Gå til innhold

Hvor er rettferdigheten?


Juden

Anbefalte innlegg

"Hijab og burka skal vekk."

 

Mange kommer også med slike uttalelser: "Hvis de ikke vil gi slipp på burkaen osv. så kan de bare dra tilbake til der kom fra." Ok.

 

For flere 100 år siden så kom folk fra Europa til Den tredje verden og innførte sine egne regler og straffet alle som ikke fulgte dem.

 

Hvordan kan europeiske folk ha mot nok til å si: "Hvis de ikke vil gi slipp på burkaen osv. så kan de bare dra tilbake til der kom fra."? Kan ikke den personen se hva hans forfedre har gjort i det landet vedkommende har kommet i fra? Sånne folk burde skamme seg. Europeere har ingen rett til å forby islamske og andre skikker fra Den tredje verden, bortsett fra skikker som skader folk, f.eks. omskjæring av jenter.

 

Folk fra Den tredje verden burde få kompensasjon, men istedenfor så nekter bare europeiske folk dem flere ting.

 

Muslimer og folk fra den tredje verden burde få spillerom, istedenfor å bli kritisert.

Endret av Juden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burkaen driter jeg i, så lenge det er frivillig å gå med den. Men for eksempel Muhammed

Men i Norge har vi en ting som heter ytringsfrihet, som betyr at det ikke er straffbart å blant annet tegne Muhammed. Mange muslimer rett og slett spytter på denne verdifulle rettigheten vår, ved å lage masse oppstyr rundt det når noen tegner og offtenligjør en slik tegning.

Hvis de ikke vil ha ytringsfrihet, så dra til et land som ikke har det.

 

Skal man ha lov til å si hva man vil, så må man også regne med å høre ting man ikke liker.

 

Og jeg mener at innvandrerne må tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Hva som skjedde før i tiden, har da ikke noe med hva man burde gjøre nå.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Dette skjedde for hundre år siden, og har ikke noe med dagens samfunn å gjøre. Det er ikke mange som bærer nag til dagens Tyskland, selv om de gjorde grufulle ting under andre verdenskrig. Dessuten var det det ikke mange nordmenn som dro til land i Afrika og Asia på 1800 tallet, for å "innføre sine egne regler og straffet alle som ikke fulgte dem". Nordmenn koloniserte ingen land, men vi skal vel straffes fordi vi er en del av den vestlige verden?

 

Så vi skal åpne våre armer og innføre Islam som eneste religion og bytte ut de norske lover med sharia lover, fordi belgiere, engelskmenn og franskmenn koloniserte afrikanske og asiatiske land på 1800 tallet?

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Grunnen til at burkan blir fjernet er fordi

1. Det har ingenting med Islam å gjøre

2. Mange kvinner blir tvunget til å bruke det

3. Det hindrer integrering og kvinnene havner utenfor det norske samfunnet

4. Det er en trussel for samfunnet når så mange dekker til fjeset sitt.

5. Det er ikke lov å kle seg som man vil i dag og med gode grunner burde man kunne forby burqan.

 

For det andre har ikke vi ansvar for hva noen få av tippoldeforeldrene våres gjorde. Så at vi skylder dem noe er bare tull.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Burkaen driter jeg i, så lenge det er frivillig å gå med den. Men for eksempel Muhammed

Men i Norge har vi en ting som heter ytringsfrihet, som betyr at det ikke er straffbart å blant annet tegne Muhammed. Mange muslimer rett og slett spytter på denne verdifulle rettigheten vår, ved å lage masse oppstyr rundt det når noen tegner og offtenligjør en slik tegning.

Hvis de ikke vil ha ytringsfrihet, så dra til et land som ikke har det.

 

Skal man ha lov til å si hva man vil, så må man også regne med å høre ting man ikke liker.

 

Og jeg mener at innvandrerne må tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Hva som skjedde før i tiden, har da ikke noe med hva man burde gjøre nå.

 

Ja, ytringsfrihet er en verdifull rettighet, men bør den misbrukes? Den misbrukes for å provosere muslimer! Er det bra?

