Gå til innhold

[Løst]Hjelp meg med argumenter mot iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du har virkelig ikke forstått det med HTC Sense du?

 

HTC Sense, TouchFLO og alt det der er bare plaster for å skygge over den forferdelig dårlige jobben Microsoft har gjort med Windows Mobile. For å igjen komme med en dårlig analogi (ha-ha), så blir det som å si at Mustangen din er bedre enn en Porsche 911 fordi du kan tune den til å ha 800 gamp. Selv med 800 gamp så har den fortsatt fjæringssystem som kun tilhører historiebøkene.

 

Jo eldre jeg blir jo mindre lysten er jeg på ting som ikke Just Works. HD2 må gjerne utfylle alt det du krever av Just Works, men for meg er det kun positivt at det er en overinstanse som kontrollerer opplevelsen min slik at det ikke er noe jeg trenger å bry meg om. Iphonen min har aldri kræsjet. Aldri. Apps starter lynkjapt og alt jeg skal måtte lete etter er på étt sted. Å oppdatere med patcher tar nøyaktig 3 klikk. Perfekt for meg - og tydeligvis en relativt stor mengde mennesker globalt. Personlig tror jeg at Microsoft aldri vil komme med noe lignende fordi de er altfor drevet av salgstall og for lite av innovasjon. Om du ikke syntes iPhone var en stor innovasjon så får det være opp til deg. :)

Lenke til kommentar

 

Du har virkelig ikke forstått det med HTC Sense du?

 

HTC Sense, TouchFLO og alt det der er bare plaster for å skygge over den forferdelig dårlige jobben Microsoft har gjort med Windows Mobile. For å igjen komme med en dårlig analogi (ha-ha), så blir det som å si at Mustangen din er bedre enn en Porsche 911 fordi du kan tune den til å ha 800 gamp. Selv med 800 gamp så har den fortsatt fjæringssystem som kun tilhører historiebøkene.

 

Jo eldre jeg blir jo mindre lysten er jeg på ting som ikke Just Works. HD2 må gjerne utfylle alt det du krever av Just Works, men for meg er det kun positivt at det er en overinstanse som kontrollerer opplevelsen min slik at det ikke er noe jeg trenger å bry meg om. Iphonen min har aldri kræsjet. Aldri. Apps starter lynkjapt og alt jeg skal måtte lete etter er på étt sted. Å oppdatere med patcher tar nøyaktig 3 klikk. Perfekt for meg - og tydeligvis en relativt stor mengde mennesker globalt. Personlig tror jeg at Microsoft aldri vil komme med noe lignende fordi de er altfor drevet av salgstall og for lite av innovasjon. Om du ikke syntes iPhone var en stor innovasjon så får det være opp til deg. :)

 

Klart at iphone var en stor innovasjon. Men nå er den ikke up to date med konkurrentene. Analogien var vel rett å slett søppel? Det som er med HTC Sense er at den tar brukeropplevelsen opp til et helt nytt nivå, bare se sammenligningsvideone med HD2 vs Iphone.. Her viser de jo at Sense er mer brukervennlig en iphonen, samt at det ser ut som en 2010 device, som igjen gjør at den gjør rent bord i tester! Det er en ganske god grunn til at ingen tørr å vedde penger på at iphone kan ta en hd2 i en test.

 

Men så har du unnskyldningene som kommer.. "Jamen for min del så er iphone mye bedre og appstore er så fantastisk osv" Skal man omtale et produkt for allmenheten eller individuelt når man snakker om hva som er bra eller dårlig?

 

Forøvrig er appstore er meget bra! Men vil du ha en mobil som er suprerior eller vil du ha en mobil som er mindre god, men har tilgang til flere apps?

Lenke til kommentar
Software er mest interessant for meg. Jeg kunne kanskje vurdert Android, men aldri Windows Mobile.

 

Jeg er mest opptatt av den totale pakken. Tross alt den du bærer rundt på daglig.

Men hvis du bryr deg om software, så trenger du heller ikke å være einsiten for å se hvor godt HTC Sense har gjort det nå.

