Gå til innhold

120 GB til 799 kr hos Telebutikken ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eks. mva, tragisk måte å få ting til å se billigere ut på )= Telebutikken.n kan brenne for min del )=

 

Litt enig der ja, det er unødvendig å "lure" kunder på den måten.

Det er jo ikke alle som gidder å lese om det er inkl. eller eksl. moms og da får seg en overaskelse når de kommer til butikken. Slike ting burde stå tydelig (dvs. litt større enn det vanligvis gjør, ikke gjemt i en masse tekst eller noe.)

Lenke til kommentar

Til sammenligning med komplett

 

1=Komplett 2=Telebutikken

 

DDR Dimm 256MB 2.5CL

1: 290kr 2:170kr

AMD Athlon XP 2400 2.0Ghz

1: 850kr 2:670kr

DMax 160GB 7200 RPM8MB Cache

1:1895kr 2:1060kr

 

Vanvittig så forskjell. På harddisken kostet den bare 55% av det på komplett.

 

Noe sier meg at vi skal tenke på ordtaket... Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt... :evil:

 

Ligger noe lureri bak her sikkert :-?

Lenke til kommentar
må nesten gå ut fra at det er inkl.mva siden det ikke står noe.. :shrug:

 

Riktig.

 

Det er dessuten ikke lovlig å markedføre med prisen eks mva med mindre det går tydelig frem at dette er salg rettet mot næringsdrivende. Det er snakk om hvordan den almenne forbruker leser prisene.

 

Dersom disse prisene er oppgitt eks mva, strider dette for det første mot god forretningsskikk Markedsføringslovens §1:

"..urimelig i forhold til forbrukere.." 

 

For det andre strider det i så fall mot Mfl §2 1. ledd:

"Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen.."

 

Så dersom det ikke er oppgitt klart å tydelig at dette er eks moms, er det inkl moms.

 

:D

Lenke til kommentar

Er det ikke noe i markedsføringsloven som sier at reklame må holde det den lover? (riktignok dersom det ikke er gjort helt åpenbare skrivefeil, som f.eks. en manglende null: 120GB til 90 kr i stedet for 900kr)

 

Om vi gransker annonsen og det ikke står noe om eks. moms eller at det er rettet mot bedrifter (hallo det kom i postkassa) og at det er gjennomgående lave priser, kan ikke vi kreve å få handle til de prisene de reklamerer med? (selv om de påstår det var en skrivefeil)

 

PS. Helt supert at du gadd å scanne og poste dette. Jeg har nemlig et "ingen reklame takk" -klistremerke på postkassa mi.

Lenke til kommentar
Noen som har fått reklamen til Telebutikken i posten i dag ? de har merlig lave priser på en del ting. Skannet inn noen sider: http://home.c2i.net/p/tb/

120 GB harddisk 799 kr, 512 mb ddr minne til 330 kr. kan prisene være eks. mva ?

 

fikk den også.. prisene stemmer. Nå skal telebutikken ta kampen opp mot nettbutikkene. Selger 512 DDR333 til 390 , XP1800 til 399,-

 

Harddisker SYKT billig. 120gb til 900kr

Lenke til kommentar

hei .. fikk samme reklamen i dag jeg også .. holdte på å pisse på meg ..

for fytti å billig det var .. telebutikken har jo aldri vært kjent å være spes . billige på sånt før ..

 

ble skuffa når jeg sjekka nettprisene da ...(nettprisene pleier jo alltid å væra billigere)

men på reklamen står det ingenting om at det er eks. mva så ... ikke veit jeg ..

 

edit : sendte dem akkuratt mail til dem

*venter i spenning*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...