Gå til innhold

Bukker under for presset (PC)


Anbefalte innlegg

SecuROM jeg fikk på PCen min disablet DVD-rommen min, slik jeg ikke fikk brent CDer eller DVDer før jeg tok en format C:/ og reinstallerte Windows. Testa også med å bare installere SecuROM på en fersk Windows, med samme resultat.
Beklager at det var uklart formulert fra min side. Jeg mente at det ikke er vanskelig å cracke SecuRom.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en helt annen sak. Piratkopiering har aldri hatt noen særlige hindre når det kommer til å spre spill utover internett.
Poenget mitt er at det er lite hensiktsmessig for utviklere å bruke SecuROM når det er veldig enkelt å fjerne kopisperren, og når f.eks. Steam har en bedre løsning.

 

I mange tilfeller kan kopibeskyttelse som SecuROM fjernes med spesialdesignede verktøy som klarer å ta de fleste spill som bruker det. Slik var det ivertfall for et par år siden. Uansett så er løsninger som SecuROM veldig lett å fjerne sammenlignet med egenutviklede løsninger for en tittel.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk klager på Games For windows applikasjonen, folk har jo ikke noe imot Steam, som fungerer på omtrent samme måte... herregud..

 

Det er da mange som har noe imot steam også? Personlig ser jeg ikke helt den store medverdien i GFWL, den bringer med seg noen ulemper, og ikke så mye fordeler.

 

AtW

Lenke til kommentar

@andr3asb: Det handler om hvor mange slike plattformer man må ha kjørende. Steam er en god tjeneste, som mange bruker. Hadde mange av de nye spillene støttet seg på den, ville ikke så mange klaget.

 

For min del, synes jeg Impulse (kreves for bl.a Demigod) er en av de verre løsningene, mens Steam er godkjent hos meg :)

Lenke til kommentar

For de som da klager på Games for Windows, kan de jo bare kjøpe Steam utgaven, den vil vel ikke ha et krav om at Games for Windows blir installert? (har man steam, har man mest sannsynelig internett tilgang). Er ikke meningen og virke vanskelig, for jeg har full forståelse for at folk SecuRom er problematisk, eller unødvendig, men at Games for Windows skal være et problem skjønner jeg ikke.

 

EDIT: @ATWindsor:

 

Hvilke ulemper bringer det med seg?

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt noe problem med GFWL, så jeg ser heller ikke problemet. Alle som spiller på pc får dette installert før eller siden uansett. Det er det spesifikke antallet installasjoner jeg har et problem med.

 

Er ditt eneste krav til software at du ikke har problemer med det? Man blir av en eller annen grunn påtvunget software, som man ikke nødvendigvis har bruk for, og som gjør noen ting emr tungvint. Jeg ser ikke oppsiden?

 

AtW

Lenke til kommentar
For de som da klager på Games for Windows, kan de jo bare kjøpe Steam utgaven, den vil vel ikke ha et krav om at Games for Windows blir installert? (har man steam, har man mest sannsynelig internett tilgang). Er ikke meningen og virke vanskelig, for jeg har full forståelse for at folk SecuRom er problematisk, eller unødvendig, men at Games for Windows skal være et problem skjønner jeg ikke.

 

EDIT: @ATWindsor:

 

Hvilke ulemper bringer det med seg?

 

Med gears of war var det ihvertfall stress med saving, og lagring av savegames, andre har klagd på problemer når de er offline. Men fokuset er uansett galt, det er de som påtvinger en installasjon av et program, hva er fordelen med denne påtvunge installasjonen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Tipper begrensningen i antall innstalleringer var for å begrense resale verdien på spillet (siden mange utgivere konkurerer mot eget produkt i brukt hylla uten at de får noe for salg fra denne) Men jeg har ennå tilgode å se noen som selger (eller vil kjøpe) et brukt PC spill.

 

For meg er begge deler en deal-breaker. Jeg vil IKKE ha SecuROM, jeg kjøper spill så jeg vil ikke bli behandlet som en som kopierer. Jeg vil heller ikke ha sølet GFWL siden dette er et unødvendig ekstra element som bare er i veien. Sitter bak en heftig firewall samt en god del låste porter. Dvs at jeg ikke kan spille mine GFWL spill. Flytter snart, men alikevel.

 

Problemet med at man lar være å kjøpe er at man kopierer det i stedet, og da underbygger man argumentene til utgiverne. Det beste ville vært om spillet solgte 0 kopier og ble piratkopiert 0 ganger. Da tror jeg de ville skjønt det.

Lenke til kommentar

Hvilke ulemper bringer det med seg?

Med gears of war var det ihvertfall stress med saving, og lagring av savegames, andre har klagd på problemer når de er offline. Men fokuset er uansett galt, det er de som påtvinger en installasjon av et program, hva er fordelen med denne påtvunge installasjonen?

GTA IV f.eks. var jo et mareritt å få spilt omigjen. Hadde tatt backup av my documents-mappen, som inkluderer savefilene til de fleste spill, pluss savefilene fra installasjonsmappen til de spillene som hadde det der, men GFWL lagrer dem et helt annet sted, Så de ble borte. Netse gang HADDE jeg tatt kopier av den, men da måtte jeg hacke/hex-redigere savedataene inn i en ny GFWL-kono, fordi den får en unik id når den blir opprettet. Bare surr.
Lenke til kommentar
Er ditt eneste krav til software at du ikke har problemer med det? Man blir av en eller annen grunn påtvunget software, som man ikke nødvendigvis har bruk for, og som gjør noen ting emr tungvint. Jeg ser ikke oppsiden?

 

AtW

Og jeg ser ikke problemet. Det er ikke snakk om et program som suger ressurser eller plass og det har sine gode, dog få.

Lenke til kommentar
Er ditt eneste krav til software at du ikke har problemer med det? Man blir av en eller annen grunn påtvunget software, som man ikke nødvendigvis har bruk for, og som gjør noen ting emr tungvint. Jeg ser ikke oppsiden?

 

AtW

Og jeg ser ikke problemet. Det er ikke snakk om et program som suger ressurser eller plass og det har sine gode, dog få.

 

Du ser ikke problemet med å bli påtvunget et random program uten spesiell nytteverdig? Programmets ulemper er større ern fordelen, og det tar som alle ting både plass og andre ressurser. Hva om du hadde blitt påtvunget å isntallere Nero for å spille spillet? Greit? Hvor mange program må du påtvinges før du synes det er et problem?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...