Gå til innhold

PC til 9 åring, bærbar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Er ute etter en bærbar pc til en gutt på 9 år.

Går mest i nett spill (123spill.no etc), surfe nettet.

Kanskje litt andre spill også.

Pcn skal ikke kommer på noe særlig mere enn 5000 kr.

Hvordan er denne?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

eller denne:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

Er jo litt kjent med pc, men ikke så veldig lengre grunnet utviklinga...

Mvh

Petter

Endret av TheBadKing
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ville helt klart gått for http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent siden den har raskere prosessor, bedren skjermkort, 1gb mer ram, og LED skjerm, grunnen til at du får alt dette så mye bedre er at det er en 15" ikke en 17" som den første pcn du linket til, kan komme tilbake senere. :) med litt mere research.. :cool:

Gjerne det.

Som sagt blitt litt for mye nytt siden jeg drev med dette.

Men kan gjerne takle noen spill liksom, men vet at man ikke kan forlange alt for mye til 5000 kroner heller liksom.

Men tusen hjertelig for hjelpen!! :)

Skrevet (endret)

overskreder nok budsjettet ditt nå, men denne pcn koster 6000kr;

I5 Prosessor, I5 serien er vel det som er for gaming, selv om dette er en bærbar får du hele 2.26ghz prosessor pluss at det er en I5 som egentlig er laget for normal gaming.

Den har også et ATI Radeon HD 5650 skjermkort på 1gb, 5 serien fra Ati støtter også DX11 som er helt nyeste nytt innen grafikk, på hele 1gb! :D

4gb ram er det også, Windows 7 - "Hastigheten til XP, fancyheten til vista".

Det er også en hardisk på hele 620gb. Jeg vil si dette er Mer enn mye for pengene, selv om det er 6000kr.

Og sist men ikke minst, den har Blu Ray spiller :ph34r:

Klikk her :D

Endret av zenzito
Skrevet (endret)

Det er for en 9 åring som spiller nettspill, hva er en slik overkill maskin vitsen med da?

ville gått for sistnevnte hos trådstarter..

Endret av Wolfie276
Skrevet (endret)

Hmm

Denne burde være perfekt for en 9åring?

Garantert ingen farlige nettsider..

XT-QX1101-lg.jpg

Endret av Gjest
Skrevet (endret)
Det er for en 9 åring som spiller nettspill, hva er en slik overkill maskin vitsen med da?

ville gått for sistnevnte hos trådstarter..

Hvorfor kjøpe noe som er dårligere når det koster det samme?

Med mindre du referete til blue-ray-versjonen og ikke den jeg linket til? Begge de koster 5k.

Endret av ^fmj
Skrevet

Er ikke snakk om noe overkill her.. Selv om han er 9 år, er det greit og ha en maskin som takler litt da.

Mulig det blir litt andre spill også... Kan jo være fint og koble til tv og slik også...

Den med blueray og god grafikk virket fristene slik egentlig, men som du sa litt over budsjett..

Men er det flere alternativ?

Skrevet

Nå har keg nå hatt 9 åringer selv, og husker enda da mine brør var det.

Jeg fatter ikke hvorfor du skal gi han ne bærbar.

Hvorfor skal jeg si deg nå

ok nå går det i nettspill, om litt blir det et spill som krever litt grafikk, da blir den bærbare total avlegs

slik er det bare

kjøp en rimelig stasjonær, holder med integrert grafikk til det, er på samme høyde som de baærbare du linket til, men når han skal beygeen å mase om andre spill, alt du da trenger å legger ut er skjermkort.

Ja og så skal han ha tb, er rimelig med et tv kort til pci

så spar deg litt penger, bruk de på kona........gjør det enklere for deg

og sist men ikke minst, er veldig lett å ta skerjmkabelennår han finner ut at han skal sitte natta, og ikke legge seg når han skal

"fra en pappa til en annen" er utrulig hva de finner på for noen ti,er ekstra, du har maks 2 år igjen av de fredlige dager :)

Skrevet
Nå har keg nå hatt 9 åringer selv, og husker enda da mine brør var det.

Jeg fatter ikke hvorfor du skal gi han ne bærbar.

Hvorfor skal jeg si deg nå

ok nå går det i nettspill, om litt blir det et spill som krever litt grafikk, da blir den bærbare total avlegs

slik er det bare

kjøp en rimelig stasjonær, holder med integrert grafikk til det, er på samme høyde som de baærbare du linket til, men når han skal beygeen å mase om andre spill, alt du da trenger å legger ut er skjermkort.

Ja og så skal han ha tb, er rimelig med et tv kort til pci

så spar deg litt penger, bruk de på kona........gjør det enklere for deg

og sist men ikke minst, er veldig lett å ta skerjmkabelennår han finner ut at han skal sitte natta, og ikke legge seg når han skal

"fra en pappa til en annen" er utrulig hva de finner på for noen ti,er ekstra, du har maks 2 år igjen av de fredlige dager :)

Enig i dette.. Men er ikke jeg som er faren, bare med og hjelper til. Jeg for min del mener han kan klare seg med en rimlig bærbar. Tenkte på en slik ION basert, men ble for liten skjerm på denne, 10". Han vil nok ha 15".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...