Gå til innhold

PL: 31.01.10 v Manchester United, Emirates Stadium


Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

31.01.10

Arsenal - Manchester United

Barclays Premier League

17:00 @ Emirates Stadium

Canal+ Sport 1, Canal+ Sport HD

 

 

Arsenal%20v%20Manchester%20United%20Premier%20League%209n4ojqMFRY5l.jpg

 

Det blir clash of the titans når Arsenal tar imot de regjerende mesterne på Emirates 31 januar. Arsenal kommer fra en jevn kamp på Villa Park, der Gunners tok med seg ett poeng hjem til Nord-London. United kommer rett fra en dramatisk kamp på Old Trafford, der Wayne Rooney scoret seiersmålet på overtid. Lagene ligger rett ved hverandre på tabellen og alt ligger til rette for en klassiker på Ashburton Grove. Disse to lagene har en fiendtlig historie som går helt tilbake til 1987, da Brian McClair bommet et avgjørende straffespark på Highbury, missen ble skjebnesvanger og den sendte United ut av cupen. Etter denne kampen har det alltid vært en gnist som har ulmet mellom disse to lagene, som resulterte i klassikere av oppgjør lagene imellom. Arsenal vant tittelen i 2002 på Old Trafford. United var laget som stoppet den ubeseirede rekka på 49 seiere. Det har vært alt fra tumutler i spillertunellen, røde kort og pizzakasting. Begge managere slengte mye med leppa til hverandre når rivalriet var på sitt heteste på det tidlige 2000-tallet. Rivaleriet har kjølnet noe de senere årene, men det er fremdeles en spesiell kamp når disse to gigantene møtes. Andy Gray valgte tilsvarende oppgjør på Emirates som sitt beste Premier League-minne dette tiåret. Begge lagene er seriøse tittelutfordrere og trenger poengene for å minske avstanden til Chelsea. Begge lagene er kjent for å spille angrepsfotball, så alt ligger til rette for en klassiker. God fornøyelse.

 

Ligatabell før midtukens runde

tabellmanutd.jpg

 

 

Arsenal news

Arsenal har mistet noe av flyten sin både spillemessig og resultatmessig i det siste, og står med en uavgjort og ett tap på de to siste kampene. Likevel vil det være et topp skjerpet Arsenal-lag som går utpå Emirates-matta på søndag. Arsenal har fått tilbake Samir Nasri og Aaron Ramsey fra skade, og midtbanekrisen er dermed over. En enda bedre nyhet for alle gooners er at Alexandre Song er tilbake fra Afrika. Song har vært monumental så langt denne sesongen, og forskjellen nok merkes, ballen vil ikke komme igjennom midtbaneleddet på langt nær så ofte som den har gjort i det siste. Det kan trenges, da Arsenal sannsynligvis spiller med Sol Campbell på stopperplass. Campbell har vært overraskende god i sine to kamper sålangt, men han er ikke komfortabel med ballen i beina, og han har ikke vært oppe mot det presset som United vil legge på han. En nøkkel i kampen er hvordan Sol klarer seg, hvis Vermaelen ikke blir skadefri. Eduardo og Abou Diaby er to andre som er uaktuelle foran kampen. Arsenal vil spille på sine styrker, og Cesc Fabregas vil garantert være nøkkelspilleren.

 

________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Sol Campbell - Gaël Clichy

Cesc Fàbregas - Alexandre Song - Denilson

Tomas Rosicky - Nicklas Bendtner - Andrey Arshavin

 

Man to watch: Cesc Fàbregas

_________________________________________________________

 

Siste 5 kamper:

Aston Villa 0-0 Arsenal

Stoke 3-1 Arsenal

Arsenal 4-2 Bolton

Bolton 0-2 Arsenal

Arsenal 2-2 Everton

 

 

 

 

Manchester United news

De regjerende mestrene virker å ha fått skuta på rett kjøl etter en variabel sesong sålangt. Den største takken bør Wayne Rooney få. Rooney har stått fram i fraværet av Ronaldo, og banket inn imponerende 4 mål mot Hull. Han er i sitt livs form og blir mannen som må stoppes på Emirates. United fikk Rio Ferdinand bannet for en idiotisk nedslaging av Craig Fagan, men har samtidig fått Nemanja Vidic tilbake fra skade. Så gjenstår det å se om United vinner en big four-kamp, som de ikke har klart så langt i sesongen.

 

_________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Edwin van der Sar

 

Wes Brown - Nemanja Vidic - Johnny Evans - Patrice Evra

 

Antonio Valencia - Darren Fletcher - Michael Carrick - Nani

 

Dimitar Berbatov - Wayne Rooney

 

Man to watch: Wayne Rooney

__________________________________________________________

 

Siste 5 kamper:

Manchester United 3-1 Manchester City

Manchester United 4-0 Hull City

Manchester City 2-1 Manchester United

Manchester United 3-0 Burnley

Birmingham 1-1 Manchester United

 

 

 

Resultattips:Arsenal 2-1 Man Utd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Me too! Kommer til å være nervevrak på søndagen, sannsynligvis sammen med en fæl hangover. Ikke bra kombinasjon. Enda bra at kampen er 17.00, så forsover jeg meg sannsynligvis ikke.

