Gå til innhold

7 millioner skuffede Iphone-brukere


Anbefalte innlegg

Greit at du ønsker det.

Men disse tallene viser at det er mange som ønsker og se/besøker sider som inneholder flash også med Iphone.

 

Jeg foretrekker ikke mobilsider, de laster raskt osv, men vil helst se siden akkurat som på PCen hjemme, men samme funksjonalitet. Forhåpentligvis vil dette bli bedre etterhvert, er jo kommet en del store skjermer på markedet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk flest har ikke abonnement med inkludert/fri data, derfor er mobilversjonen foretrukket for folk flest.

Grunnen til at jeg ikke vil se bare iPhone-versjoner er at monopol er farlig. Sidene må fungere på alle mobile nettlesere.

 

Ps. Jeg velger også fullversjonen når jeg surfer.

Lenke til kommentar

 

(...) Folk som i det hele tatt får seg til å bruke ord som "fanatisme" i denne sammenhengen må ha en mangel mellom ørene...

 

Jepp, her mangler det tydeligvis noe mellom ørene. For dine svar og kommentarer dine gir ofte lite mening for meg. Og jeg skjønner heller ikke hvordan man kan kjempe så hardt for å innsistere på at ett produkt ikke kan ha mangler fordi Jobs har bestemt at det skal være slik.

Lenke til kommentar
Folk flest har ikke abonnement med inkludert/fri data, derfor er mobilversjonen foretrukket for folk flest.

Grunnen til at jeg ikke vil se bare iPhone-versjoner er at monopol er farlig. Sidene må fungere på alle mobile nettlesere.

 

Ps. Jeg velger også fullversjonen når jeg surfer.

 

Jeg liker ikke Iphone sider fordi de har som regel begrenset info/funksjonalitet.

En Iphone tilpasset side er like tilpasset mange andre telefoner. F.eks N97 viser disse like bra.

Lenke til kommentar
Jepp, her mangler det tydeligvis noe mellom ørene. For dine svar og kommentarer dine gir ofte lite mening for meg. Og jeg skjønner heller ikke hvordan man kan kjempe så hardt for å innsistere på at ett produkt ikke kan ha mangler fordi Jobs har bestemt at det skal være slik.

Dette argumentet er en stråmann.

 

Verken Newton eller noen andre påstår at et (ikke "ett") "produkt ikke kan ha mangler fordi Jobs har bestemt at det skal være slik".

Lenke til kommentar
Steve Jobs vet best hvilke produkt han ønsker at Apple skal tilby på markedet. Resten er opp til markedet og folks vurderinger av de ulike produktene i forhold til egne behov. I noen tilfeller er Apples produkt midt i blinken for meg, andre ganger ikke. Folk som i det hele tatt får seg til å bruke ord som "fanatisme" i denne sammenhengen må ha en mangel mellom ørene...

 

Vel nå driver du på å forandrer på innholdet mitt, men hvis du leser siste avsnitt av hva Newton skriver, så er vel svaret mitt ganske passende.

 

Ellers er jeg veldig klar for å legge debatten død. Som jeg skrev i midt første innlegg så var jeg besvist på at jeg kastet inn en brannfakkel og er veldig klar for å slukke den nå.

Lenke til kommentar
Vel nå driver du på å forandrer på innholdet mitt,

Nei, jeg forandret ikke noe som helst, jeg brukte sitatfunksjonen i forumet og forandret null og niks på det du skrev.

 

men hvis du leser siste avsnitt av hva Newton skriver, så er vel svaret mitt ganske passende.

Nei, det er det ikke.

 

Ellers er jeg veldig klar for å legge debatten død. Som jeg skrev i midt første innlegg så var jeg besvist på at jeg kastet inn en brannfakkel og er veldig klar for å slukke den nå.

Da er det vel best om du slipper årene og hopper uti, for du er ikke særlig god til å ro. ;)

Lenke til kommentar

 Newton skriver at Jobs bestemmer hvordan produktet skal være, og at brukeren må akseptere at Jobs vet hva som er best om hvilke funksjoner produktet skal ha. Så får du som bruker velge om du vil ha det eller ikke.

 

Så svarer jeg at Apples fan kjemper hardt for å forsvare at produktet ikke har mangler, fordi det er tydeligvis slik produktet skal være.

 

Og jeg mener produktet fremdeles har mangler, uavhengig av hvem som velger at funksjonene ikke skal være der.

 

 

 

 

Ellers er jeg enig i at det er klønete av meg å påstå du forandrer på noe ord for ord. Men meningen forsvinner når man plukker noe ut av sammenhengen. Sånn, tydeligere enn dette klarer jeg vel ikke være, så får andre velge om de er enige eller ikke, men tror jeg har gjort mitt her ihvertfall

Lenke til kommentar
Jeg er veldig glad for at iPhone ikke har Flash-støtte, det er jo et rent lite helvete å få noe som helst som likner på fornuftig ytelse på nettaviser hvis man har det påskrudd, og har man det påskrudd, så har man essensielt dratt ned buksa og klistret på en lapp bak hvor det står "FUCK ME HARD".

Men HVA I ALL VERDEN er ulempen med å ha MULIGHETEN til å vise det? F.eks. i Opera Mobile 10 er det støtte for Flashlite, men det kommer deaktivert som standard. Men man KAN gå i innstillingene og aktivere det. Og når det er aktivert, så vises "rammene" til Flash-objektet, og først når man trykker på det blir det aktivt. Dermed er både hensyn til støy (masse forstyrrende flashreklamer) og ytelse (ikke tunggrodde sider) tatt. Dermed vil det heller ikke koste ekstra utenom for det man direkte aktiverer.

