Gå til innhold

Anbefalinger av studentboliger i Tromsø og Narvik?


sheherezade

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Studerer i narvik og bodde en stund i studentboligen i fjellveien. Der er det nyoppusset og ganske greit. Er stort sett dubletter der to deler kjøkken og bad. I alpinveien er det slik at to deler bad, også er det et fjelleskjøkken for hver fløy. Begge disse, i tillegg til skistua, ligger veldig nært skolen.

Personlig synes jeg leien er høy iforhold til hva du får, så jeg leier privat. Det positive med studentbolig er jo at det er lettere å bli kjent med folk og et sosialt miljø.

Lenke til kommentar

Jeg gikk på skole ett år i Narvik i fjor, og bodde på de rimeligste studenthyblene på Jaklamyra. Betalte 2850,- inkl strøm. Var en dublett-ordning med relativt stort kjøkken og bad, + 12kvm rom til hver. Trivdes godt, men det skyldes nok mye at personen jeg delte med var omgjengelig og grei. Du kan jo fort være uheldig i så måte. Den mest sosiale studentblokka er vel kanskje i Alpinveien, hvor 8 personer deler stue/kjøkken.

 

www.ssin.no kan du se hva studentsamskipnaden har å tilby.

Lenke til kommentar

Å bo på jaklamyra ville IKKE jeg gjort om jeg studerte ved HiN. Er en halvtimes gange hver vei. Jeg ville heller satsa på en av de andre (alle de andre er relativt nært HiN).

Ellers har jeg en del kompiser som studerer der nå og bor på studentbolig, og de er stort sett veldig fornøyde.

 

I Tromsø aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar.

Jeg driver og kikker litt på Snorres gate 79 i Narvik. Det virker jo unektelig greit å ha en hybel med hems hvor man kan slenge rotet sitt.

 

I Tromsø har jeg blitt rådet til å holde meg unna Elverhøy studentboliger fordi det visstnok er der "alle" 18-19 åringene som bor hjemmefra for første gang holder til. Det skal visst være mye bråk og festing der etter det jeg fikk høre på et annet forum.

 

Ambidex: Så det er grei tilgang på private hybler og i Narvik?

Lenke til kommentar
I Tromsø har jeg blitt rådet til å holde meg unna Elverhøy studentboliger fordi det visstnok er der "alle" 18-19 åringene som bor hjemmefra for første gang holder til. Det skal visst være mye bråk og festing der etter det jeg fikk høre på et annet forum.

 

Kan (til dels) signere på denne... Bor og jobber like i nærheten, har hørt et h*lvettes rabalder enkelte lørdagskvelder på vei fra jobb =P

 

Forøvrig, så tror jeg også i Tromsø (spesielt hvis man er flere, venner eller par) det kan lønne seg å se seg rundt i privatmarkedet.

 

Er fra Narvik, og vil si at der er det ofte både billigere og bedre å leie privat...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil i hvert fall IKKE anbefale Åsgårdveien i Tromsø. Særlig blokka. Verre drittplass håper jeg aldri å oppleve. Bodde der under to måneder, men det var mer enn nok. Visste faktisk ikke om dette før jeg søkte på google nå. Det bekrefter på mange måter noen av mine verste mistanker mens jeg bodde der. Men nok om det. Det finnes bra studenthybler og, Stakkevollan f. eks. skal være blant de bedre.

 

I Narvik, selv om jeg er der fra, så vet jeg lite om hyblene bortsett fra at alle minus Jaklamyra ligger svært nært skola. Men pass på hvor du parkerer.

 

Generelt tror jeg det er best å være tidlig ute og finne seg en bra privat hybel/leilighet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I Tromsø har jeg blitt rådet til å holde meg unna Elverhøy studentboliger fordi det visstnok er der "alle" 18-19 åringene som bor hjemmefra for første gang holder til. Det skal visst være mye bråk og festing der etter det jeg fikk høre på et annet forum.