 

Tror forøvrig at Nas kommer til å starte. Rozza har spilt mye i det siste og trenger en liten breather. Føler også at Sam trenger å spille fra start for å urgjøre betydelig forskjell. På midten blir det garantert Song, Cesc og klippekort-Denilson. Han er seriøst Wengers svar på Lucas. Skjønner av og til ikke hva han gjør på banen, men samtidig har han klart seg greit når Song er på banen. Blir spennende å se hvilken effekt han vil ha på midtbanen i morra. Håper for all del at han holder seg ved stanga på cornere/frispark, og laaangt unna klareringsområder og spillere hvor han kan lage straffer/kløne det til.

Lenke til kommentar

Gleder meg som en liten unge på julaften til denne kampen. Men kommer til å sitte klistret forann tven som et nervevrak når Denilson er på banen. Blir spennende å se hvordan Sol Campbell gjør det mot Rooney. Men de 2 kampene han har spilt har han imponert meg, spesielt i kampen mot Villa på Onsdag.

Lenke til kommentar

Må bare starte med å si at jeg gleder meg sykt til denne kampen!

 

Når jeg tenker Arsenal - Man U, tenker jeg momentant på to lag som sliter mest i forsvarrekkene. Begge lagene har sine svakheter der. På midtbanen føler jeg at Man U har en liten fordel, men tror den ikke er så markabel som de siste kampene til Arsenal. På søndag er Song tilbake, og Fabregas er jo skummel uansett. Angrepet stiller ganske likt. Man U har nok bedre spisser isolert sett, men med Fabregas som en brikke foran er de like gode. Som nevnt i førstetråden har midtbanespilleren puttet 11 mål allerede. Arsenal er også det mestscorende laget i PL hittil. Det sier det meste at Arsenal har i gjennomsnitt over 3 mål per kamp på hjemmebane i år. Grunnen til at Arsenal ligger de der gjør i år er pga. det offensive. Arsenal har også plukket 2.54 poeng i gjennomsnitt på hjemmebane i år.

 

På en annen side er ikke Man U sin bortestatistikk den beste heller. Den rekker til 2 plass i serien, men de har i gjennomsnitt bare plukket 1.72 poeng.

 

Det betyr ikke at dette blir en målfest uten like, men vi kan jo håpe.

 

Limte denne fra Man U kamptråden, for de som ikke leser under feil forumsdel ;)

 

Noen som har noen andre synspunkter en meg på dette? Hadde vært artig å høre andres meninger rundt kampen.

Lenke til kommentar

Man United are not over reliant on Rooney

Why Rooney can make it abroad

It's a shame Giggs didn't go to the world cup

Rooney is coming to his best age now

I can see why United appealed Ferdinand ban

 

Wengers uttalelser før denne kampen er ikke akkurat fiendtlige. Han har jo vært en engel denne sesongen. Da var oppbygningen noe helt annet for 5-6 år siden. Da var det opphetet stemning da. Selv synes jeg dette blir i hyggeligste laget foran en så viktig kamp, men oh well. The man has class.

 

Lets kill the manc scum

Lenke til kommentar

Ohmagad, jeg gleder meg til kampen i morgen! Har en veldig god magefølelse fordi

  1. Vi er overlegne på hjemmebane
  2. United har hatt problemer i forsvar, vi er syke offensivt
  3. Bendtner er tilbake, og tilfører angrepet vårt en ny dimensjon om han spiller
  4. We have Cesc Fàbregas
  5. Almunia er relativt u-rævva for tiden
  6. Song er tilbake
  7. WE HAVE CESC FÀBREGAS!

Dette laget hadde vært genialt:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fàbregas - Song - Rosicky

Nasri - Bendtner - Arshavin

 

Men tipper Campbell spiller i stedet for Vermaelen, og Denilson i stedet for Rosicky.

 

Tipper vi vinner 3 - 1, etter mål av Bendtner, Arshavin og Cesc! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg har på følelsen av at dette kommer til og bli en mål rik kamp der Arsenal scorer flest (of course).

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Faen, får ikke kvitt følelsen av at vi taper stort, United har enda ikke fått toget skikkelig igang, selv om seieren mot Hull peker i riktig vei.

De vinner premierleague, og starter med å vinne 3,4 - 0 mot oss.

Diveren slår til i storform og skaffet to straffer til United, og etter det er kampen død. Sååå jævla typsik at svina kommer og viner mot oss. Eneste som stopper dette er vel at Song muligens kan pisse på hele United, glem Cecsc, Song er nøkkelen. Definitivt!

Kommer til å poste lite i denne tråden imorgen, ettersom mot United så snur alt på to sekuns, og jeg vil få meg med alt.

Lenke til kommentar

Om det vil være en tvilsom straffe eller noe annet ganske stort tror jeg at jeg tar turen innom tråden i pausen, ellers regner jeg med å lese de forskjellige reaksjonene etter kampen.

Tror det er mulig med en seier, vi vant på Emirates ifjor og de to målene til United som kom i år var ganske random. Straffen var klønete og selvmålet også totalt random. Håper på en spennende kamp og selvsagt 3p :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...