Gå til innhold

Tar bilde av tyven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan ta vekk 5cl med væske? En halv dl? En fjerdedel av et lite glass?

Når man søler går vel gjerne hele kaffekoppen på ca 2.5dl eller brusflasken på en halv liter nedi. Ikke 5cl.

I praksis betyr vel det at den tåler litt sprut fra et glass som velter, ikke hele innholdet.

 

Og i praksis gjør vel de aller aller fleste bærbare det?

Ikke tastaturet på min. Noen små dråper som til sammen ikke utgjorde 1ml var nok.

hva slags tastatur har du da? mor mi sitt tastatur (innbygd tastatur på bærbar fujitsu siemens) tålte en god del væske før det røk med (mener pepsi var oppi først, og så solo :D )

Lenke til kommentar
hva slags tastatur har du da? mor mi sitt tastatur (innbygd tastatur på bærbar fujitsu siemens) tålte en god del væske før det røk med (mener pepsi var oppi først, og så solo :D )
Er vel vanlig Toshiba-tastatur, det er innepakket i plast, men tydeligvis ikke tett nok. Det er fukt inni der som jeg ikke får ut igjen etter mange måneder. Men tastaturet var egentlig nesten utslitt uansett, knappen for semikolon var utslitt ;)
Lenke til kommentar
Bare GPS som mangler da. Vi tar statige skritt mot overvåkningssamfunnet.

 

GPS blir nok neppe noen god løsning. Ankepunktet er vel at GPS fungerer heller dårlig innendørs og fungerer vel neppe når maskinen er skrudd av. Noe den somoftest er når man frakter den fra et sted til et annet.

 

Jeg har ihvertfall aldri brukt min pc'en utendørs.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Det skal vel da være at disken krypteres, ikke slettes.

 

Betyr dette at hardisken da er hardware-kryptert mon tro?

Det er faktisk mulig å slette alt på harddisken, for så å gjenopprette 99% av det etterpå, tilogmed om man kjører en vanlig formatering. Google IBAS (Norsk bedrift, antatt beste på sitt område) Endret av Thorbear
Lenke til kommentar
Bare GPS som mangler da. Vi tar statige skritt mot overvåkningssamfunnet.

GPS blir nok neppe noen god løsning. Ankepunktet er vel at GPS fungerer heller dårlig innendørs og fungerer vel neppe når maskinen er skrudd av. Noe den somoftest er når man frakter den fra et sted til et annet.

 

Jeg har ihvertfall aldri brukt min pc'en utendørs.

Vanlig GPS har problemer innendørs ja.

Men hvis noen skulle laget en slik løsning så hadde GPSen måtte vært på uavhengig av PCen, og koblet opp med visse mellomrom. Men jeg ønsker ikke å gi produsentene flere idéer til hvordan de kan overvåke oss.

Lenke til kommentar
Det skal vel da være at disken krypteres, ikke slettes.

 

Betyr dette at hardisken da er hardware-kryptert mon tro?

Det er faktisk mulig å slette alt på harddisken, for så å gjenopprette 99% av det etterpå, tilogmed om man kjører en vanlig formatering. Google IBAS (Norsk bedrift, antatt beste på sitt område)

Om du skriver over hele disken med tilfeldige data så får du neppe hentet ut alt ved hjelp av IBAS, men trolig deler av den. Hvis disken er skrevet over flere ganger med et verktøy for slikt så er det i praksis ikke mulig å hente ut.
Lenke til kommentar
Det som er litt dumt er jo at nå vet tyvene at de må passe seg for disse pcene. Tror neppe tyvene er dum nok til å koble rett på nett eller ikke bruke finlandshette :)

 

Ja de sitter nok med finnlanshette når de skal bruke en stjelt pc.

Eller sort bånd rundt øynene som alltid er populært i illustrasjonsbilder.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...