Gå til innhold

Hvordan kan jeg se eldre ut? :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke ulovelig å kjøpe ting når du er mindreåring, det er ulovelig å selge til noe som er under aldergrensa : )

 

og ble nettopp 17, det ene året mellom 16 og 17 er det lengste jeg har opplevd o.O''

 

Så du vil med vitene vilje lure ansatte til å bryte loven, slik at de kan risikere å miste jobben, slik at du skal få kjøpt snus?

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hvordan du kler deg, det er hvordan du oppfører deg. Jobbet på bensinstasjon, og det var ganske opplagt når folk tusla inn og skulle ha "t-t-t-t-t-t-jue P-p-price m-m-m-mild" og ville betale kontant. Si hva du skal ha, på en normal måte, og betal med kort. Prøver du i tilegg å kle deg litt konservativt, kommer du langt.

Lenke til kommentar
Beste tipset sålangt:

 

Hatt (sli kat de ikke ser ansiktet helt klart), Derrickfrakk og triste brune gammelmannsbukser. Så kjøper du pipetobakk i steden for snus. Ingen som vil tro at en 17åring kjøper pipetobakk.

 

Enda et tips. Kjøp svisker hver dag i seks måneder, så prøver du å kjøpe pipetobakk. Om det fungerer, prøver du å kjøpe snus etter seks måneder til.

Lenke til kommentar

Fjern mye av håret, drit i å style det for mye.

Mørk frakk, kneppet med to knapper, ikke joggesko, ikke bandlogoer, gjerne en genser med én farge (evt. ruter, men ikke hette), bruk lue som du tar av deg akkurat når det er din tur til å betale. Stapp lua under armen mens du finner frem lommeboken. Ikke betal med 5ere og 10ere.

Kjøp leverpostei, kneippbrød/knekkebrød og en flaske saft, også avslutter du med "også skal jeg ha en *snusmerke*, også vil jeg gjerne ha en pose".

Lenke til kommentar
Fjern mye av håret, drit i å style det for mye.

Mørk frakk, kneppet med to knapper, ikke joggesko, ikke bandlogoer, gjerne en genser med én farge (evt. ruter, men ikke hette), bruk lue som du tar av deg akkurat når det er din tur til å betale. Stapp lua under armen mens du finner frem lommeboken. Ikke betal med 5ere og 10ere.

Kjøp leverpostei, kneippbrød/knekkebrød og en flaske saft, også avslutter du med "også skal jeg ha en *snusmerke*, også vil jeg gjerne ha en pose".

 

 

Haha ^^

Høres ut som om det kunne virke, men blir vel litt dyrt hvis jeg skal kjøpe meg frakk, nye sko og rutegenser ^^

Og brød, leverpostei og saft ^^

 

men takker for tipset :D

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, mange kiosker selger til mindreårige for å faktisk klare å gå rundt.

Eventuelt kan du bare kle deg pent, se litt voksen ut og gå inn og være bestemt. Mange steder har dog policy å spørre om legimitasjon på alt, selv om personen ser ut til å være godt over 20 år.

 

Forøvrig kan også mengde hjelpe. Hvis jeg kjøper en sixpack med øl blir jeg alltid spurt om legimitasjon, men hvis jeg kjøper mer, f.eks. 2 sixpacks, så blir jeg aldri spurt. Merkelig det der.

Så kjøp med noe annet, og ikke bare sjokolade og Pondus.

Lenke til kommentar

Hvis det regner/er bikkjekaldt en dag så finner du en bensinstasjon og spaserer inn i shorts og t-skjorte med en nøkkel du triker med i hånden, så ser det ut som du kommer rett fra bilen.

 

Ellers så er trikset og ikke ha pengene klare i hånden, men trekke de ut fra en lommebok. Helst lapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...