Gå til innhold

Kan dette være en lovlig win7 lisens


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg har som Informatikk-student gratis lisens på opptil 10 stk for hvert enkelt produkt MSDN tilbyr.

 

Slikt blir rett og slett for fristende for forbryter<hikk>kremmersjeler. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle videregående elever også får jo gjennom microsoft dreamspark gratis lisenser til endel produkter(til bruk på skole og hjemme i undervisningssammenheng som det heter på fint) som har en tendens til havne på finn etc da spesielt de server lisensene.

ser atm gir dreamspark:

# CCR DSS Toolkit 2008 R2

# Expression Studio 3

# Robotics Developer Studio 2008 R2

# SQL Server 2008

# SQL Server Express

# Virtual PC

# Visual Basic 2008 Express

# Visual C++ 2008 Express

# Visual C# 2008 Express

# Visual Studio 2010 Ultimate Beta 2

# Visual Studio 2008

# Visual Studio 2005

# Visual Web Developer 2008 Express

# Windows Embedded CE 6.0

# Windows Marketplace for Mobile

# Windows Phone

# Windows Server 2008 R2

# Windows Server 2008

# Windows Server 2003

# XNA Game Studio 3.1

 

men fylkene/skolene er ikke akkurat flinke til og informere om at lisensene er der til alle videregående elever.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Bsert på at den/disse Qxl-kremmerne har solgt 162 lisenser (hitil) så dreier det seg kanskje ikke om student eller MSDN lisenser, men kan godt også være piratvare-lisenser innkjøpt fra asiatiske websider? (uten at det er bedre/værre av den grunn)

 

Ser i allefall man kan kjøpe denslags som "wholesale" 10-lisenser/$5.47 stk. dvs. 33 kroner..

 

post-10740-1270914499,4115_thumb.jpg

post-10740-1270914522,4652_thumb.jpg

 

Uansett, dette er nok "smittsomt" og ved neste korsvei (win 8 eller 9) er det vel enda færre som er ærlige å kjøper i butikk på release-dato, men heller venter noen måneder til Student- og Kina lisensene fallbys på "billigsalg"

 

Er helt utrolig at MS ikke har mere styring på dette? :roll:

Lenke til kommentar

Bsert på at den/disse Qxl-kremmerne har solgt 162 lisenser (hitil) så dreier det seg kanskje ikke om student eller MSDN lisenser, men kan godt også være piratvare-lisenser innkjøpt fra asiatiske websider? (uten at det er bedre/værre av den grunn)

 

Ser i allefall man kan kjøpe denslags som "wholesale" 10-lisenser/$5.47 stk. dvs. 33 kroner..

 

post-10740-1270914499,4115_thumb.jpg

post-10740-1270914522,4652_thumb.jpg

 

Uansett, dette er nok "smittsomt" og ved neste korsvei (win 8 eller 9) er det vel enda færre som er ærlige å kjøper i butikk på release-dato, men heller venter noen måneder til Student- og Kina lisensene fallbys på "billigsalg"

 

Er helt utrolig at MS ikke har mere styring på dette? :roll:

 

Tviler på at MS taper noe på slik aktivitet...

Det selges nesten ikke retail lisenser for OS, mesteparten går via ulike bedriftsavtaler og OEM.

 

Alle private annonser jeg har sett for "ekte" lisenser til Windows gjelder lisenser som teknisk sett sikkert fungerer perfekt men alle bryter betingelsene for installasjon, bruk eller distribusjon... Gyldig lisens eller ikke, er ikke et teknisk spørsmål men et moralsk...

 

Har selv en uåpnet retail DVD med gyldig lisens til Ultimate som jeg har fått av MS, men får ikke solgt denne da lisensen er "not for resale"

Lenke til kommentar

Dessverre er det nok sant at Microsoft bryr seg bare sånn passe om "småfiskene" på privatmarkedet. De bryr seg akkurat så mye at det er til plage for de av oss som er "lovlydige".

 

Jeg tror heller ikke Microsoft taper særlig mye på det, for de er det mest interessante å opprettholde markedsandelene. Men T*B, salg av denne type lisenser (tvilsomme), er nok mest til skade for oss som "lovlydige". Personlig hadde jeg håpet at de tok seg bryet om å gi selgerne er skikkelig smekk.

Lenke til kommentar

Dessverre er det nok sant at Microsoft bryr seg bare sånn passe om "småfiskene" på privatmarkedet. De bryr seg akkurat så mye at det er til plage for de av oss som er "lovlydige".

 

Jeg tror heller ikke Microsoft taper særlig mye på det, for de er det mest interessante å opprettholde markedsandelene. Men T*B, salg av denne type lisenser (tvilsomme), er nok mest til skade for oss som "lovlydige". Personlig hadde jeg håpet at de tok seg bryet om å gi selgerne er skikkelig smekk.

Hvorfor er det dumt at Microsoft ikke bryr seg så mye om småfiskene?

 

Hvorfor er det til skade for lovlydige? Tror du Windows hadde blitt billigere om alle hadde betalt fullpris? Det er jo ikke piratkopier som blir solgt, men lisenser som Microsoft selv har gitt for en billig penge.

Lenke til kommentar

Når jeg sier at de bryr seg akkurat så mye att det er til plage, så tenker jeg på de få mekanismene som MS bruker for å kjempe mot dette. Kortsiktig betyr det nok lite på prisen, men dersom dette får en viss utbredelse så forkludrer det fort markedsmekanismer som kan ha betydning for prisingen. Det kan også ødelegge på sikt for de som bruker denne type lisenser etter forutsetningene.

