Gå til innhold

Får ikke XP-mode til å virke. DFI LP UT X58 T3EH8, Win 7 Pro

Feh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har både CPU (i7 920) og HK (i topic) som skal støtte virtualisering og jeg så bilder av en eller annen dude som fikk det til å funke på en taiwansk side, men hos meg er det nada. Har oppdatert bios til nyeste versjon og aktivert noe som heter "VT-d" i BIOS (som visstnok skal være instillingen som muliggjør hardware-virtualisering på mitt HK) uten hell. Har også lagt inn innlegg på dficlub.org uten å få noe vettug svar. Legger denne i hovedkort da det umulig kan være noe med windows (prøvde både i den "gamle" installasjonen og reformaterte etter det, fortsatt uten hell).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la inn xp mode også, og hadde tatt ned Virtual PC, hadde vansker med å aktivere, men fikk litt hjelp her over PM, så greide jeg å aktivere/configurerer virtual pc i BIOS

RandiA

Skrevet
Jeg la inn xp mode også, og hadde tatt ned Virtual PC, hadde vansker med å aktivere, men fikk litt hjelp her over PM, så greide jeg å aktivere/configurerer virtual pc i BIOS

RandiA

Har du tilveldigvis de PMene enda? Det innlegget der hjalp meg desverre ikke så mye :p

Skrevet

Nei, men jeg har gjemt bilder av oppsettet hvordan det er i min BIOS. Du går på configuration, videre der det står disabled gjør du om til enabled. Se bildene. Slik er det på min maskin i hvert fall. Så må du lagre oppsett, før exit.

post-92574-1264239006_thumb.jpg

post-92574-1264239023_thumb.jpg

post-92574-1264239048_thumb.jpg

RandiA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...