Gå til innhold

[Løst]Hjelp meg med argumenter mot iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<blah-blah-blah>

Noe som betyr at N1 og HD2 har over dobbelt så mange piksler enn iPhone

Nexus One har den skjermen med flest piksler i forhold til størrelse på skjermen, og iPhone har minst.

 

Nytter ikke med verdens største pe**s, hvis man uansett er impotent ... og da snakker jeg ikke om Nexus One.

 

Nå må du ikke snakke. Se post #47 og #56 eller #57 du. Hvilken mobil gruser iphonen i tester? Jo det begynner å bli noen nå.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner veldig mange i alle aldre, som har fått seg iPhone.

 

Og ikke én (inkl meg) er misfornøyd.

Folk elsker den. Og du må ha den for å skjønne det.

 

Jeg har hatt telefoner som har kostet mer enn dobbelt så mye som den dyreste iPhone, men likevel kan ingen måle seg med den. iPhone er definitivt min aller viktigeste elektroniske følgesvenn :D

Lenke til kommentar
Jeg kjenner veldig mange i alle aldre, som har fått seg iPhone.

 

Og ikke én (inkl meg) er misfornøyd.

Folk elsker den. Og du må ha den for å skjønne det.

 

Jeg har hatt telefoner som har kostet mer enn dobbelt så mye som den dyreste iPhone, men likevel kan ingen måle seg med den. iPhone er definitivt min aller viktigeste elektroniske følgesvenn :D

 

Flere fra mitt nærmiljø som har byttet den ut til fordel for HD2, med svært god respons. Det er jo bare å se sammenligningsvideoer av de 2, så ser du at HD2 ligger en del hakk forran. Kommer jo og en ny generasjon iphone nå til sommers tid. Men en ny HD3 til høsten, som ryktene sier;)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt telefoner som har kostet mer enn dobbelt så mye som den dyreste iPhone, men likevel kan ingen måle seg med den. iPhone er definitivt min aller viktigeste elektroniske følgesvenn :D

Øhhh, kan du faktisk nevne disse telefonene, eller er det, som jeg tror, bare sauepropaganda?

Lenke til kommentar

For eksempel Nokia 8800 Gold Edition, kostet 15k når jeg kjøpte den.

Eller HTC, husker ikke hva den het, den kostet ca 12k og skulle være det råeste av det råeste.

Jeg har for øvrig også hatt nesten alle toppmodellene til Nokia, både "vanlige" modeller og businessmodellene, produsert etter år 2000 (businessmodellene kom ikke før en del år etter, da).

 

Hva mener du med "sauepropaganda", og hvorfor tror du at det er det, Vice?

Lenke til kommentar
For eksempel Nokia 8800 Gold Edition, kostet 15k når jeg kjøpte den.

Eller HTC, husker ikke hva den het, den kostet ca 12k og skulle være det råeste av det råeste.

Jeg har for øvrig også hatt nesten alle toppmodellene til Nokia, både "vanlige" modeller og businessmodellene, produsert etter år 2000 (businessmodellene kom ikke før en del år etter, da).

Spørs vel litt hva du mener med toppmodeller... Nokia 8800, en enkel series 40 featurephone med masse bling på, var i alle fall ikke en av dem. Hvis du kjøpte den og trodde du skulle få et høyteknologisk vidunder ble du rundlurt.

 

Uansett så er vel sikkert iPhone adskillig bedre enn 3+ år gamle Symbian mobiler... Men så er det vel ytterst få her som ville anbefalt et slikt alternativ. :p

Lenke til kommentar
Papi Jump er sikkert fint i høyere oppløsning, men det finnes fortsatt 6x flere kvalitetsspill på App Store enn i Android Market ... det tallet kommer helt sikkert til å endre seg, men omtrent sånn er ståa akkurat nå.

 

Jeg snakket ikke kun om papi jump, så gjennom en video snutt han hadde på den, noen bilder, home screen'en og surfet litt, og jeg merket virkelig forskjell, solgte iPoden som jeg hadde hatt i ett år en ukes tid før jeg fikk N1, og jeg trodde ikke skjermen var så mye bedre før jeg så iPoden min igjen.

 

Og absolutt ALLE veit at det er flere bra spill og programmer på appstore, og at det er masse der som er totalt bulls**t. Og appstore tillater nærmest ingenting i forhold til det Android gjør. Android tilater programmer som man trenger en rooted telefon for å bruke, apple kommer aldri til å tillate programmer i appstore som man må jailbreake for å bruke ;)

Lenke til kommentar
Haha, toppmodell. Sammenlikner du telefoner i den klassen med iPhone vet du åpenbart ikke hva du prater om. Og jeg setter sterk tvil om du faktisk har hatt disse telefonene siden du skriver sånn.

