Gå til innhold

Tool. "Thinking man's band", kommende album?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tool har alltid vært kjent for sine fantastisk konstruerte album og ikke minst at hvert album har enorme mellomrom mellom hver utgivelse!

 

Kom over en artikkel fra Ultimate Guitar.com, om at Tools gitarist: Adam Jones og bassist: Justin Gunnar Walte Chancellor ENDELIG hadde begynt på enda et nytt "musikkprosjekt" og et kommende album!

 

Samtidig driver vokalist Maynard James Keenan enda med vinproduksjon i Arizona og trommis: Danny Carey som jobber med sine sideprosjekter. Tidligere i år ble det nevn at det nye albumet skulle komme i 2011 og at alle medlemmer hadde samlet seg på ny! NÅ KAN VI BARE VENTE PÅ NESTE ALBUM FRA TOOL! IKKE BARE HAR DE IMPONERT OSS MED ALBUMENE: ÆNIMA, LATERALUS, 10.000 DAYS OG UNDERTOW, MEN KOMMER SANNSYNLIGVIS TIL Å IMPONERE ENDA EN GANG!

 

Mitt spørsmål:

 

Hva vet dere andre Tool-fans? Noe nytt å dele med oss andre Tool-fans? :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte faktisk på om det kanskje kom noko nytt frå den kanten her ein dag. Lenge til 2011 desverre.

 

Sant det... Man hører så lite fra akkurat dette bandet pga. de rett å slett driter i hva mi mener. Tool er også kanskje en av de mest misforståtte bandene i eksisterer der ute i dag vil jeg tro.

Lenke til kommentar
"Thinking man's band"? Det vil jeg kalle en overdrivelse. Men for all del, noen stilige låter har de, og jeg kommer nok til å gi et nytt album en sjanse.
De er sikkert ikke verdens aller mest intelligente band, men jeg mener intelligent nok til gjøre seg fortjent til en slik "tittel". Du står fritt til å komme med moderne eksempler som ligger milevis foran.
Lenke til kommentar

Hør og forstå Lateralus. Mener man etter å ha oppnådd en forståelse av den plata at de ikke er et "thinking man's band" så er nok håpet ute. Eventuelt begrav deg i Vicarious. Hvis man utforsker Tool litt så bør det ikke ta lang tid før man i det minste forstår at disse gutta har litt mer mellom øra enn mange andre musikere.

 

Tool har jo levert plater på en 5-års-syklus. Kommer de ikke med ei ny plate før 2011 så blir i vært fall jeg happy. Det betyr nemlig kvalitet og ikke minst komprissløshet all the way.

 

I'm gonna wait it out.

I'm gonna wait it out.

Gonna wait it out.

Gonna wait it out.

Lenke til kommentar
De er sikkert ikke verdens aller mest intelligente band, men jeg mener intelligent nok til gjøre seg fortjent til en slik "tittel".
Ikke noe negativ om Tool, men "intelligent band"? Jeg har hørt mange rare beskrivelser av musikk, men hva gjør at Tool er mer "intelligent" enn annen musikk?

 

Uansett blir det morsomt å høre hva de kommer med, forhåpentligvis blir det et bra album. Tviler på at de klarer å toppe Ænima, men det er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar

Det ble "intelligent" i mangel av et bedre ord. Kall det gjerne "dypt", "innsiktsfullt", "gjennomtenkt", "kunstnerisk" eller noe liknende. Poenget er i hvert fall at de prøver å gi et innrykk av at det er litt mer enn bare musikk. Enkelte har greid å rævkjøre uttrykket "budskap" så jeg har ikke så lyst til å bruke det i denne sammenhengen, men de skaper en god del i tillegg til bare tung og fengende musikk. De tar seg et par kunstneriske friheter her og der for å lage noe litt spesielt, noe du ikke finner hos så veldig mange andre band.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Hør og forstå Lateralus. Mener man etter å ha oppnådd en forståelse av den plata at de ikke er et "thinking man's band" så er nok håpet ute. Eventuelt begrav deg i Vicarious. Hvis man utforsker Tool litt så bør det ikke ta lang tid før man i det minste forstår at disse gutta har litt mer mellom øra enn mange andre musikere.

Musikken er ikke spesielt kompleks eller ukonvensjonelt oppbygd, og tekstene er ikke av spesielt høy kvalitet. Jeg skjønner at folk liker det, men jeg ser ingen grunn til å stemple det som et uvanlig intelligent eller tankevekkende band. Klart, om du sammenligner det med en tilfeldig R'n'B-låt på The Voice virker det sikkert som om de sprenger alt som er av grenser, men det er ikke akkurat en konstruktiv sammenligning.

Lenke til kommentar

Musikken er ikke spesielt kompleks eller ukonvensjonelt oppbygd, og tekstene er ikke av spesielt høy kvalitet. Jeg skjønner at folk liker det, men jeg ser ingen grunn til å stemple det som et uvanlig intelligent eller tankevekkende band. Klart, om du sammenligner det med en tilfeldig R'n'B-låt på The Voice virker det sikkert som om de sprenger alt som er av grenser, men det er ikke akkurat en konstruktiv sammenligning.

 

Er ganske enig i det du sier. Det som er typisk Tool i mine øyner er at musikken deres er en ny "dimensjon" som kan utvikles videre av mange andre nye og kommende band i fremtiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...