 

Du må og mer en gjerne svare på argumentene mine i post #83 om du vil.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Det eneste HTC-interfacet jeg har prøvd var med HD1. Linja nederst hvor man drar fingern for å komme til de diverse tingene er som meg bekjent likt enda og det var faktisk den tingen som skurret mest for meg.

 

Når jeg er på farta så går det mest i surfing og spilling. Surfeopplevelsen er utmerket og utvalget spill er det ingen som er i nærheten av å kunne sammenligne seg med. Det eneste spillet jeg hadde på HTC-telefonene mine var Solitare. :p

 

For å gå inn på et annet argument som folk har hatt i mot Iphone så vil jeg nevne "businessmarkedet". Som meg bekjent er det ingen som har behov for å kunne redigere Word-dokumenter på farta eller multitasking når det aller viktigeste - mail - kommer via push. Jeg har aldri hørt om noen som redigerer Word-dokumenter på en 3" skjerm.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Det eneste HTC-interfacet jeg har prøvd var med HD1. Linja nederst hvor man drar fingern for å komme til de diverse tingene er som meg bekjent likt enda og det var faktisk den tingen som skurret mest for meg.

 

Når jeg er på farta så går det mest i surfing og spilling. Surfeopplevelsen er utmerket og utvalget spill er det ingen som er i nærheten av å kunne sammenligne seg med. Det eneste spillet jeg hadde på HTC-telefonene mine var Solitare. :p

 

Ingen tar en iphone på spill. Helt korrekt. Men ingen tar en HD2 på surfing. Jeg har ingen spill på min HD2 hehe.. HD1 er jo helt ræva i forhold til HD2 etter min mening, HD1 hadde jo ikke Sense heller.

Lenke til kommentar
Ingen tar en iphone på spill. Helt korrekt. Men ingen tar en HD2 på surfing.

 

Kanskje med tanke på hvor fort den laster opp en side - kun snakk om 1 eller 2 sekunder - men selve interfacet kan man ikke trekke noe særlig på. Det er lettere å bytte mellom tabs i Safari enn Opera, no?

 

Ja tabs er myye finere via safari, meg å surfe med en krystallklar skjerm som er 4,3" og 480x800 pixler, samt støtte for Java må sies å knuse det meste. Litt glattere zooming på iphonen, men det er vel alt.

Lenke til kommentar

Blir litt smått irritert på ahpadt, for han vet åpenbart ikke hva han prater om. Hvis det eneste du har å vise til er eldre HTC-telefoner kan du holde deg unna.

 

"Jo eldre jeg blir jo mindre lysten er jeg på ting som ikke Just Works. HD2 må gjerne utfylle alt det du krever av Just Works, men for meg er det kun positivt at det er en overinstanse som kontrollerer opplevelsen min slik at det ikke er noe jeg trenger å bry meg om. Iphonen min har aldri kræsjet. Aldri. Apps starter lynkjapt og alt jeg skal måtte lete etter er på étt sted. Å oppdatere med patcher tar nøyaktig 3 klikk. Perfekt for meg - og tydeligvis en relativt stor mengde mennesker globalt. Personlig tror jeg at Microsoft aldri vil komme med noe lignende fordi de er altfor drevet av salgstall og for lite av innovasjon. Om du ikke syntes iPhone var en stor innovasjon så får det være opp til deg."

 

Min HD2 har ikke kræsja enda. Den åpner tyngre programmer raskere enn mine venner gjør med iPhone. Greit, du liker ikke HD2, basert på eldgamle HTC-erfaringer, men du må skjønne at iPhone ikke passer for alle.

 

+ at den er bedre å surfe på. Laster du ned nyeste Opera Mobile Beta, er den i en helt annen klasse enn Safari hvis det gjelder å vise faner.

 

Edit: Oj, jeg glemte litt. HD2 har alt jeg trenger av avanserte og mindre avanserte ting lagt inn på en elegant måte som iPhone bare kan drømme om å være i nærheten av. iPhone er helt klart bedre enn HD2 for mange, men verden er ikke slik at det DU liker ER best.

Endret av program
Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter å disse winmo, så må du og smake på din egen medisin:

 

www.pleasefixtheiphone.com

Som det står på nederst på siden: "It's a modern love poem from iPhone fans who just want to improve their iPhone."

