Gå til innhold

Pulsklokke - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brystbelte følger nok altid med disse.

 

Polar er et godt kjent etabler merke, så du går ikke feil der.

 

Det jeg dog savner på min (polar) er en helt enkel vanlig stoppeklokke og muligheten til å se hva den vanlige klokken er mens jeg trener. Dette er funksjoner jeg hadde tatt som en selvfølge, men som jeg ikke har på min klokke. (Jeg har F55).

 

En nedtellingsfunksjon kunne jeg også gjerne hatt.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått hakket opp til FT7 da den lar deg stille makspuls manuellt og ikke bare utregnet etter alder. Den gir deg med andre ord mer nøyaktige målinger. Prisforskjellen er vel kun 100,- uansett.

 

Begge disse har naturligvis mulighet til å vise tiden og stoppeklokke, synes det høres rart ut at din klokke ikke skal ha slike elementære funksjoner Ekko?

 

Selv har jeg FT60 og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Hei

 

Det synes egentlig jeg og.

 

Klokken fungerer selvsagt som en vanlig klokke og viser tiden når jeg ikke trener. Når jeg trener er det dog kun mulig å bla mellom visning av puls, zone og kcal.

 

Det finnes en nedtellingsfunksjon godt gjemt inni en settingsmeny, men ingen stoppeklokke.

Nedtellingsfunksjonen er dog ikke mulig å bruke samtidig som man trener og heller ikke enkelt tilgjengelig.

Lenke til kommentar

klokka mi, rs100 har manuell bestemming av maxpuls og kvilepuls, og der kan du sjekke klokka under trening visst du brukar pulsbeltet. Eg har berre hatt den puls-klokka, men syns den funkar bra. Den kosta 1300 då eg kjøpte den, eg vil tippe den er omtrent samme, kanskje litt billigare

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Trur det blir Polar FT4 :) Eller legge til 200 kr og gå for FT7, er det noko betre med FT7?

 

Tenkte først på FT4, men så sa noen at du kunne legge inn makspuls manuelt på FT7, om detta har noe å si vet jeg egentlig ikke. FT4 er sikkert mer enn bra nok ;)

Lenke til kommentar

Trur det blir Polar FT4 :) Eller legge til 200 kr og gå for FT7, er det noko betre med FT7?

 

Tenkte først på FT4, men så sa noen at du kunne legge inn makspuls manuelt på FT7, om detta har noe å si vet jeg egentlig ikke. FT4 er sikkert mer enn bra nok ;)

 

Jeg kjøpte Polar FT4 i går hos g-sport for 999,-

Meget fin klokke som kan brukes som vanlig klokke også, men det er en funksjon jeg savner; stoppeklokke. Eneste ulempe jeg har støtt på så langt.

 

edit - du kan også legge inn makspulsen din på ft4

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Det starter en klokke når du starter å måle pulsen din, men det er vel alt. Selv kjøpte jeg FT2 eller noe. Det eneste den kan omtrent er å vise pulsen, men det er også kun det jeg trenger.

 

Når man trykker på pause så kommer det opp en klokke som viser hvor lenge du har holdt på ja.

 

Samma med FT7, synes det er en litt tundvindt løsning. Burde vært en helt plain start-stopp funksjon.

Lenke til kommentar

Er det mogleg å legge inn tider på 4 og 3 minutt, så ein kan bruke klokka til 4x4?

Byrjar med 4 minutt, og når den tida er blitt 0 startar den automatisk på 3 minutt, deretter 4 minutt igjen? Er kanskje litt avansert for ei klokke..

 

Dette fungerer ikke med FT4 så vidt meg vet. Men det jeg gjør når jeg løper 4x4 er å bruke sanger til å fortelle meg når jeg skal jogge roligere.

 

Finn en sang på 4min, og en sang på 3min (:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg spør her heller enn å starte ny tråd ...

 

Jeg har sett litt på Polar FT60. Men jeg lurer på et par ting. Er det mulig å vise posisjonen fra GPSen? Altså sånn at jeg kan bruke den til å orientere på fjellet også?

Og så vidt jeg skjønner fra websidene til Polar følger det med et opplegg for å lage treningsprogram. Er det noen som har erfaring med dette og kan si om det er noe tess?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv en Polar FT40, og er meget meget fornøyd med den.

 

Er det noen som vet om hvor man kan kjøpe en slik plastic-glass-protector?

Slikt "filter-klistremerke" man klistrer på iPhone osvosvs, for å beskytte skjermen.

 

Leter etter noe slikt til pulsklokken min, for å forhindre eventuelle scratches, da jeg løper/sykler i ganske røfft terreng.

 

Edit: Bestilte bare en screen protector (x3 pakke) på eBay til den nette sum av $0.99.

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Er det mogleg å legge inn tider på 4 og 3 minutt, så ein kan bruke klokka til 4x4?

Byrjar med 4 minutt, og når den tida er blitt 0 startar den automatisk på 3 minutt, deretter 4 minutt igjen? Er kanskje litt avansert for ei klokke..

Høres ut som om du trenger en Garmin Forerunner.

Forerunner 305, som kommer med pulsmåler, har GPS, og kan stilles inn til å pipe når du skal stoppe/starte på intervalltreninger, koster nå bare 1299,- her:

http://www.netonnet.no/art/bil-og-bat/gps-navigator/sykkel-gps/garmin-forerunner305/139794.5268/

 

Anbefales sterkt!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...