 

Tror du virkelig at jeg har behov for å skryte/lyge på et diskusjonsforum, om hvilke mobiltelefoner jeg har hatt?

 

Jeg vet at jeg høres veldig påståelig og bastant ut, men poenget mitt er bare at jeg aldri har vært så fornøyd som jeg har vært med iPhone, og for å få litt vekt på mine ord så ville jeg få frem at jeg har hatt mange dyre telefoner opp igjennom.

Men da må det selvfølgelig komme en liten negativ sjel, en jantelov-rytter som bruker alt for mye energi på å trykke ned andre enn han innser selv, og påstå det at jeg ikke har hatt telefonene fordi de kanskje er litt spesielle. Jeg ler. Lage dårlig stemning av en slik ting. Man finner slike som deg i ethvert samfunn. Skammer meg nesten over å ha svart deg. Og tar jeg ikke helt feil så er du kjempetrigget nå, og kommer til å bruke ti minutter på forfatte "det perfekte svaret" tilbake igjen, og holde denne off-topic påstanden gående til irritasjon for de som faktisk vil diskutere emnet her. Send meg en PM hvis du vil angripe meg eller påstå at jeg lyger i innlegg. Jeg gidder ikke ta det her.

 

Til dere andre (saklige) folk, her fortsetter diskusjonen ;)

 

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne Symbian Series 40-telefoner med iPhone på features og ytelse.

Og du kan heller ikke sammenligne dem direkte når det er snakk om en nisjetelefon med masse bling, og at det er det du betaler for.

Sirocco-telefonene er ikke toppmodeller, det var ikke dem jeg viste til når jeg sa toppmodeller. Men til den prisen, så kan man forvente en viss stabilitet. Uansett, jeg snakket om de andre smart-telefonene i samme prisklasse som iPhone, som f. eks N-serien og E-modellene (businessmodellene) i øvre prissjiktet.

 

Jeg mener uansett at når man betaler et femsifret beløp for en HTC-telefon som har massevis av utstyr og features, og fremstår som den aller beste telefonen HTC har klart å lage, så den levere bedre enn en iPhone. Skjermen er treg og etter min mening, dårlig teknologi (trykkfølsom skjerm som reagerer alt for sent), treg responstid dersom den har vært på en stund, osv osv. Når telefonen er i "hvilemodus", og jeg skal ringe noen, så skal det ikke være nødvendig å vente 2-3 sekunder fra jeg "aktiverer" den til jeg kan slå inn telefonnummer. Jeg vil ringe NÅ, ikke om 3 sekunder (av og til enda lengre).

Det er sånne ting som gjør at jeg elsker iPhone. iPhone svarer med en gang. Den gjør det du vil, når du vil. Og den er stabil og klikker/henger seg opp utrolig sjeldent etter min erfaring.

 

Derfor mener jeg det er bortkastede penger å kjøpe noe dyrere enn iPhone for å få noe bedre.

For den saks skyld så syntes jeg at iPhone har satt en ny standard innen smartphones, og at dersom man ønsker seg en smartphone så vil man få mye mer for pengene dersom man bruker dem på en iPhone.

Det skal sies at jeg ikke har prøvd de aller nyeste smartphones på markedet i dag, så grunnlaget mitt er ikke perfekt. Men jeg har prøvd mye før, og siden jeg aldri før har blitt så fornøyd som jeg er med iPhone, så syntes jeg det var greit å få frem til trådstarter :)

Lenke til kommentar
Haha, toppmodell. Sammenlikner du telefoner i den klassen med iPhone vet du åpenbart ikke hva du prater om. Og jeg setter sterk tvil om du faktisk har hatt disse telefonene siden du skriver sånn.

 

Tror du virkelig at jeg har behov for å skryte/lyge på et diskusjonsforum, om hvilke mobiltelefoner jeg har hatt?

 

Jeg vet at jeg høres veldig påståelig og bastant ut, men poenget mitt er bare at jeg aldri har vært så fornøyd som jeg har vært med iPhone, og for å få litt vekt på mine ord så ville jeg få frem at jeg har hatt mange dyre telefoner opp igjennom.

Men da må det selvfølgelig komme en liten negativ sjel, en jantelov-rytter som bruker alt for mye energi på å trykke ned andre enn han innser selv, og påstå det at jeg ikke har hatt telefonene fordi de kanskje er litt spesielle. Jeg ler. Lage dårlig stemning av en slik ting. Man finner slike som deg i ethvert samfunn. Skammer meg nesten over å ha svart deg. Og tar jeg ikke helt feil så er du kjempetrigget nå, og kommer til å bruke ti minutter på forfatte "det perfekte svaret" tilbake igjen, og holde denne off-topic påstanden gående til irritasjon for de som faktisk vil diskutere emnet her. Send meg en PM hvis du vil angripe meg eller påstå at jeg lyger i innlegg. Jeg gidder ikke ta det her.

