Gå til innhold

Total mangel på moderering i forumkafeen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke si at jeg fikk med meg hele opptrinnet Glimti, men jeg forstår deg godt hvis han hele tiden hakker på deg

Noe som er totalt, ravende bullshit. Før glimti klaget nå sist har jeg ikke sagt et ord til han på flere uker, og da jeg først sa noe var det ikke ment ondskapsfullt i det hele tatt. Det blir feil at det skal gå utover oss andre at glimti er utrolig hårsår.

 

Forøvrig er det også slik jeg oppfatter situasjonen. hva vil være en bedre tittel mener du?

"Mye krangel/mobbing/erting/knuffing i forumkafeen"? Det ville i det minste vært logisk. Total mangel vil si at det aldri noen gang blir moderert i tråden, noe du skrev på en eller to sider tilbake at det var.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg fikk med meg hele opptrinnet Glimti, men jeg forstår deg godt hvis han hele tiden hakker på deg og at dette er en type aktivitet du ikke ønsker. (Noe jeg også har forståelse for.) Jeg har i skrivende stund nesten 3500 innlegg i Sosialt, de fleste av disse tror jeg er i DNFK, jeg husker ikke koden for å sjekke hvilken tråd alle innleggene er fra, men det burde være nok til at våre veier har møttes der også og ikke bare i de seriøse trådene.

 

Kan desverre ikke vise til det da innleggene etter den første kranglen vår ble slettet, men han skrev han viste at han bare kverrulerte og slang dritt og at det var på tide han fant et nytt offer. Han så videre for seg at han ville få mye morro med meg framover, men det kommer han altså ikke til å få.

 

Jeg skjønner deg godt hvis dette ikke er første gangen Nyhus slenger med leppa mot deg og du oppfatter dette negativt. Det er selvsagt riktig å rapportere hvis du føler at noen hakker på deg eller rett og slett bare oppfører seg ufint. Et godt tips hvis du føler deg forfulgt av en bruker er å bruke ignorerfunksjonen. Det har jeg gjort på flere brukere på forumet som jeg ikke ønsker å lese innleggene til. Både på grunn av at de farer med rene usakligheter konstant og fordi at jeg ikke orker å ha noe med dem å gjøre. Det er ikke vårt ansvar å holde dem unna, men så lenge de ikke direkte bryter mot retningslinjene så er det ikke noe mods får gjort - og så lenge regelverket på mange måter, i mine øyne, er svært ufullstendig, så blir det litt sånn.

 

Har aldri brukt ignoreringsfunksjonen. Først og fremst så skyldes det seriøse tråder der man mister flyten i tråden derso amn velger vekk de brukerne man vil. Hvor fører en diskusjon da? Kan selvsagt bruke den, men det burde ikke være et enormt offer for ham heller å slutte å skrive til meg.

 

Det er ikke det at det er liten oppfølging fra moderatore i DNFK som er problemet Glimti, det er bare at flertallet av brukerne i tråden har en litt annen holdning og tone seg i mellom, enn i de seriøse delene av forumet. Som sagt, noen liker denne tonen - andre liker den ikke, og det virker som at du er en av de som ikke liker den tonen. (Nå snakker jeg uten å kjenne direkte til konflikten mellom deg og Nyhus, men på et mer generelt grunnlag.) De fleste i tråden har en hyggelig ertete tone seg i mellom, mange kjenner hverandre på privaten også. Flere av brukerne i DNFK har jeg samtaler med på msn relativt ofte, noen av dem har jeg tatt både en og to pils sammen med. Dette gjelder veldig mange i DNFK. Det er derfor også naturlig at tonen i en slik sosial tråd, er mer privat, løs og ikke så firkantet i forhold til rettningslinjene. Stort sett så går dette veldig greit, men i enkelte tilfeller så tråkker noen over grensene til en annen bruker, slik Nyhus tydligvis har gjort i dette tilfellet ovenfor deg.

