Gå til innhold

BK : The Pianist Aslak Grøseth Pedersen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NYDELIGE KONTRASTER! perfekt perspektiv, nydelig balanse mellom svart og hvitt. Ingen forstyrrende elementer som skaper uro i bildet. Meget skarp og naturlig når du ser på pianistens kroppsspråk.

 

Bakgrunnen er helt hvit, noe som for meg skaper en litt surrealistisk følelse, siden jeg ikke ser noe av hvor personen befinner seg. (positivt ment). Hadde passet som et kult CD-Cover der teksten kunne ha blitt plassert mellom pianisten og pianoet.

 

Er det noe du ville få frem ved valg av perspektiv, komposisjon etc? Tanker, minner, følelser du ville vekke? Alltid kjekt å vite så vi kan ha en basis og vite litt grunnen til valg du tok når bildet ble tatt ^^

 

Likte det veldig godt. Bra jobbet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Også her vil jeg gjerne si meg noe enig med ZepukkU ( som forøvrig ser ut til å ha samme policy som meg; å kommentere de med færrest kommentarer :) ).

Litt mer uenig er jeg i brennvidden. Vidvinkelen forvrir bildet litt og får stakkaren til å se ut som om han har fått hodet dratt ut.

Roen i ansiktet hans derimott er veldig flott og utenom brennvidden, har jeg ikke så mye mer å påpeke spesifikt.

 

=)

Lenke til kommentar

Relativt enig med Egil og Zeppuku, men, de refleksene i pianoet, fra panelveggen som ikke er der..Den ødelegger stemningen for meg, desverre.. :/ Og så synes jeg modellen virker litt lite avslappet, litt "late som vi spiller" ? (Kanskje heller fanget musikeren midt i en sonate?)

 

Perspektiv, toner og komposisjon liker jeg!:) Og spesielt at det faktisk er noen som tør å la det som er svart, gå HELT ut i svart.. fine kontraster! Det er noe helt svart, og helt hvitt. Good:)

Lenke til kommentar

Takk for alle kommentarer til nå:)

 

Dette er den første photo shooten jeg har vært på så jeg er ganske fornøyd selv hvordan noen av bildene ble. Pianisten som er på bilde spilte pianoet så og si gjennom hele sekvensen som varte nesten 2 timer. Dvs. at han spiller på alle bildene. Og skal si at det er deilig å ta bilder LIVE musikk :) La ut et bilde til fra samme serie vil gjerne ha kommentarer på det bilde også.

Lenke til kommentar

Jeg liker begge veldig godt, og om man skal velge ett framfor det andre så blir det et spørsmål om til hva og hvor det skal brukes.

 

Jeg er ikke enig i kommentaren om at det ser ut som han ikke spiller på det første du la ut, og jeg synes ikke refleksene av panelene i pianoeter virker forstyrrende.

 

Tjah, ikke så mye konstruktivt fra meg altså, men jeg tok meg selv i å holde på å gå videre uten å si noe bare fordi jeg ikke ser noen opplagte forbedringsmuligheter, for selv om det ikke er mye, så har jeg jo ment noe, håper du kan bruke innspillet. :)

Lenke til kommentar

begge er bra, men for meg funker #2 klart best fordi det er mye renere, dvs færre elementer som forstyrrer, og fordi jeg synes ansiktuttrykket blir for personlig i det første.

 

Jeg synes også det funker kjempebra med valgt brennvidde i #2. Perskeptivet blir mer dramatisk. Komposisjon er svært bra. Skulle jeg ønske noe var det kanskje å se begge hendene?

 

Flott foto!

Lenke til kommentar

Hm, nå har vi fått en demonstrasjon av at når man legger inn nye versjoner så er det lurt å beholde opprinnelig rekkefølge, og gjerne merke hver med en tittel eller versjonsnummer. Jeg tror telealf sier #2 om den opprinnelige versjonen, altså den med det trangeste utsnittet?

Lenke til kommentar
Hm, nå har vi fått en demonstrasjon av at når man legger inn nye versjoner så er det lurt å beholde opprinnelig rekkefølge, og gjerne merke hver med en tittel eller versjonsnummer. Jeg tror telealf sier #2 om den opprinnelige versjonen, altså den med det trangeste utsnittet?

 

Ja, jeg tolket det som om det var snakk om bilde #2, har nummerert dem nå.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg mer enig i det som har blitt sagt til nå egentlig.

Nr. 2 ville vel vært det bilde jeg hadde pekt ut som min favoritt. =)

Mulig det bare er meg nå da, men syntes vel sort/hvit balansen i nr1 var litt bedre.

 

Til slutt, Fantastiske bilder dette her :!:

Lenke til kommentar
Hm, nå har vi fått en demonstrasjon av at når man legger inn nye versjoner så er det lurt å beholde opprinnelig rekkefølge, og gjerne merke hver med en tittel eller versjonsnummer. Jeg tror telealf sier #2 om den opprinnelige versjonen, altså den med det trangeste utsnittet?

 

Ja, jeg tolket det som om det var snakk om bilde #2, har nummerert dem nå.

Niks, dette er ikke den rekkefølgen de lå i orginalt da jeg kommenterte de. Når jeg sier #2 så er dette nå bilde nr 1. nå, dvs det med det trangeste utsnittet.

 

Jeg foreslår at orginalt innlegg ikke røres etter at det er lagt ut for å hindre nettopp slikt som dette.

 

P.S. Flotte bilder

Lenke til kommentar
Hm, nå har vi fått en demonstrasjon av at når man legger inn nye versjoner så er det lurt å beholde opprinnelig rekkefølge, og gjerne merke hver med en tittel eller versjonsnummer. Jeg tror telealf sier #2 om den opprinnelige versjonen, altså den med det trangeste utsnittet?

 

Ja, jeg tolket det som om det var snakk om bilde #2, har nummerert dem nå.

Niks, dette er ikke den rekkefølgen de lå i orginalt da jeg kommenterte de. Når jeg sier #2 så er dette nå bilde nr 1. nå, dvs det med det trangeste utsnittet.

 

Jeg foreslår at orginalt innlegg ikke røres etter at det er lagt ut for å hindre nettopp slikt som dette.

 

P.S. Flotte bilder

 

Ble noe surr når jeg lå opp bilde nummer 2, men jeg skrev at bilde nummer 2 var bilde der man ser "hele kroppen til pianisten".

 

tusen takk for kommentar uansett:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...