Gå til innhold

Fryser hunder når det er så kaldt som nå?


Anbefalte innlegg

Har undret litt på dette en stund.

 

Har selv en 6 år gammel langhåret dvergdach som pleier å løpe for seg selv i hagen. Den går ut når den vil og går inn deretter - ganske lydig sånn sett. Men nå som det har vært så kaldt han hun kviet seg veldig for å gå ut å tisse osv, kan dette være fordi hun rett og slett fryser?

 

Kjenner hundene kulde på samme måte som oss mennesker, eller oppfatter de det annerledes?

 

Hun går forøvrig ikke ut når det regner heller, hun er litt fin på det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har undret litt på dette en stund.

 

Har selv en 6 år gammel langhåret dvergdach som pleier å løpe for seg selv i hagen. Den går ut når den vil og går inn deretter - ganske lydig sånn sett. Men nå som det har vært så kaldt han hun kviet seg veldig for å gå ut å tisse osv, kan dette være fordi hun rett og slett fryser?

 

Kjenner hundene kulde på samme måte som oss mennesker, eller oppfatter de det annerledes?

 

Hun går forøvrig ikke ut når det regner heller, hun er litt fin på det :p

 

ja de kan fryse kommer an på vor aktiv hunden er og hvor lenge den er ute skall du på lange turer kan man jo kjøpe tøy til de hvist hunden din er veldig plaget

Lenke til kommentar

Hunder fryser akkurat som oss de ja, men det er jo forskjell på hvor lett de gjør det etter rase og underpels osv.

Korthårede hunder fryser enklere enn langhåra, og de som er godt vant med kulde tåler mer enn de som ikke er så vant med kulda osv.

Jeg har en fransk bulldog og bruker dekken så lenge det er minusgrader ute, men selv da er det begrenset hvor lenge min ønsker og bør være ute.

Passer meg egentlig bra da jeg er en enda større pyse for kulde enn hun er :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mosjon er en fin ting, uansett årstid. Du burde gå tur med hunden din selv om det "bare" er en dvergdachs. Det må være forferdelig kjedelig å være hund og bare se hagen og stua...

 

Men til spørsmålet ditt, ja hunden kan fryse. Jeg har selv to dvergpinschere. Omtrent samme størrelse som dvergdachs, men mine er korthåret. Vi går turer med de så lenge de ikke viser ubehag. Da det var som kaldest ute i desember begynte den ene hunden min å halte, og nekta å gå etter en liten stund. Et godt tegn på at hun var kaldt og syntes det var ubehagelig. Hjalp ikke å kle på henne heller, så da slapp hun å være med på de lengste turene til det ble litt mildere ute.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at hunden får vanlige turer også, men forrige tur hun var på endte jeg opp med å bære henne 3/4 av runden. Hun ville rett og slett ikke gå, og bare satte seg imot og pep.

 

Antar at det er kulden som gjør dette, da hun aldri er slik ellers.

 

Og ja, hunden er i 100% god stand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...