Gå til innhold

OL2010:24-25/2 Langrenn, stafett


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mest sannsynlig Sundby går første etappe da han er vårt svakeste kort.

Personlig er jeg redd det er kjørt før Petter legger ut på siste etappe med det laget vi stiller, selv om det desverre er det beste vi har å ta av.

Alle de tre første løperne våres må virkelig ha dagen for at ingen av de andre nasjonene skal stikke i fra, og spesiellt på 3 etappe med Berger kan sekundene fly veldig fort om fyren ikke har en optimal dag.

 

Noen gullsmak har jeg ikke enda gitt, men jeg har tatt brutalt feil før i OL, så får bare håpe jeg gjør det igjen i dag.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Berger er veldig god mot skiskyttere ja, og han er også veldig opp og ned på formen.

Han sa vel selv under intervjuet i går at han var veldig usikker ettersom det var så lenge siden han hadde gått langrenn, og når man må regne med konkurentene tvilsomt vil legge opp til noen spurt på siste etappe må man henge med tempoet hele veien.

Blir det gått for fullt av f.eks Russland og Sverige skal det bli veldig spennende å se hvordan de norske gutta klarer å henge med, for noe særlig mer enn 20-30 sekunder bak kan vi ikke være før siste etappe, og jeg er redd det skal holde hardt.

Lenke til kommentar

Det sier jo seg selv at det er mye vanskeligere å stikke fra feltet når det laver ned snø. Du må da lage nye spor selv, noe som gjør at det både blir tyngre og mye tregere i front.

 

Det blir tyngre ja, men det krever mer av løperen på et slikt føre og det vil skille mye mer mellom de som har en god dag og de som har en dårlig.

Thomas Alsgaard maser jo alltid om akkurat dette under dette OL.

Så om f.eks vi har en løper som ikke klarer helt tempoet vil han tape mer i drittvær enn på skarp snø om en stikker i front.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...