Gå til innhold

Akambrukernes bilder - februar 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble litt småfan av det første fiskebildet :O)

:)

"eureka peacock"

Tøft! Ville kanskje ha prøvd å få ørlitegrann mer smell i fargene?

tnx ! ja, forsket på dette, men forsøkte å begrense det slik at fisken ikke mistet sin egentlige fargekarakter fullstendig. Sikkert mange måter å gjøre dette på, har alt å lære om RAW&PS-red. Tar imot tips med største takknemlighet.

Tatt gjennom akvarieglass?

ja, med Tamron 90mm Macro

--------------------------

 

@ Simon: første bildet var utrolig festlig !!!

Endret av flu
Lenke til kommentar

Har akkurat kommet inn fra en skogstur. Hadde med kamera, stativ og en maglite.

Dette var mitt første forsøk på lang lukkertid og "male" med lys. Det var ikke så lett, men ganske gøy og skal nok prøves mer.

For begge bildene gjelder følgende, 50mm 1.8 @ f8, iso 100 og 30 sekunder lukkertid.

 

post-155996-1266354602_thumb.jpg

Jeg lyste ca 10 sekunder fra henholdsvis høyre og venstre side omtrent 45 grader ut.

 

 

post-155996-1266354866_thumb.jpg

På dette bildet lot jeg skruen for å holde kameraet i vertikalstilling være løs, så i løpet av sekvensen tilta kameraet bakover. Sveipet iherdig frem og tilbake med lommmelykta mens jeg gikk frem og tilbake. Synest selv at jeg fikk frem litt av Blair Witch stemningen inni granholtet nå på natta.

Lenke til kommentar
Takk for det! I etterpåklokskapen ville jeg heller hatt objektivet på bordet lenger bak.

 

Francis

Eller byttet det i nok en pint Guinness ;)

Faktisk.. om du tar med deg kamerabag når du er ute og super, og setter alt på en tab.. så bryter du ut og sier at du faktisk har mistet lommeboken, så spør du om du kan få legge igjen et objektiv i stedet for penger, og plukker op et EF-S 18-55..

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...