Tenk om HD2 fansen hadde vært like dedikert som iPhone fansen ? Men det er vel fordi de er for opptatt med å forsvare HD2 i diverse fora.

 

Det er derfor jeg pleier å si at folk som tester forskjellige enheter, tester for allmenheten og ikke for individuelle personer. Og hvem gjør det best i samtlige tester?

Selv om du pleier å si det, så er det renspikka tull og tøys. Tester (enten det gjelder mobiler, skiver eller film) er som oftest kokt på subjektivitet og krydret med litt objektivitet her og der. Men det er sikkert en fin unnskyldning for en HDLover å bruke hvis en iPhone 3GS vinner en test (noe som det jo faktisk hender at den gjør) ;)

Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter å disse winmo, så må du og smake på din egen medisin:

 

www.pleasefixtheiphone.com

Som det står på nederst på siden: "It's a modern love poem from iPhone fans who just want to improve their iPhone."

Tenk om HD2 fansen hadde vært like dedikert som iPhone fansen ? Men det er vel fordi de er for opptatt med å forsvare HD2 i diverse fora.

 

Det er derfor jeg pleier å si at folk som tester forskjellige enheter, tester for allmenheten og ikke for individuelle personer. Og hvem gjør det best i samtlige tester?

Selv om du pleier å si det, så er det renspikka tull og tøys. Tester (enten det gjelder mobiler, skiver eller film) er som oftest kokt på subjektivitet og krydret med litt objektivitet her og der. Men det er sikkert en fin unnskyldning for en HDLover å bruke hvis en iPhone 3GS vinner en test (noe som det jo faktisk hender at den gjør) ;)

 

Okei du er litt ute å kjører her tungnem. For det første så har vi winmo brukere så mange muligheter med platformen vårs at vi ikke treneger en pleasefixmydevice side. Tar du en titt på pleasefixtheiphone.com så ser du at HD2 kan det aller meste av det som står der.

 

Og for det andre så er det rett og slett ikke tull og tøys i det heletatt når tester er ment for allmenheten! Hvor gammel er du? En test trenger ikke vær objektiv i det hele tatt. Men hvis svært mange seriøse tester kommer ut med samme resultat, da bør man klare å legge isammen noen regnestykker.

 

Hvis du lurte, så var jeg meget godt klar over at www.pleasefixtheiphone.com er laget av iphonebrukere og siden er ment for iphonebrukere. Siden der har tett knyttning til utviklerene. Men det du ser på siden er litt spesielt, den tar for seg vannvittig mange mangler som flere av konkurrentene har pr. idag.

Lenke til kommentar
Da har du aldri vært i nærheten av nexus one eller HD2 sin skjerm hører jeg. Og ja fettet størkner faktisk på iphonen sin skjerm. Her selv ipod touch så vet hva jeg snakker om.

Har testet HD2 og den har nøyaktig samme glatte overflate som på iphone. Å si at den ene er bedre enn den andre her blir bare tøys. HD2 har bedre skjerm på alle andre måter, men at den blir mindre "møkkete" en iphone sin er ikke noe argument. Dette gjelder altså siste 3g versjon av iphone. Tidligere modeller hadde ikke samme overflate såvidt jeg vet, og kunne derfor fremstå som mer "møkkete".

Lenke til kommentar
Da har du aldri vært i nærheten av nexus one eller HD2 sin skjerm hører jeg. Og ja fettet størkner faktisk på iphonen sin skjerm. Her selv ipod touch så vet hva jeg snakker om.

Har testet HD2 og den har nøyaktig samme glatte overflate som på iphone. Å si at den ene er bedre enn den andre her blir bare tøys. HD2 har bedre skjerm på alle andre måter, men at den blir mindre "møkkete" en iphone sin er ikke noe argument. Dette gjelder altså siste 3g versjon av iphone. Tidligere modeller hadde ikke samme overflate såvidt jeg vet, og kunne derfor fremstå som mer "møkkete".