 

Til dere andre (saklige) folk, her fortsetter diskusjonen ;)

 

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne Symbian Series 40-telefoner med iPhone på features og ytelse.

Og du kan heller ikke sammenligne dem direkte når det er snakk om en nisjetelefon med masse bling, og at det er det du betaler for.

Sirocco-telefonene er ikke toppmodeller, det var ikke dem jeg viste til når jeg sa toppmodeller. Men til den prisen, så kan man forvente en viss stabilitet. Uansett, jeg snakket om de andre smart-telefonene i samme prisklasse som iPhone, som f. eks N-serien og E-modellene (businessmodellene) i øvre prissjiktet.

 

Jeg mener uansett at når man betaler et femsifret beløp for en HTC-telefon som har massevis av utstyr og features, og fremstår som den aller beste telefonen HTC har klart å lage, så den levere bedre enn en iPhone. Skjermen er treg og etter min mening, dårlig teknologi (trykkfølsom skjerm som reagerer alt for sent), treg responstid dersom den har vært på en stund, osv osv. Når telefonen er i "hvilemodus", og jeg skal ringe noen, så skal det ikke være nødvendig å vente 2-3 sekunder fra jeg "aktiverer" den til jeg kan slå inn telefonnummer. Jeg vil ringe NÅ, ikke om 3 sekunder (av og til enda lengre).

Det er sånne ting som gjør at jeg elsker iPhone. iPhone svarer med en gang. Den gjør det du vil, når du vil. Og den er stabil og klikker/henger seg opp utrolig sjeldent etter min erfaring.

 

Derfor mener jeg det er bortkastede penger å kjøpe noe dyrere enn iPhone for å få noe bedre.

For den saks skyld så syntes jeg at iPhone har satt en ny standard innen smartphones, og at dersom man ønsker seg en smartphone så vil man få mye mer for pengene dersom man bruker dem på en iPhone.

Det skal sies at jeg ikke har prøvd de aller nyeste smartphones på markedet i dag, så grunnlaget mitt er ikke perfekt. Men jeg har prøvd mye før, og siden jeg aldri før har blitt så fornøyd som jeg er med iPhone, så syntes jeg det var greit å få frem til trådstarter :)

 

 

For meg er en smarttelefon som kan hjelpe meg med multitasking, sånn som åhøre på musikk, sende en sms, være koblet mot exchange og surfe på nett samtidig.

eller spille samtidig

Lenke til kommentar

å kategorisere en Iphone som en smartmobil er for meg ufattelig når den har så enormt mye mangler og restriksjoner. Kjøre et og et program i år 2010, hallo? Og skal du slette sanger og bilder som du har lagt inn på den så kan du det ikke engang, uten å gjøre det via pcen! Men er folk fornøyd med den så er jo det helt klart det beste. Men for min del så må jeg ha det beste for å være tilstrekkelig tilfredstilt.

Lenke til kommentar
Om man vil kategorisere iPhone som en smartmobil er vel litt opp til hver enkelt hvordan man definerer det. Men jeg synes ikke det er feil å si at det ikke er en smartmobil.

 

Edit: Jeg beklager en litt dum kommentar fra min side tidligere i emnet.

 

Unnskyldning godtatt :)

 

Jeg er enig i at det er en stor mangel at iPhone ikke kan multitaske, og det er enkelte funksjoner som mangler, absolutt.

Men jeg syntes absolutt den fortjener tittelen "smartmobil".

 

Til tross for manglene, liker jeg telefonen veldig godt. Dette fordi at den gjør det den gjør helt perfekt, og den er driftsikker.

Jeg har alltid vært interessert i telefoner, men til slutt kom det til et punkt hvor jeg bestemte meg for at "nå skal det bare funke, koste hva det vil". Og det kostet meg å miste de funksjonene som iPhone ikke har.. Men til gjengjeld så syntes jeg mobilhverdagen min nå for tiden er heeelt annerledes enn før :)

 

Anbefales å iallefall prøve den.

Selg den hvis du ikke liker den, den er lett omsettelig.

Lenke til kommentar

Denne tråden har blitt rapportert for personangrep, og det er det et par av her. Nå ser det ut til at partene er forlikte, så da gjør vi ikke noe med det.

 

Men: Jeg blir forbauset hver gang jeg opplever det, selv om jeg sikkert ikke burde bli det lenger. Det er mobiltelefoner vi snakker om her, så hvorfor føler man seg hensatt til religionskategorien av og til?