 

Gi meg én ulempe med en slik løsning? Eller én fordel med å ikke ha det sånn? Vær så snill? Da kan jeg gå inn på www.tilfeldignettside.no, slippe reklamene på forsiden, trykke inn på ønsket artikkel, fremdeles slippe reklamene, lese nedover til jeg kommer til videoen, som jeg aktiverer og ser, lukke siden.

 

Jeg har for øvrig Flash-støtte både på min forrige Nokia-telefon og min nåværende HTC-telefon. Ser at flere har spurt om det.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Nå er det vel fremdeles ikke kommet noe Flash-støtte i Android heller.. Og så lenge desktop-ytelsen på Flash i Linux er så bedriten, for å si det mildt, så er det vel ikke noe vits i å få det på mobilen heller..

 

Flash er det perfekte eksempelet på hva som skjer med et produkt uten reell konkurranse.

Flash finnes til Android jo, har selv spilt noen flashspill i nettleseren på Hero'en min :)

 

Er det da "ekte" flash, eller gnash det er snakk om?

Lenke til kommentar
 Newton skriver at Jobs bestemmer hvordan produktet skal være, og at brukeren må akseptere at Jobs vet hva som er best om hvilke funksjoner produktet skal ha. Så får du som bruker velge om du vil ha det eller ikke.

Det hadde vært mye enklere om du bare hadde brukt siteringsfunksjonen her i forumet i stedet for å dikte opp noe om hva du tror jeg har sagt.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at det er fullstendig opp til enhver produsent å bestemme hvordan deres egne produkt skal være? Det hele er jo såre enkelt: enten lager man produkt som tilstrekkelig mange vil kjøpe, eller man går konk. Apples nesten eventyrlige suksess de siste 10 årene forteller at Steve Jobs faktisk vet en del om hva han driver med, og har bedre forståelse for produktutvikling og markedet enn du noen gang vil kunne få.

 

Så svarer jeg at Apples fan kjemper hardt for å forsvare at produktet ikke har mangler, fordi det er tydeligvis slik produktet skal være.

 

Og jeg mener produktet fremdeles har mangler, uavhengig av hvem som velger at funksjonene ikke skal være der.

Ehh, er virkelig ikke sikker på hva du vil fram til her. Det finnes da ikke ett eneste slikt produkt i verden som ikke noen vil finne mangler ved, heller ikke Apples produkt. Den perfekte telefonen er enda ikke produsert, og vil sannsynligvis aldri bli det heller. Spørsmålene bli da: har produktet mangler som betyr noe som helst for meg, har det fordeler som oppveier manglene, eller finnes det andre produkt som har andre fordeler og mangler som passer bedre for meg - eller deg - eller tante Kari.

 

Ellers er jeg enig i at det er klønete av meg å påstå du forandrer på noe ord for ord. Men meningen forsvinner når man plukker noe ut av sammenhengen. Sånn, tydeligere enn dette klarer jeg vel ikke være, så får andre velge om de er enige eller ikke, men tror jeg har gjort mitt her ihvertfall

Du bør nok være litt mer nøye med hvordan du selv gjengir andres innlegg, før du kritiserer andre for det samme...

Lenke til kommentar
 Newton skriver at Jobs bestemmer hvordan produktet skal være, og at brukeren må akseptere at Jobs vet hva som er best om hvilke funksjoner produktet skal ha. Så får du som bruker velge om du vil ha det eller ikke.

Det hadde vært mye enklere om du bare hadde brukt siteringsfunksjonen her i forumet i stedet for å dikte opp noe om hva du tror jeg har sagt.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at det er fullstendig opp til enhver produsent å bestemme hvordan deres egne produkt skal være? Det hele er jo såre enkelt: enten lager man produkt som tilstrekkelig mange vil kjøpe, eller man går konk. Apples nesten eventyrlige suksess de siste 10 årene forteller at Steve Jobs faktisk vet en del om hva han driver med, og har bedre forståelse for produktutvikling og markedet enn du noen gang vil kunne få.

 

(...)

 

 

Jeg forstår ikke at du annklager meg for å dikte. Du svarer jo tillogmed her det samme som jeg skriver(se det som står uthevet).

 

Og det å klippe og lime i innlegg for så å kommentere gjør det hele ganske uryddig og usammenhengende. Og jeg syntes det var nok kommentarer som det var, så får man heller lete litt tidligere i diskusjonen hvis man har vanskelig for å henge med.

 

 

Ellers så er det vel tøys å diskutere resten av mine meninger. At vi ikke er enige, og tydeligvis ikke blir det, er jo ganske tydlig.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flash-fridom må jo vere den beste sida ved iPad :-)

 

No som youtube au skal kaste av seg Flash-dritten er det vel ingen grunn til å ha det installert lenger.

 

Det finnes flashspill der ute som er så og si lagd for touch-screen, og hadde vært perfekt for tableter som Ipad. Men hvis folk ikke vil ha flash, værsegod. Vi som vil ha det burde ha muligheten til å installere det selv :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom Iphone og Ipad kan være med på å redusere flashbruken på nettet, er jeg veldig fornøyd.

 

Men det er vel ganske åpenbart at en av grunnene til at det ikke eksisterer på de to plattformene, nettopp er for å fremme egne tjenester som Apple Store. Grunnen til at mange kjøper spill er jo på grunn av mangel på alternativer.

 

Det kunne vært interessant å sett hvor mange fornøyde Iphone brukere som har jailbreaket telefonen sin. Fordi en som har en jailbreaket Iphone er ikke fornøyd med den i utgangspunktet. Original software burde vært utgangspunktet for å bli spurt i en slik undersøkelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...