 

Kan (til dels) signere på denne... Bor og jobber like i nærheten, har hørt et h*lvettes rabalder enkelte lørdagskvelder på vei fra jobb =P

 

 

 

Co-sign. Bor også i nærheten, og det er mye bråk fra den kanten. Det skal sies at disse hyblene på Elverhøy er veldig gamle, og så mange som 6/10 stk kan dele kjøkken og bad, noe som er problematisk. Samme gjelder blokka i Åsgårdveien. De andre boligene i Åsgårdveien vet jeg ikke så mye om, men tror det er sånn 4 stk deler kjøkken/bad der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Anbefaler Stakkevollan studentboliger i Tromsø. Veldig nært universitetet og relativt god standard:)

Hold deg unna Prestvannet.

 

Bumper denne tråden da jeg satser på å komme inn i Tromsø til høsten.

 

Har satt Stakkevollan på førstevalget mitt, men hva er galt med Prestevannet? Virket rimelig med tanke på hvor sentralt der var og man har faktisk eget bad på de minste hyblene.

Lenke til kommentar

Anbefaler Stakkevollan studentboliger i Tromsø. Veldig nært universitetet og relativt god standard:)

Hold deg unna Prestvannet.

 

Bumper denne tråden da jeg satser på å komme inn i Tromsø til høsten.

 

Har satt Stakkevollan på førstevalget mitt, men hva er galt med Prestevannet? Virket rimelig med tanke på hvor sentralt der var og man har faktisk eget bad på de minste hyblene.

 

Standarden er vel så som så, men kan hende det er blitt bedre de siste årene. Er en stund siden jeg var der sist.

Greit hvis du liker å gå på ski til skolen for det tar bare noen minutter gjennom lysløypa til universitetet

Lenke til kommentar

Sjekk med Strandvegen Studentheim (www.studentheim.no), er 10-15 min fra sentrum, koster 1980 kr pr mnd. for hybel(strøm, internett via Uni, kabel, parkeringsplass).

Er riktig nok forbehold en del lærerstudenter, men vi er veldig mange som går på universitetet som bor her nå...prismessig så vet jeg ikke om det blir så mye billigere en dette.

 

Vet ikke hvor du skal gå skole, UiT har er jo litt spredt utover..

Lenke til kommentar

Sjekk med Strandvegen Studentheim (www.studentheim.no), er 10-15 min fra sentrum, koster 1980 kr pr mnd. for hybel(strøm, internett via Uni, kabel, parkeringsplass).

Er riktig nok forbehold en del lærerstudenter, men vi er veldig mange som går på universitetet som bor her nå...prismessig så vet jeg ikke om det blir så mye billigere en dette.

 

Vet ikke hvor du skal gå skole, UiT har er jo litt spredt utover..

 

Spredt?

 

er vel det mest kompakte campus som er i Norge

 

... bortsett fra lærerhøyskolen da.

Lenke til kommentar

Som noen nevner her, ikke velg Åsgårdveien i Tromsø. Gikk ett år på skolen og bodde der, aldri mer. Mye bråk om kvelden i ukedagene. Ok størrelse på rommene, men de har ikke bad, og fellesdusjene der er ikke mye å skryte av. Tror jammen også Åsgårdveien var det stedet hvor brannalarmen gikk mest. Hadde praksis og måtte opp kl 6, mens alarman brukte å gå av ved 3 tia.

Lenke til kommentar

Sjekk med Strandvegen Studentheim (www.studentheim.no), er 10-15 min fra sentrum, koster 1980 kr pr mnd. for hybel(strøm, internett via Uni, kabel, parkeringsplass).

Er riktig nok forbehold en del lærerstudenter, men vi er veldig mange som går på universitetet som bor her nå...prismessig så vet jeg ikke om det blir så mye billigere en dette.

 

Vet ikke hvor du skal gå skole, UiT har er jo litt spredt utover..

 

Takk for tipset :)

Ligger rett ved lokalene som har forkurs ingeniørfag om jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Åsgård er helt klart det verste ghetto-hølet man kan havne i Tromsø, med Ørndalen tett etter. Prestvannet er ganske stusselig det og.

 

Jeg bodde selv ved Stakkeveien og anbefaler det på det sterkeste. Planløsningen er ganske ok og, 4 per etasje, 2 per bad. Prix 1 min unna med busstasjonen foran.

Endret av ShinQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...