Gå til innhold

Frivillig driftspersonell søkes


Mez

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi driver et prosjekt basert på opensource programvare. Planen er å tilby gratis basistjenester basert på opensource programvare, f.eks webhosting, mailhosting, databasehosting osv.

 

Ettersom dette er et non-profit prosjekt, så kan vi desverre ikke betale lønn, men de frivillige vil selvsagt få utvidet tilgang til alle tjenestene.

 

I første omgang så trenger vi personer med kompetanse på følgende områder. Har du kompetanse på flere av områdene er det ekstra interessant.

 

  • Linux / Debian - generell drift
  • Apache
  • MySQL
  • PHP
  • Proftpd (eller annet ftp program)
  • Postfix, courier, spamassassin og lignende
  • Samba
  • Vserver

 

Det er også interessant å komme i kontakt med personer som vil være med og koordinere prosjektet og underprosjektene.

 

Vi står for hardware og linje osv.

 

PM meg med en kort presentasjon av hva du kan og ønsker å bidra med. Vi ønsker også å få tilbakemelding fra dere her direkte i tråden, f.eks. hva dere tror om en sånn tjeneste, forslag til flere ting vi kan tilby osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vi driver et prosjekt basert på opensource programvare. Planen er å tilby gratis basistjenester basert på opensource programvare, f.eks webhosting, mailhosting, databasehosting osv.

 

Ettersom dette er et non-profit prosjekt, så kan vi desverre ikke betale lønn, men de frivillige vil selvsagt få utvidet tilgang til alle tjenestene.

 

I første omgang så trenger vi personer med kompetanse på følgende områder. Har du kompetanse på flere av områdene er det ekstra interessant.

 

  • Linux / Debian - generell drift
  • Apache
  • MySQL
  • PHP
  • Proftpd (eller annet ftp program)
  • Postfix, courier, spamassassin og lignende
  • Samba
  • Vserver

 

Det er også interessant å komme i kontakt med personer som vil være med og koordinere prosjektet og underprosjektene.

 

Vi står for hardware og linje osv.

 

PM meg med en kort presentasjon av hva du kan og ønsker å bidra med. Vi ønsker også å få tilbakemelding fra dere her direkte i tråden, f.eks. hva dere tror om en sånn tjeneste, forslag til flere ting vi kan tilby osv.

 

Dette vekket min interesse. Har erfaring med Linux Debian, Apache, MySQL, PHP, Vsftpd/Proftpd

, Samba og såvidt Postfix/courier..

 

Spørsmålet mitt er hvilket omfang er det snakk om i forbindelse med driftingen. Hvor mye tid og arbeid er det snakk om? Drifting hjemmefra over nett? osv.. Fint om du kan si noe mer arbeidsoppgavene.

Lenke til kommentar

Hei, svarer direkte her jeg.

 

Er man med i driftsteamet så skal man sørge for at eksisterende tjenester går bra, er stabile osv. Samt være med og sette igang nye tjenester.

 

Vi setter ingen krav til antall timer i uken osv, men det sier seg selv at vi helst ikke vil ha 100 personer med root tilgang som gjør bittelitt hver... Arbeidstiden velger man selv, og alt er via nettet. Ganske fri rolle.

 

Jeg ser for meg et driftsteam i første omgang på 1 leder og 2-4 medarbeidere.

 

Send meg gjerne en PM med msn-adressen din, så kan vi ta en prat. Det gjelder andre interesserte også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare legge til at glftpd er en glimrende FTP server , brukes av de fleste store. Dog prosjektet døde for rundt 5 år siden og mangler unicode støtte.

Om prosjektet døde for 5 år siden regner eg med at de fleste store har eller bør planlegge migrering til noe annet. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...