Gå til innhold

CRAP! Jeg ødela mobilen min! Må ha ny ASAP!


Anbefalte innlegg

Kjøpte min kjære Nokia 6500 Slide i September 2007, da den kom ut. Var en av de første som fikk en av de råeste mobilene på markedet på den tiden. Jeg har aldri vært en mobilnerd, type "kjøpe ny telefon annenhver uke".. Jeg pleier heller å kjøpe en rå telefon som varer i mange år! :) 6500'en har fungert knirkefritt! ... Helt til i dag - Jeg pleier alltid å ha den i baklommen når jeg kjører bil. Problemet i dag var dog at jeg slang bilnøkkelen ned sammen med mobilen, og satte meg på dette, slik at nøkkelen presset skjermen ned. Poff. Så var skjermen knust og jeg ser nå kun 20% av displayet. :( Synd. For jeg hadde planlagt å bruke 6500'en i mange år til. Jeg sms'er, mms'er og ringer. Surfer ikke på mobilen, ikke noe særlig i allefall, da jeg er mest hjemme.

 

Uansett. Tiden har kommet for å kjøpe en ny telefon. Ikke fordi jeg vil, men fordi jeg MÅ. LOL! :p Har sett lit på HTC HD2. Dette er den feteste telefonen på markedet for tiden ja? Når kommer HD3 ut? Vurderte iPhone 3GS i sommeren som var, faktisk, men skjønner at HTC HD2 er den beste?

 

Må kjøpe i morgen, så jeg hadde satt pris på litt feedback her! Basically.. Det jeg prøver å spørre om er: Er HTC HD2 den beste mobilen i verden pr. dags dato? Og hvis jeg skulle kjøpe den med abonnement, hvilket abonnement gir mest for pengene mht. surfing osv.? (hvis jeg skulle finne på å begynne med det på mobilen!)

 

Mvh.

Thomas

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du skal ha mobilen så lenge som mulig er det ikke en lur vei å gå igjennom touch-mobiler, tradisjonelt kort levetid på slike.

 

Jaha? Hvorfor er det slik da? Er helt blank på touch mobiler. En ting jeg gruer meg til er å skrive sms på en touch mobil. På standard Nokia går det turbo-fort! :) Finnes det en tilsvarende mobil til Nokia 6500 der ute i dag? Nokia, altså?

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg vært på Expert og prøvd både E52 og HTC HD2.

 

Jeg mislikte begge.

 

E52 var minst irriterende, den var liten og lett. Men menyknappene var kronglete og små og selektivt sensitive (sliten butikk demo-modell?). Jeg slet med å skrive sms, noe som ikke bør være et problem på en normal Nokia mobiltelefon. Er Series 60 tregere enn 40 fremdeles? På min Nokia 6500 går alt kjapt. Det gikk tregere på E52. Den hadde nok av funksjoner! Og er en kandidat. Men jeg liker sålangt Nokia 6500 best. Vurderer å kjøpe en ny Nokia 6500 til 1800 kroner. Dyrt, med tanke på at den kom ut høsten 2007. Hva syntes dere? Og vet noen hvor mye det koster å bytte skjerm på en 6500?

 

HT HD2 var imponerende. På mange måter. Har aldri sett så mye stæsj i en mobil før. Men for meg er dessverre sms det viktigste, og det er en ELENDIG til. Til likhet med iPhone. Det bare går ikke å skrive sms effektivt med Touch. Fingrene mine kom nær de andre bokstavene alt for ofte. Det er dog en smakssak å gå vekk fra mobiltastatur til "pc-tastatur", som både iPhone og HTC har. Her tror jeg noen må overtale meg litt - Er det like bra å skrive på Touch som det er med vanlig Nokia/Ericsson? :) Så langt syntes jeg det er for jævlig...