 

I realiteten er det piratkopier som blir solgt. Når man selger noe i strid med vilkårene eller man klart ikke har retten til å selge videre, er det akkurat like mye piratvirksomhet som om man legger det ut på T*B. Faktisk er det etter min mening langt verre, fordi man innbiller kjøper at det lovlig. Vi vet heller ikke den egentlige kilden for produktene, slik sett kan det faktisk være rene piratkopier.

Lenke til kommentar

Dette er ekte: ) Kjøpte lisens fra denne fyren og fikk med nedlastningslink direkte fra Microsoft sine sider. har hatt lisensen i snart 3 mnd nå, og alt virker som det skal: ) SUPER DEAL OG FYR!!!!

 

Bare for morro skyld, kan du gå inn på http://microsoft.com/genuine i dag å validere Windows versjonen din...tror du får deg en overraskelse.

 

Utrolig mange folk der ute har misbrukt MSDN/Technet kontoer etter at Windows 7 kom ut, og Microsoft har sperret hele serier med Win7 lisenser den siste tiden, særlig fra torsdagen og frem til i dag.

 

Forumene til Microsoft svømmer over av folk som "klager" på at plutselig ikke har lovlige lisenser lengre, men hva forventer du for 2-300 kroner? Noen ganger mindre enn det også.

 

Her er forumet for aktivering hos MS, bare se hvor mange som har gått på en smell der:

 

http://social.microsoft.com/Forums/en-US/genuinewindows7/threads

 

Lærdommen er: aldri kjøp noe som er for godt til å være sant, for da er det vanligvis for godt til å være sant.

Alle som selger Win7 lisenser for under 700 kroner (og kun lisens koden) selger ulovlig. Det er kun Microsoft som selger Windows 7 med nedlastningsmulighet (her i Europa), alle andre må selge en fysisk utgave av Win7 plata, med koden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra du sier fra Kenneth/Myhken.

Fint at MS tar tak i dette uvesenet.

 

Personlig har jeg lite å si på "ekte pirater" som laster ned/cr**ker (egenhendig) WGA.

Fordi de har det som hobby (sjukt ja) og eget bruk.

De som *selger* lisenser de har *fått* burde kjølhales/bøtelegges i stil med andre små og store økonomiske kriminelle.

PS/Edit:

Og dere som *kjøper* slike lisenser er jo dumme som brød.

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Dette er rapportert til Microsoft óg de har ett team på saken.

 

Lisensene ER genuine, så de VIL fungere (hvis lisensene ikke har blitt blokkert av Microsoft).

 

MEN, det er lisenser som IKKE er tillatt VIDERESOLGT og derfor heller ikke kan brukes LOVLIG av de som kjøper disse lisensene (bruk av denne type lisenser for folk som har kjøpt dem utenfor en direkte avtale med Microsoft, er LIKE ULOVLIG som om du skulle ha lastet ned lisens fra TB eller andre steder).

 

Dette gjelder også de om tilsvarende lisenser kjøpt på E-Bay eller lignende steder.

Lenke til kommentar

Finner man sånt så er det jo bare å sende en e-post til Microsoft...

Desto flere som rapporterer sin bekymring desto bedre er det og desto større er sjansen for at disse faktisk blir stoppet, selvom Microsoft er ett stort selskap så kan de jo ikke finne alt og jeg tror nok de er taknemmelig for det som måtte være av hjelp.

 

send en e-post til [email protected]

sikkert lurt å skrive noe om varsel om ulovlig salg av lisenser e.l. som tittel... så den blir videresendt til rette vedkommende...

 

samtidig er det jo faktisk mulig å rapportere både på qxl og finn...

 

og nei, jeg er ikke ansatt i Microsoft, men jobber med programvare fra dem og er avhengig av de forholdsvis gode avtalene de tilbyr og ønsker å fortsete å kunne benytte meg av dem...

;-)

Lenke til kommentar

Bare for morro skyld, kan du gå inn på http://microsoft.com/genuine i dag å validere Windows versjonen din...tror du får deg en overraskelse.

Min lisens er validert.

 

Jeg ser ingen problemer med å selge windows lisenser på den måten, tror dere det påvirker prisene noe som helst? 2700kr kostet det for en Win7 Pro lisens, det er bullshit! Skjønner ikke at det går ann å engasjere seg i noe slikt. Er dere redd for at Microsoft skal gå konkurs?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så du gikk inn på http://microsoft.com/genuine i dag og validerte?

 

Hvis ja, så er det nok bare snakk om tid før din lisens også blir blokkert. De sjekker nå hver eneste MSDN konto, og de kontoene som har generert "unormalt" mange lisenser blir sjekket ekstra nøye. De kontakter eierne personlig, og de må forklare hva de bruker lisensene til. Og hvis slike lisenser er aktivert her og der over hele verden (ja de kan se hvor i verden de er aktivert) så har man et problem.

 

Jeg er ikke redd for at MS skal gå konkurs, men jeg synes det er synd at noen der ute utnytter folk med dårlig råd, og lar dem tro at de har kjøpt lovlige lisenser, når de ikke har det. Det er svindel, og rammer feil folk.

Personene som selger slike lisenser kan jo kose seg med alle pengene de har tjent, mens resten sitter igjen med penger tapt og en ulovlig Windows versjon.

 

Men du forsvarer vel svindlere, og synes det er helt greit at de utnytter "uskyldige" personer som trolig har dårlig råd?

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problemer med å selge windows lisenser på den måten, tror dere det påvirker prisene noe som helst? 2700kr kostet det for en Win7 Pro lisens, det er bullshit!

Flertallet som har anskaffet en av disse lisensene hadde nok ikke kjøpt Ultimate Retail i butikk/fullpris, men flertallet er/var nok i reelt behov av en lisens og hadde i det minste lagt igjen 800kr for en Home Premium hvis ingen der ute tilbød "pirat"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...