Gå til innhold

Hvilken touchtelefon bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bytte ut min LG KU990 viewty snart, tenker jeg.

 

Har sett litt på to stk fra samsung:

 

- Samsung Galaxy i7500

- Samsung Jet s8000

 

Og,

- HTC Hero

 

Hva er egentlig forskjellen på disse to? Har sett noen sammenligninger, og klarer liksom ikke helt å se den store forskjellen? Er det bare Galaxy som er android telefon?

 

Bør jeg heller velge HTC?

Takker for all hjelp :)

 

MOjo ;)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung S8000 Jet

-800x480 oppløsning

-800mhz Qualcomm MSM6246 CPU

-resistive touchscreen

-16m colors

 

Galaxy

-320x480 oppløsning

-528mhz Qualcomm MSM7200A CPU

-capacitive touchscreen(multitouch i endel applikasjoner)

-65k colors

 

Har hatt HTC Diamond, Xperia X1 og HTC touch Pro2 som alle har Windows mobile, blitt litt lei. Så med ett litt "farvet" valg, ville jeg valgt Galaxy..

 

Android market store er digg :)

Lenke til kommentar

Lite utdrag fra Amobils test av Galaxy

Det er på maskinvaren Galaxy tar innersvingen på sin nærmeste konkurrent, HTC Hero. Galaxy har raskere prosessor, bedre skjerm og mer lagringsplass.

 

På programvaresiden har imidlertid HTC Hero sine fordeler. Den stiller med Exchange-støtte for avanserte brukere som vil synkronisere kontaktlisten, kalenderen og e-postene sine. I tillegg har den et bedre brukergrensesnitt på toppen av Android-systemet, som kalles HTC Sense. I tillegg er HTC Hero tusenlappen billigere

 

-Galaxy har raskere prossessor, bedre skjerm og mer lagringsplass

-Hero har exchange-støtte for avanserte brukere (er jeg?).

 

Hva ville folk valgt? "C-tasten" på LG'en streika symbolsk nok i dag, så må skaffe meg noe nytt snart :)

Lenke til kommentar

Hm, vel om du besøker siden min i signaturen min kan du lese flere artikler om samsung galaxy. Så har du ihvertfall mye stoff å lese på. Grunnen til jeg har skrevet så mange artikler var pga jeg hadde egentlig tenkt meg den selv, inntil jeg bestemte meg for Motorola Milestone istedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Bestiller du Nexus og får selger til å merke pakken som "gave", så slipper du fra det med rundt 4000,- fra eBay inkludert frakt. Har aldri hatt dårlige erfaringer med eBay som jeg har brukt en del tusen via. Så lenge du kjøper fra profilerte selgere, er du sikret en trygg handel.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Bestiller du Nexus og får selger til å merke pakken som "gave", så slipper du fra det med rundt 4000,- fra eBay inkludert frakt. Har aldri hatt dårlige erfaringer med eBay som jeg har brukt en del tusen via. Så lenge du kjøper fra profilerte selgere, er du sikret en trygg handel.

 

 

Hmmm, kanskje jeg skal vurdere det!!

 

Er det HTC Sense på Nexus'en?

Lenke til kommentar

Fint at du fant en sånn, jeg fant den nemlig ikke da jeg søkte etter den.

EDIT: Jeg ser nå at det er en liten plugg du setter utenpå laderen. Enkelte syns kanskje det er litt dumt å ha et ekstra ledd. Det kommer selvfølgelig an på kvaliteten på denne overgangen. Jeg har litt erfaring med lignende overganger (bare at det er EU to US), og disse har det vært noe varierende kvalitet på, der f.eks. pinnene har dettet ut.

 

Men, hva syns du om Nexus one, sammenlignet med andre telefoner? Den virker veldig spennende. Har du hatt lignende telefoner før, eller prøvt de og sammenlignet?

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Du vet den følelsen du får når du oppdager en irriterende feil eller savner en spesiell funksjon på telefonen? "Ååh, hvis de bare hadde gjort det og det så hadde den vært perfekt".

 

Slik er det ikke med Nexus One ;-) Jeg hater f.eks forstyrrende elementer på telefonen, som mobilprodusentens trang til å klistre en feit logo på fronten, ikke her nei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...