Lenke til kommentar

Å skrive på touchtastatur er en vanesak. Jeg har vanskelig for å tro at noen skriver raskere og mer feilfritt på det, enn et fysisk tastatur. Men det er lettere å treffe hvis du trykker litt fast (litt hardere enn bare å "touche" borti). Da bommer du ikke så mye på tastene. Men hvis SMS er det viktigste er nok ikke et virtuelt skjermtastatur noen god løsning, nei.

Lenke til kommentar

bloga,

 

Nokia 6500 har tålt å være i baklommen min i 2 1/2 år! Helt til her om dagen da jeg var så smart å legge bilnøklene bak sammen me dmobilen! :p Da var løpet kjørt...

 

Jeg har INGEN lyst på ny mobil. Jeg kunne ha hatt 6500 i mange år til! :p Kan køpe en ny 6500, men prisen burde ha vært lavere pga at det er en 2007 modell!

 

Vurderer å kjøpe en HTC HD2 (bare for å ha noe å fikle med, pluss at man kan surfe nettet hvor som helst, den har GPS, osv.), pluss en Nokia E52, selv om mange sier at E52 har elendig byggekvalitet, knapper som faller av, osv. Pluss at den henger seg, har "tusen bugs" inkl. ekko-lyd på alle samtaler osv. :)

 

Hvilken Nokia er best til SMS? Selv setter jeg Nokia 6500 på første plass. SMS er nok det viktigste for meg. Pluss at telefonen ikke henger, har masse bugs osv. Batterilevetid er også viktig. Jeg syntes at nokia 6500 står svært sterkt på samtlige punkter!

Lenke til kommentar

Sist jeg kjøpte mobil ble det en HTC Hero med FlexiTalk 99 + Mobilt Bredbånd Hele Tiden. Dvs. at jeg betaler 349 kr i måneden pluss det jeg ringer og sender SMS for (45 øre, både minutt- og SMS-pris.) Touch-tastatur er en vanesak, og sliter per idag mer med et vanlig mobiltastatur enn on screen Qwerty.

 

Gikk da fra en HTC Diamond, og har sånn sett et par tips. Gå for en telefon med kapasativ (berøringsfølsom) skjerm. Resitiv (trykkfølsom) oppleves nå for min del som helt uaktuelt. Vil heller ikke anbefale Windows Mobile (noe bla. HD2 kjører), da min erfaring er at etterhvert som du installerer apps og lagrer musikk/bilder vil mobilen bli tregere, og filbehandleren er så omfattende at du ikke helt vet hva du kan slette og ikke. Her er Android mye greiere!

 

Så mitt tips er enten å gå for det samme som jeg gjorde eller kjøpe en billig Nokia (1208) og vente til f. eks. Motorola Milestone (Android med fysisk fulltastatur) kommer.

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar

Trond, takk for god input. Så iPod er totalt uaktuelt? :) Er veldig intr. i abonnementspriser. Der kommer telepriser.no godt med. Man beregner forbruk! Jeg ser at jeg kommer best ut med iTalk Large! :p Fortell mer om mobilt bredbånd. Vet jeg LITE om. :p

 

Problemet mitt er at jeg er en total sms-hore, og sender 1500-3000 sms pr måned. Umulig å komme bra ut av det med et billigabonnement. :p MÅ ha "freetext" eller "italk large" fra Netcom da. :p

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
HmM! Er det sant at Telenord mobile bredbånd gir UBEGRENSET surfing?

Netcom har 4 GB grense pr måned! :p

 

Jeg synes ikke iPhone er aktuelt i det hele tatt, men det er mer en smakssak. Har ingen problemer med å innrømme at det er en bra telefon.

Vet ikke hvordan det fungerer med Telenor, men Netcom struper hastigheten etter 4GB, altså du kan fortsette surfe, men det går treigt.

 

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnemen...ment_toppbanner

 

Her kan du lese litt om FlexiTalk, og diverse "add-ons" til abbonementet, bla. Surfepakke og SMS-pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...