 

Har vært med på tøys og tull i den tråden ja og det er ike problemet. Jeg kjenner en kverrulant når jeg ser en og jeg kjenner en provokatør når jeg ser en. Jeg kjenner også forsøk på å irritere og provosere når jeg ser dem. At disse forsøkene hans har prellet av på meg og bare vitner om mangel på sivilisert adferd er en ting, men man blir uansett lei etter hvert.

Det er svært få moderatorer i den tråden ja og de som deltar der ser jeg skjelden eller aldri kommer med en moderering, men kun med vanlige innlegg. Men om det er mangel på oppsyn fra moderatorer kan jeg jo ike si ettersom jeg ikke har tilgang til de fungsjonene der man sjekker sånt.

 

Jeg skjønner at du er forbanna, jeg kan også forstå at du er lei av at han slenger dritt til deg, jeg forstår at du er lei hele fyren og egentlig har mest lyst til å gi ham en på trynet. Men jeg mener samtidig at man må ta litt ansvar selv også og ikke ta seg selv så høytidelig i en slik tråd, selv om tråden skal være åpen for alle altså - ikke misforstå. Dette nettopp fordi at tonen generelt er en helt annen enn ellers på forumet. Det har vært en del oppvask i DNFK gjennom tidene, nettopp ved slike tilfeller som vi har nå, at en bruker føler seg forfulgt av en annen.

 

Jeg er ikke forbannet, bare lei av at han må oppføre seg som en tiåring med ADHD og adferdsvansker som glemmer å ta ritalinen sin hver gang han ser meg. Jeg har sagt til ham at han får finne noen andre å leke med så da synes jeg han kan gjøre det.

Forøvrig har jeg ikke sett stort til den ertingen du snakker om. Det er mest folk som skriver om skole og jobb, hva de driver på med der og da, hvordan de gleder seg til å komme hjem, at nå er de hjemme, hva de skal ha til middag og hva de driver med om kvelden. Men nå har jeg som sagt sett lite til deg der, så vi leser kansje forskjellige innlegg.

 

Men fremfor å si: "Se hvem som snakker."/"Du er ikke den rette til å snakke." (Noe jeg oppfatter som at du er med på leken, spesielt siden Nyhus(angivelig) brukte =D i posten sin, noe jeg igjen oppfatter som at det bare er en spøk.) Så hadde kanskje ordene: "Jeg synes ikke det der var noe morsomt, kan du ikke bare drite i det der." hadde vært bedre. For da sier du klart at du ikke vil være med på tullet hans, fremfor å på en måte spille med. (?)

 

Jeg synes det jeg brukte var en fin uttrykksform. Der har vi vist forskjellig oppfattning.

 

Jeg vet ikke hvordan du generelt oppfatter tonen og oppførslen til andre brukere i tråden, da jeg kun har sett akkurat det som skjer nå, men synes du alle behandler deg like ille? Kommer andre brukere med liknende bemerkninger rettet mot deg, som du ikke reagerer like sterkt på? Jeg bare lurer, slik at det er mulig å komme frem til en annen løsning på dette problemet enn å legge ned hele kaféen fordi at dere to ikke klarer trynet på hverandre. (UAVHENGIG av hvem av dere som har gjort/gjør hva.)

 

Nei, det er svært få jeg har hatt problemer med. Og de andre er det en stund siden. Og mener du at kafeen risikerer nedleggelse fordi to brukere ikke tåler hverandre? Har du fått med deg en beskjed fra "lederne" som ikke jeg har?

Lenke til kommentar
det burde ikke være et enormt offer for ham heller å slutte å skrive til meg.

Henger du i en kameratslig tråd burde det "ikke være noe stort offer for deg" å oppføre deg kameratslig slik som alle andre. Ikke som om du har en kjepp i ræva og er redd for å få den pressa lenger inn.

Som jeg sa tidligere, du kan ikke kødde og erte andre uten å tåle å få det samme tilbake. Enten så tåler du det, eller så slutter du helt. På slikt kan det ikke være noen mellomting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...