Gå til innhold

[Løst]Hjelp meg med argumenter mot iPhone 3GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig gode diskusjoner dere har hatt her ser jeg. Så da er jeg kommet frem til at iPhone sin CPU og GPU er spesial tilpasset som gjør den rask nok (for meg). App Store har en mengde programmer men det er ikke det viktigste og ha mange programmer jeg ikke kommer til å bruke, det blir liksom litt BMW (big waste of money) Finnes og Office programmer for iPhone, detter er ikke noe big deal da mitt behov med Office er å kunne lese dokumenter og PDF filer + gjerne lagre dem. :roll:

 

Eneste jeg ser som et minus med iPhone er kameraet, 3,15 mega piksler er ikke akkurat noe å skryte over. GPS greiene er ikke helt på topp, men sikker grei nok, er jo fremdeles bare en telefon. iTunes er noe stort tull, misliker det. At en ikke kan endre på så veldig mye, litt kommunistisk på en måte. :thumbdown:

 

Designet er helt ok. iPhone skal se ut som en iPhone, ellers blir det liksom ikke det samme. Størrelsen derimot er f.eks HTC Touch HD 2 litt stor, har ikke sjekket i butikken enda mot den jeg har nå eller mot en iPhone, altså hjelper ikke med bilde. :)

 

M2n takker dere igjen for at dere er så aktiv og prøver så godt dere kan med å få meg vekk fra iPhone verden, dere er flink :!:

Lenke til kommentar

Enig med Zaltatov. Den har få funksjoner i forhold til andre telefoner rundt den prisen. Spesielt irriterende at den mangler multitasking. Og når den i tillegg er noe som mer eller mindre "alle" har, så synes jeg det er et kjedelig valg.

 

Men det er selvfølgelig du som velger. Så gratulerer med ny mobil, uansett hvilken du velger.

Lenke til kommentar

post-203727-1264216484_thumb.jpg

 

Det som gjør at jeg ikke liker Iphone 3gs i dag er følgende:

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet.

- Ikke filbehandler

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låsing til app store.

- Ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen.

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Ikke multitasking (kommer, men føler denne ikke blir fullverdig?)

- Kan ikke en gang avbryte en innkommende samtale

- Dårlig gps-antenne

- Kan ikke slette bilder/sanger som er inne på mobilen

- Kan ikke endre spillelister på mobilen

- Helt latterlig pris for denne mobilen

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb!

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data. Ingen erfaring selv her men har tre venner som har byttet ut sin Iphone pga. dette.

 

Ta med deg en Iphone til en venn og prøv å legg noe som helst informasjon fra pc/mac over til Iphonen, for så å ta de i bruk etterpå. Det går ikke!(år 2010) vennen din kan heller ikke få noen filer fra Iphonen over til sin pc/mac. Dette er for dårlig fra apple sin side.

 

Hva skjer om pcen din krasjer? Hvordan vil du da få tilbake sangene, bildene og resten av filene på mobilen din? Og hvor mange formater i form av musikk og video kan den spille? Trenger vel ikke å nevne det en gang.

 

Til alle Iphone fans eller de som tenker på å kjøpe denne:

Sjekk www.pleasefixtheiphone.com trenger ikke å si så mye mer..

 

Noen så tørr å vedde penger på at Iphone 3Gs tar en HTC HD2 i en fullverdig test? Nei tror heller ikke det.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Jeg er enig med noen av punktene som kom.

Men jeg har ikke helt det store behovet. Hovedsaklig er musikk det som den skal brukes til og Facebook. Jeg går jo fra 8,1 mpx til 3,15 mpx. Det er et stort nedsig.

 

Jeg tror det blir bra. Om jeg blir lei selger jeg den og får meg en ny og veldig enkel mobil. :)

Lenke til kommentar
Jeg er enig med noen av punktene som kom.

Men jeg har ikke helt det store behovet. Hovedsaklig er musikk det som den skal brukes til og Facebook. Jeg går jo fra 8,1 mpx til 3,15 mpx. Det er et stort nedsig.

 

Jeg tror det blir bra. Om jeg blir lei selger jeg den og får meg en ny og veldig enkel mobil. :)

 

Den er jo definert som en smartmobil.. :)

Lenke til kommentar

iPhone er vel mer en usmartmobil enn en smartmobil. Når de nå skryter stort på reklamen at iPhone endelig kan ta opp video, og ikke minst dele den! Akkurat som om ikke det har vært i flere år på de fleste smarttelefoner allerede.

 

Men så manglende funksjoner som det er på iPhone har jeg veldig vanskelig for å kalle det en smartphone.

Lenke til kommentar
iPhone er vel mer en usmartmobil enn en smartmobil. Når de nå skryter stort på reklamen at iPhone endelig kan ta opp video, og ikke minst dele den! Akkurat som om ikke det har vært i flere år på de fleste smarttelefoner allerede.

 

Men så manglende funksjoner som det er på iPhone har jeg veldig vanskelig for å kalle det en smartphone.

 

Var det jeg tenkte også. En smartmobil er jo litt mer avansert enn en iPhone.

Lenke til kommentar
Skulle jeg gått over til iPhone måtte de ha kommet med noe virkelig WOW (ikke bare 1. WOW men flere) + nytt design. Virker på meg som om at de holder seg flytende pga at Iphone har blitt en mote. Skjønner ikke hvorfor de ikke prøver å kapre markedsandeler med å komme med noe virkelig nytt og spennende. Det ville jeg ha gjort. Og nå er det på tide.

 

Gjør som flere og flere....kjøp deg noe annet. Masse artige mobiltelefoner og det kommer stadig nye som byr på noe nytt og spennende.

 

Det eneste positive jeg kan si om iPhone er at de har en veldig bra touchskjerm.

 

Enig :)

 

 

Det iPhone gjør bra, gjør den veldig bra! Men den har en rekke 'mangler', for mange, når prisen tas i betraktning. Jeg har vurdert iPhone flere ganger, men venter til man får mer for pengene.

 

Det er bl.a multitasking, batteri som kan skiftes av bruker, bedre kamera, osv osv.

 

Mens Apple ennå ikke er kommet på banen med noe bedre, kommer andoidtelefoner ut på løpende bånd. De fleste av dem har tilgang til et stort og voksende app-marked, noe som har vært en av iPhones styrker.

 

Mens iPhone tidligere kjempet mot telefoner med et aldrende Symbian S60 operativsystem, samt Windows Mobile for eh... speiselt interesserte (?), har Android kommet som et skudd, og vil forhåpentligvis tvinge Apple til å virkelig komme med en (eller flere) telefoner som kan kalles en fornyelse.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Nå er vel heller ikke de andre telefonene perfekte heller.

 

Kikket på HTC Hero med Android, men der finnes det ikke mulighet for Skype ennå. I tillegg er det håpløst å få parret den med noe mobilsystem i bil (bluetooth).

 

Samme er det med Nokia N97 mini. Skype lovet for nesten ett år siden, ennå ikke mulig. Samme problem med bluetooth i bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...