 

Feil. Det er stor forskjell. Hd2 har en antifett løsning på overflaten av skjermen. Noe som gjør at fett ikke størkner i det hele tatt, samt mindre fingeravtrykk. 3gs har samme skjerm som ipod touch. Her stivner faktisk fettet på skjermen, og fingeravtrykk vises bedre. Har og lest dette i en rekke forumer, så er skråsikker på dette argumentet.

 

Du kan og prøve å dra over med en svett finger på en iphone og hd2, så skal jeg låve deg enda større forskjell.

 

Men den har ikke en dårlig skjerm på noen måte. Det er vel heller de punktene som står på #47 som virkelig treffer.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar
Feil. Det er stor forskjell. Hd2 har en antifett løsning på overflaten av skjermen. Noe som gjør at fett ikke størkner i det hele tatt, samt mindre fingeravtrykk. 3gs har samme skjerm som ipod touch. Her stivner faktisk fettet på skjermen, og fingeravtrykk vises bedre. Har og lest dette i en rekke forumer, så er skråsikker på dette argumentet.

 

Du kan og prøve å dra over med en svett finger på en iphone og hd2, så skal jeg låve deg enda større forskjell.

Da viser du at du ikke vet hva du snakker om. Om du i det hele tatt hadde testet nyeste iphone skjerm hadde du selv sett at det er nøyaktig samme overflate. Iphone var faktisk en av de aller først telefonene med "oleophobic" oveflate i sin 3GS.

Lenke til kommentar

Drit nå i skjermoverflaten. Det er vel mer størrelsen, og pixlene som det står mest på.

 

Se på bilde på post nr. 57 skjermen dekker kun rundt 65% av fremsiden på mobilen. Så den ser veldig mye mindre ut en HD2. Men i virkeligheten så er det bare et par millimeter forskjell i fysisk størrelse.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
For det første så har vi winmo brukere så mange muligheter med platformen vårs at vi ikke treneger en pleasefixmydevice side.

comic_ali.jpg

 

Og for det andre så er det rett og slett ikke tull og tøys i det heletatt når tester er ment for allmenheten! Hvor gammel er du? En test trenger ikke vær objektiv i det hele tatt. Men hvis svært mange seriøse tester kommer ut med samme resultat, da bør man klare å legge isammen noen regnestykker.

Ok. Jeg trodde du insinuerte at tester var objektive. My bad.

Lenke til kommentar
Drit nå i skjermoverflaten. Det er vel mer størrelsen, og pixlene som det står mest på.

 

HD2 har -------- 4,3" skjerm med en oppløsning på -------------- 480x800 piksler

Nexus One har 3,7" skjerm med en oppløsning på -------------- 480x800 piksler

iPhone har ----- 3,5" mens iPhonen har bare en oppløsning på 320x480 piksler

 

Noe som betyr at N1 og HD2 har like mange piksler horisontalt som iPhone har vertikalt

 

480*800 = 384 000 piksler

320*480 = 153 600 piksler

 

Noe som betyr at N1 og HD2 har over dobbelt så mange piksler enn iPhone

 

Nexus One har den skjermen med flest piksler i forhold til størrelse på skjermen, og iPhone har minst

 

Og jeg fikk enn titt på min gamle iPod touch siden min bror var hjemmom i dag, og herregud :wow:

Spilte papi jump i 2 min og klødde etter å spille det på Nexusen isteden. Hadde ikke trodd at forskjellen var så stor

Lenke til kommentar
<blah-blah-blah>

Noe som betyr at N1 og HD2 har over dobbelt så mange piksler enn iPhone

Nexus One har den skjermen med flest piksler i forhold til størrelse på skjermen, og iPhone har minst

Nytter ikke med verdens største pe**s, hvis man uansett er impotent ... og da snakker jeg ikke om Nexus One.

 

Og jeg fikk enn titt på min gamle iPod touch siden min bror var hjemmom i dag, og herregud :wow:

Spilte papi jump i 2 min og klødde etter å spille det på Nexusen isteden. Hadde ikke trodd at forskjellen var så stor

Papi Jump er sikkert fint i høyere oppløsning, men det finnes fortsatt 6x flere kvalitetsspill på App Store enn i Android Market ... det tallet kommer helt sikkert til å endre seg, men omtrent sånn er ståa akkurat nå.

Endret av tungnem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...