Gå til innhold

Anbefalinger av studentboliger i Tromsø og Narvik?


sheherezade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i tilfelle det fortsatt skulle være interessant for noen:

 

jeg bodde i to år i Narvik - først et par uker i Snorres gate og deretter resten av tiden i en av de fire parleilighetene i Jaklamyra. det er ganske greit i Snorres gate, og med en koselig Rema 1000 ganske nært og ikke så altfor lang gange til høgskolen er hyblene der til å anbefale. jeg _hater_ trappene opp til hemsen der, men ville heller bodd i de hyblene enn de studenthyblene i Narvik hvor man må dele kjøkken og bad (selv om alle jeg kjenner som har bodd i de synes det er helt greit).

 

Jaklamyra er som nevnt ganske langt unna høgskolen, men samboeren min gikk hele veien fram og tilbake hver eneste dag i to år og det gikk jo greit - men det blir litt slitsomt om vinteren når det er is i bakkene opp til skolen. vi bodde som sagt i en av leilighetene, og i forhold til leilighetene i de andre studentbyene (for eksempel i Skistua) i Narvik er de ganske dårlige. ikke bare er de jævlig upraktisk bygd, men det ser generelt mer trasig og stygt ut i leilighetene i Jaklamyra. positivt er det jo at det er billigst der. hyblene i Jaklamyra er som leilighetene der, og om man ikke liker fest og støy så er nok ikke det plassen å bo.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp tilbud om boplass ved Strandvegen. Noen som vet hvordan standarden er der? Var hvertfall billig ;)

 

 

Standarden er helt grei, jeg kan sette opp en liste med pluss og minus som jeg kommer på i farta.

 

pluss +

 

- Billig

- Lett tilgang til buss

- 5 minutters gange til butikk (rema eller Coop)

- 10-15 min til byen

- Sosialt (Du kan være uheldig å dele gang med kjipe folk)

- Raskt nett

 

 

Minus -

 

- Du må ta buss (eller være ekstremt sporty) hvis du går på skole i nærheten av selve Campus. Men det er mange her som gjøre det.

 

- Sengene (Sovesofaer som kan trekkes ut) som er på hyblene er helt jævlige å ligge på 5cm madrass WTF!. Så en overmadrass må man invistere i.

 

- Noen sier at det er lytt men selv har jeg ikke opplevd det problemet, men det kan ha noe med at naboen min nesten aldri var hjemme.

 

 

jeg vil absolutt anbefale det til nye studenter i Tromsø.

Endret av Yahmaan
Lenke til kommentar

Da er det vel på tide at noen drar dit og rydder opp =)

 

Det ble ihvertfall grisebillig: 2400kr med strøm varmtvann tv og internett inkludert.

 

Fikk du bolig i selve blokka? Eller i de husene som står ved siden av?

 

Ett råd til deg. Ên, ikke ha det store vinduet (ett lite vindu har innebygd netting) oppe på sommeren dersom du bor i 2-4 etasje. Du ender opp med å ha hele regnskogen inni hybelen. Tips: Kjøp myggnetting dersom du bor i de nederste etasjene. Ett annet tips, vet ikke om det fungerer på de brannklokkene på Åsgårvegen, men legg tjukt lag med papir mellom selve "koppen" og underlaget til bjellen. Av erfaring så går alarmen ofte der.

 

Håper de har pusset opp de resterende kjøkkene og dusjene.

De fikk nylig mange nye vaskemaskiner + tørketrommler i kjelleren der, så klesvasken går som en drøm :).

 

Har også en tursti rett ovenfor (bra til jogging og ski på vinteren (blir kjørt løype der av maskiner)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bumper denne tråden, flere erfaringer fra studentboliger i Tromsø? Noen som har erfaringer fra studentboligene på Forhåpningen? Sitter i disse dager og lager en søknad på SiTøs sider, hvilke studentboliger vil dere anbefale til en som helst vil ha eget bad (primært do, dusj er dog også å foretrekke) og bo i gangavstand til campus (helst også sentrum)?

 

Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

De røde husene på Åsgård funker fint, litt mas å måtte gå ut av huset for å vaske tøy. Men 36 direkte til og fra skolen, + 5 min i buss til butikken, gjør så det går ann å leve her.

 

 

Campus og byen er for langt fra hverandre til å kunne kombineres..

 

Jeg vet at Prestevannet har egne bad, 36 går derifra, og det tar 7min i buss til byen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fortsetter litt på denne tråden her jeg og.

 

Jeg har fått tilbud om studentbolig i Fjellveien, Narvik. Noen som har erfaring eller tips herfra? :)

Hvor kan man evt søke etter hybel privat? prøvd å se, søke litt men finner veldig lite.

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...