Gå til innhold

10. klasse Valentinesball


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Nå er det ikke lenge igjen til valentinesballet på skolen, som man kan si er vår versjon av det tradisjonelle juleballet.

 

Tenkte jeg skulle skille meg ut en smule, siden det er siste året...

 

Har tenkt å kjøre svart dress, svarte sko, hvit skjorte, svart vest og sløye og tørkle i varm gul/gull farge. Er det noen som har noen noen tanker om det? og passer sløyfer til vanlige skjorter (fra dressmann), eller må man ha smokingskjorte/skjorte med skjulte knapper?

 

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som skiller seg ut med det antrekket? Sort dress, sko og sløyfe er jo ikke akkurat uvanlig, og skal du skille deg ut trenger du nok litt mer enn et gult lommetørkle.

 

Den beste måten å skille seg ut på er ved å ha en dress som passer perfekt. Siden du kjøper skjortene dine på Dressmann hadde jeg blitt overrasket om du har en dress i veldig god kvalitet og med bra passform, men en tur til skredderen hjelper veldig på de aller fleste dresser. Legger du ut et bilde av deg i dressen kan du få tips til hva du kan få skredderen til å fikse på. For noen hundrelapper kommer du antagelig til å ende opp med en dress som ser langt bedre ut.

 

Når det kommer til sløyfen passer det selvfølgelig til alle typer skjorter. En smokingskjorte skal kun brukes til smoking, og skjulte knapper er bare stygt.

Lenke til kommentar

Bare det å gå med sløyfe og både vest og dressjakke er å skille seg ut, i hvert fall på min skole :p

 

(Jeg skjønner at dere rynker på nesen over dressmann, men jeg vil tro at de fleste gutter på 15 år, som bruker hvit skjorte ensifret ant. ganger i året, kjøper skjorte der)

 

Jeg skal se om jeg ikke får lagt ut et bilde, har ikke anledning akkurat nå...

 

Og så har jeg skjønt at ferdigknyttet sløyfe er å regne som faux pas, er det noen som har tips til hvor man kan skaffe seg en ordentlig sløyfe m/ tørkle?

Lenke til kommentar

1: Jeg ville åpnet den øverste knappen også, det ser ut som om det blir penere.

2: Ermene er for lange.

3: Den er for stor i livet.

 

Fikser du det blir nok dressen en noen hakk penere. Når det er sagt ser det ikke ut som om den passer så dårlig, så det er ikke noen superkrise uansett.

Lenke til kommentar

Takk :) er dette en enkel jobb å gjøre hos en skredder, og hvor mye vil det koste ca? buksene kan jeg vel legge opp selv, regner jeg med...

 

var innom Follestad, og der var det ikke noen selv-knytt sløyfer. Vil gjerne ha et utvalg å velge mellom, tenker mest på svart, lilla, gull og andre ikke-harry, elegante farger :p

Lenke til kommentar

Oi, det var en fin pris. Halvparten av en ny dress; så at det var hele dresser på salg (ikke dressmann) for 1600+.

 

Er det det generelle prisnivået? da overlever jeg nok sånn som det er...

 

Under selve dansingen er det så kaotisk og mørkt at man ikke ser noe som helst, uansett :p Dessuten regner jeg med at dressjakken går av før eller siden i løpet av kvelden.

 

Så får jeg heller vente med tilpassingen til en litt mer "gjennomgående" formell anledning... :)

Lenke til kommentar
Oi, det var en fin pris. Halvparten av en ny dress; så at det var hele dresser på salg (ikke dressmann) for 1600+.

 

Er det det generelle prisnivået? da overlever jeg nok sånn som det er...

 

Under selve dansingen er det så kaotisk og mørkt at man ikke ser noe som helst, uansett :p Dessuten regner jeg med at dressjakken går av før eller siden i løpet av kvelden.

 

Så får jeg heller vente med tilpassingen til en litt mer "gjennomgående" formell anledning... :)

Prisen er kanskje stiv, men verdt hver eneste krone! Kan være billigere andre plasser, men jeg lar ikke mine dyre dresser bli dårlig tilpasset av dårlige skreddere.

 

Jeg pleier som regel aldri ta av meg dressjakken, men noen gjør vell det også.

Lenke til kommentar

Ja, det avhenger selvsagt av behovet og bruken av dress, jeg bruker dress temmelig sjelden og har bare én.

 

Det er ikke optimalt å ta av dressjakka, men de forrige årene har de blitt så meget varmt i lokalet at å ha den på ikke er til å utholde.

 

Men jeg ser absolutt potensial for forbedring av dressen, så skal se om det ikke finnes litt rimeligere skreddere. jeg er på ingen måte en dress-perfeksjonist, så lenge den ikke blir helt ødelagt.

Lenke til kommentar

Ikke for å mase, men er det noen som vet hvor de har et litt stort assortement av selv-knyttsløyfer?

 

Bor i Skedsmo, Akershus... Vil helst ha noe av typen Diamond Point (med spissede kanter), syns det ser mye mer stilig ut :)

 

Det er ikke så lenge igjen til ballet (2 og 1/2 uke til), og jeg vil ikke stresse helt på slutten...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar :) Det var veldig vanskelig å oppdrive slike sløyfer her omkring, så jeg endte med å måtte bestille en fra USA.

 

T-skjorte er vel standard å ha under hvite skjorter, men finnes det tykkere skjorter som ikke er gjennomsiktige, slik at man kan droppe T-skjorten?

 

vil nødig måtte ikle meg en T-skjorte under skjorte og så vest og dressjakke oppå der igjen, det blir veldig fort varmt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...