Gå til innhold

Hvor mange øl for å få i seg 1 L rein alkohol?


Come Closer

Anbefalte innlegg

Hey :)

Er ikke noe mattegeni, så lurer bare helt enkelt på:

Hvor mange øl må man drikke, for å ha fått i seg tilsvarende 1 liter rein alkohol ? Leste et eller annet i et blad her iste om at man iløpet av et år ikke fikk i seg mer enn 2 liter rein alkohol, det kan da ikke stemme ? :dontgetit:

 

Bring fram mattegeniet så finner vi fort ut av det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey :)

Er ikke noe mattegeni, så lurer bare helt enkelt på:

Hvor mange øl må man drikke, for å ha fått i seg tilsvarende 1 liter rein alkohol ? Leste et eller annet i et blad her iste om at man iløpet av et år ikke fikk i seg mer enn 2 liter rein alkohol, det kan da ikke stemme ? :dontgetit:

 

Bring fram mattegeniet så finner vi fort ut av det :yes:

 

Vel, om jeg skjønner hva du spørr etter:

 

En halvliter med 4,5 % alko inneholder 0,225 DL Alkohol.

En glassflakse 0,33 L inneholder derfor 0,1485 DL Alkohol.

 

Øl du får kjøpt i matbutikken i norge er 4,5 % alkohol. Derfor må du helle nedpå 22,22 Liter øl(67,33 glassflakser, 44,44 Halvlitere) for å få i deg en liter alkohol. (Virkningen vil da ikke bli tilsvarende en liter ren alkohol) Så da vil jo "det du hadde hørt" stemme hvis man konsumerer 44,44 (134,66 Glassflasker 0,33 eller 88,88 Halvlitere) Liter øl i året.

 

Dette stemmer også da kun hvis jeg har regnet riktig;)

 

EDIT: Leif

Endret av HouseWolf
Lenke til kommentar

Eg kom fram til at 0,33 liter med 4,5% alkohol = 0,01485 liter med teoretisk 100% alkohol.

Deler dette på 1 liter og fekk då 67,34 flasker.

 

 

 

Er uansett klart at dei fleste drikk meir en 1 liter rein alkohol i året. Men om dette er eit gjennomsnittstal så kan det godt stemme. Husk på at sjølv om du drikk forholdsvis mykje så er det mange barn, gammle og avholdsfolk som ikkje drikker. Snittet blir derfor forholdsvis lavt.

Lenke til kommentar

Er uansett klart at dei fleste drikk meir en 1 liter rein alkohol i året. Men om dette er eit gjennomsnittstal så kan det godt stemme. Husk på at sjølv om du drikk forholdsvis mykje så er det mange barn, gammle og avholdsfolk som ikkje drikker. Snittet blir derfor forholdsvis lavt.

 

Ja det stemmer jo forsåvidt det da når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...