Lenke til kommentar
Burkaen driter jeg i, så lenge det er frivillig å gå med den. Men for eksempel Muhammed

Men i Norge har vi en ting som heter ytringsfrihet, som betyr at det ikke er straffbart å blant annet tegne Muhammed. Mange muslimer rett og slett spytter på denne verdifulle rettigheten vår, ved å lage masse oppstyr rundt det når noen tegner og offtenligjør en slik tegning.

Hvis de ikke vil ha ytringsfrihet, så dra til et land som ikke har det.

 

Skal man ha lov til å si hva man vil, så må man også regne med å høre ting man ikke liker.

 

Og jeg mener at innvandrerne må tilpasse seg oss, og ikke omvendt. Hva som skjedde før i tiden, har da ikke noe med hva man burde gjøre nå.

 

Ja, ytringsfrihet er en verdifull rettighet, men bør den misbrukes? Den misbrukes for å provosere muslimer! Er det bra?

den bør vel ikke missbrukes, men man bør ha lov til å misbruke den.

er det ikke noe regler mot å gå maskert da? burka er jo i høyeste grad en maskering.

 

personlig mener jeg at man skal følge norske skikker i norge, til en viss grad ihvertfall. hvis vi flytter til ett muslimsk land må bi tross alt følge deres skikker, ellers blir man straffet.

Lenke til kommentar

Terrorisme fra den vestlige verden sluttet vel med Baader-Meinhof og til og med i Irland skjer det positive ting. Man sliter litt i Spania fremdeles, men håper det ordner seg der etterhvert også...

 

Islamsk fundamentalisme og terror er det imidlertid vanskelig å se en ende på og problemet er ikke religionen som sådann men den grenseløse frykten som selv liberale muslimer har for maktsyke muslimske ledere, selv her i Norge.

 

Muslimske ledere har i dag den samme makten som katolske ledere for noen hundre år siden og "brenner hekser" fremdeles.

 

Får vi utryddet disse evneveike maktsyke sjeggete idiotene tror jeg det kan gå seg til... Det er godt å se at mange muslimer tar et oppgjør med disse forsldete tradisjonene...

 

Samtidig kommer et friskt pust fra KRF's rekker som selvsagt blir dømt nord og ned av like fundementalistiske kristne ;-)

 

Er ikke rart det blir konflikter slik Israel holder på... Hadde jeg hatt eid en atombombe er det liten tvil om hvor jeg hadde sluppet den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ellers med meg drosjeaksjonen i Oslo her om dagen.... Heldigvis har Oslo Taxi gått ut med informasjon om at man kan velge hvilken drosje man man ønsker i køen, og tro meg.... Det blir ALDRI mer en pakistaner drosje for min del før de får renset hodene for slike syke tanker...

 

Muslimer gjør ikke bare narr av kristne guder men ler seg i hjel av dem og har ambisjoner om å utrydde de "de vantroe", men om andre gjør det samme er liksom helvete løs bare fordi noen kaller en sjeggete idiot med turban for Muhammed? Brenner flagg og til helvete med resten av verden.... De fleste av dem er ikke spesielt religøse i det hele tatt, bare opptatt av å markere seg... I en gjengmentalitet vi bare har problemer med her i Norge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ekstremister på begge sider, det er det eneste jeg er enig med deg i.... Kristne er for muslimer vantro.... Er ikke det å heve seg over andre vet ikke jeg?

 

I den vestlige verden har vi kommet et skritt videre og ser det posistive i et samfunn hvor mennesker kan dele goder og ha en tilværelse i sammen....

 

I deler av den muslimske verden sender de ungene ut med dynamitt i guds navn og spiser bløtkake og feirer og lager fest om han klarte å få drept noen... Henger opp et bilde av "verdens beste sønn" og tilber drapsmannen til evig tid...

 

Det er idioter på begge sider, ingen tvil om det, men muslimer er i flertall i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Terrorisme fra den vestlige verden sluttet vel med Baader-Meinhof (...)

 

Wow. Hva med all faenskapen vi vestlige driver med i andre land?

 

Og hvorfor? Fordi den vestlige verden er slemme eller fordi det er en hel masse dritt som ingen har kontroll med og som noen burde gjøre noe med?

 

Når Ali Behn Reddik fyrer av en bombe og tar livet av en jeg kjenner er det helt greit for meg at vi skyter vedkommende religiøse taper til himmels i biter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...