 

Kanskje er det fordi jeg vokste opp med overgangen fra nummerskivetelefoner til tastafonene. Det var diskusjoner om hvilken som var mest brukervennlig den gangen også... ;)

 

Jeg hadde min forrige telefon, en SE P900 i 50 år, da var den utslitt, teknologisk og fysisk. Nå har jeg en iPhone, og det vil ikke forbause meg om jeg har den om 5 år også, dersom den viser seg å være like robust. Den gjør, som P900, det jeg vil at den skal gjøre, og den gjør det bra. Om andre foretrekker andre telefoner så er det greit, jeg hisser meg ikke opp over det.

 

Bare en vennlig oppfordring om å skru ned temperaturen et par grader her i kategorien. Hold dere til sak, ikke person.

 

Reaksjoner på den henstillingen kan dere ta på PM. Mine telefonvalg kan dere gjerne diskutere her så langt det er on topic.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kommentaren min var selvfølgelig fryktelig dum, og den siste setningen burde jo aldri funnet sted. Jeg setter ikke tvil ved at du har de telefonene. Det var egentlig sammenlikningen fra reminett, som jeg sikkert misforsto. Jeg var sliten etter en litt for lang natt med OL, uten at det skal være noen unskyldning av noe slag. :(

 

Men tilbake til temaet.

 

Det anbefales uansett "alle" å teste de aktuelle telefonene. Finne ut hvem som er best på det du trenger.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er en stor mangel at iPhone ikke kan multitaske, og det er enkelte funksjoner som mangler, absolutt.

Men jeg syntes absolutt den fortjener tittelen "smartmobil".

 

Til tross for manglene, liker jeg telefonen veldig godt. Dette fordi at den gjør det den gjør helt perfekt, og den er driftsikker.

Jeg har alltid vært interessert i telefoner, men til slutt kom det til et punkt hvor jeg bestemte meg for at "nå skal det bare funke, koste hva det vil". Og det kostet meg å miste de funksjonene som iPhone ikke har.. Men til gjengjeld så syntes jeg mobilhverdagen min nå for tiden er heeelt annerledes enn før :)

 

Anbefales å iallefall prøve den.

Selg den hvis du ikke liker den, den er lett omsettelig.

 

 

Det er nettopp det jeg mener, jeg må innrømme at jeg ihvertfall ukentlig tenker på å kjøpe en Iphone, men så kommer jeg på at det jeg skal bruke en mobil til, det klarer ikke Iphone å få til dessverre, og da blir iphonen en nr 2 telefon jeg må vurdere.

 

Jeg har tynt ut nokia på multitasking og må innrømme at å spille, høre på musikk samtidig sms med dama på bussen inn til byen, mens exchangen oppdaterer meg med mail på jobben.

 

en E51 klarte det, den likte bare ikke at spillet hadde musikk og av og til stoppet musikken. men likevel jeg må si at det funket.

 

der er mitt behov...og det må da etter min mening være det en såkalt smartmobil klare...

og det er vel det som skiller smartmobiler fra en "vanlig" mobil....trodde jeg...

 

derfor er Iphone igjen uaktuell for meg :( og en annen ting...det er faktisk bare en ting Iphone er rå på og det er ingen som slår den og det er selve touchskjermen og den responsen skjermen gir...

resten av programvare blir veldig personlig.

Lenke til kommentar
derfor er Iphone igjen uaktuell for meg :( og en annen ting...det er faktisk bare en ting Iphone er rå på og det er ingen som slår den og det er selve touchskjermen og den responsen skjermen gir...

resten av programvare blir veldig personlig.

Nja, selv der er ikke iphone noen ener lenger. Prøvde nylig HD2 og den hadde en skjerm som var hakket bedre på alle måter enn iphone skjermen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt iPhone 3GS en liten stund.

 

Jeg har fått til å legge musikk inn fra andre datamaskiner.

Modemet virket utrolig lett, skru det på på iPhonen og plugg inn USB kabel og vips var jeg på nett. Siden jeg jailbreaket den så må den kobles til pc om den går to for strøm men det er ikke noe problem siden jeg lader den litt nå og litt da. Meldingene er perfekt (etter min mening). Telefon delen kunne vært litt bedre. Internett delen er super duper. Dekningen til Netcom er elendig. og jeg vet jeg får bedre dekning med Telenor her jeg bor så kanskje jeg bytter, men syns Netcom Flexitalk er så billig med ingen faste avgifter og max 9kr dagen for Internett.

 

Batteritiden har blitt bedre etter bruk tror jeg. Musikk kapasiteten er jo ja, ehm god 32GB). Film kvaliteten er helt perfekt for mitt bruk. iPhone til å ta bilder med NEI. KValiteten på bildene er rett å slett ELENDIG. iPhonen er rask og stabil. En drøss med Apps. Er veldig fornøyd med den, men vi får se hvor lenge den varer før den går i stykker. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...