Gå til innhold

Spørsmål om styrketrening: Bl. a. motivasjon og kosthold


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, programmet skal kjøres slik det er. Ikke legg til flere øvelser, det viktige i starten er å bygge grunnstyrke, ikke få store biceps.

 

Edit: Når det kommer til sett og reps er det mange meninger. Jeg føler jeg får best utnytte av 5 sett med 6-8 reps.

I tillegg kjører jeg en drop-økt (starter med tunge vekter og dropper raskt nedover uten for mye pauser) hver 2. uke for å få litt variasjon.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Jeg har nå gjennomført første økt med Stronglifts 5x5. Hvor lenge burde jeg fortsette med dette programmet før jeg går over til noe nytt? Jeg er 1,86 høy og veier 75 kg. Burde jeg holde på til jeg for eksempel klarer min egen kroppsvekt i knebøy og benkpress?

Lenke til kommentar

Jeg har nå gjennomført første økt med Stronglifts 5x5. Hvor lenge burde jeg fortsette med dette programmet før jeg går over til noe nytt? Jeg er 1,86 høy og veier 75 kg. Burde jeg holde på til jeg for eksempel klarer min egen kroppsvekt i knebøy og benkpress?

 

du kan vel fortsette til du ikke øker mer? så lenge du får bra ressultater er det ingen vits i og bytte ;)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

det jeg pleier og gjøre er og jogge i 5 min, så starte lett på de øvelsene du skal ta.

 

finnes sikkert bedre oppvarming :p men jeg suns det funker bra ;)

 

men ikke start så du blir sliten på oppvarminga da :p det skal være irreterenes lett.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Markløft er en øvelse du MÅ ha. Tull av han instruktøren din å si at øvelsen ikke er for deg. Se på andre som tar markløft å se hva de gjør. Når du trener så er det en viktig ting å passe på med tanke på sikkerhet: å være rett i ryggen. Prøv først uttallige ganger med lette vekter for å få inn teknikken, og når du har fått inn teknikken, så legger du på vekter.

Lenke til kommentar

Markløft er en øvelse du MÅ ha. Tull av han instruktøren din å si at øvelsen ikke er for deg. Se på andre som tar markløft å se hva de gjør. Når du trener så er det en viktig ting å passe på med tanke på sikkerhet: å være rett i ryggen. Prøv først uttallige ganger med lette vekter for å få inn teknikken, og når du har fått inn teknikken, så legger du på vekter.

Ja, han virket egentlig ganske uinteressert gjennom hele instruksjonstimen, og det virket som om han bare ville bli fortest mulig ferdig. Nå som jeg ha begynt på Stronglifts 5x5 er markløft uunngåelig, så nå er jeg rett og slett nødt til å lære det. Jeg får se gjennom noen instruksjonsvideoer osv, så går det sikkert greit.

 

Edit: Takk for link, Awkins!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Alle må starte en plass, er ikke flaut med lave vekter dersom teknikken er brukbar.

Det værste er folk som tar beveger stanga 5 cm i benkpress osv. og har på 160 kg, tror de er syykt sterke. Teknikken går spesielt igjen hos nye 15-16 åringer som akkurat har begynt å trene på senteret (som også ikke blir sett igjen etter ca. en måned).

 

Dårlig eksempel, skylder på at jeg er trøtt! :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kanskje jeg mekker en logg når jeg er ferdig med Stronglifts og begynner på et nytt program ;)

 

Du ba om tips for å øke motivasjonen. Dette er et tips for å øke motivasjonen: Skriv treningslogg! Ikke bare får du noen "å stå til ansvar for" (oss), du får også noen å be om hjelp om det er noe du lurer på. Skriv treningslogg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...