Gå til innhold

Tips til hvordan jeg skal fotografere piano

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta bilder på jobben, bildene skal legges ut på jobbens webside. Vi selger pianoer, og jeg ser da spesielt "mørkt" på å få gode bilder av sort-blank-polerte pianoer, noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere hvit tak ikke alt for høyt ville jeg prøvd å brukt det som reflektor. Har jobbet i musikkforretning for noen år siden selv, men drev ikke med fotografering da dessverre. Ville også prøvd å googlet/flickr evt sett i brosjyrer hvordan bildene ser ut der som bør kunne gi en ide om hvordan lyssette piano. Jeg ville helt klart forsøkt King-Nothing sitt forslag.

Skrevet

Har du stativ? I såfall vil det nok fungere å sette lav ISO, blender slik du vil ha mtp dybdeskarphet og prøve deg frem med lukkertider. :)

Har stativ ja, tenkte det samme som du trekker frem nå.

Skrevet

Hvis butikken trådstarter jobber i ser ut som pianoforretninger flest tror jeg ikke den største utfordringen blir det fototekniske, snarere å få flyttet nok instrumenter unna, så du får en ryddig bakgrunn.

Skrevet

Har du stativ? I såfall vil det nok fungere å sette lav ISO, blender slik du vil ha mtp dybdeskarphet og prøve deg frem med lukkertider. :)

enig, bruk også utløserforlenger da står kamera mest i ro, og husk og vaske bort flekker, støv, fingermerker osv. lett og få de med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...