Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal fikse mye! Prisoverslag?


Chb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ting har falt seg sånn at jeg nå må rette karosseriet ved venstre frontlykt, skifte registerreim og skifte drivknute. Bilen dette gjelder er en Kia Shuma 1,5 liter fra 1998. Karosseriet som skal rettes er bøyd i selve rammen (rammen som omkranser motorrommet), men ser ut til å være en enkel rettejobb. Vannpumpe trenger ikke å skiftes sammen med registerreima. Det er også en drivknute foran som er gåen, og det hadde vært fint å få byttet denne. Noen kyndige som kan gi et overslag, eller fortelle om et billig verksted i tønsberg-regionen som kan ordne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Ting har falt seg sånn at jeg nå må rette karosseriet ved venstre frontlykt, skifte registerreim og skifte drivknute. Bilen dette gjelder er en Kia Shuma 1,5 liter fra 1998. Karosseriet som skal rettes er bøyd i selve rammen (rammen som omkranser motorrommet), men ser ut til å være en enkel rettejobb. Vannpumpe trenger ikke å skiftes sammen med registerreima. Det er også en drivknute foran som er gåen, og det hadde vært fint å få byttet denne. Noen kyndige som kan gi et overslag, eller fortelle om et billig verksted i tønsberg-regionen som kan ordne dette?

 

Bilen er rammeskeiv, så dette krever godkjente folk til å rette opp. Bilen må i en jigg osv.

 

Spørs om den bilen der er verdt de kostnadene der.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Vannpumpe trenger ikke å skiftes sammen med registerreima

 

for å si det slik. det er JÆVLIG dumt å ikke bytte den. har hatt en del biler på jobben der folk liksom har vært smarte å fått billig registerreim bytte i sverige, å det har KUN blitt bytta reim, ikke smart, opp igjen med alt, å vips der var de pengen ikke spart. vannpumpa tåler ikke 2 runder, enkelt å greit.

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

Bind frontrammene godt fast, fest et slepetau på hver vange, fest andre enden av tauet rundt et tre og rygg som bare pokker ;) Billig måte å få bilen noenlunde bein igjen på. Sett mange gode tilfeller av dette der bilen faktisk går rett fram etterpå, uten flere sett med hjulspor i snøen :p

men fra spøk til alvor, er det ikke bedre å høre med verksted da? Folk på et forum kan bare tippe seg fram til hva som er gale med å lese en dårlig beskrivelse.. lykke til uansett :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann! Beklager min diffushet rundt hvor skaden er! Ser ut til at det kun er helt fremme at den metallbjelken som går over radiatoren er smått bøyd inn mot motorrommet. Bilen går rett frem, så det virker som om skaden bare er kosmetisk. Når det kommer til reim osv. viste det seg at reima egentlig ikke var så gammel, men jeg byttet den allikevel på grunn av at det var vanskelig å datere den eksakt. Mekanikeren jeg fikk gjort dette hos kunne ikke si noe om den andre skaden, men beroliget meg med at vannpumpa holdt, ettersom reima ikke var så gammel allikevel. Kan se om jeg får lagt opp et bilde av skaden i morgen!

 

Tusen takk for de svarene jeg har fått så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...