Gå til innhold

Finner ikke ny ekstern hd


Fuel

Anbefalte innlegg

Når eg plugger i disken skjer veldig lite.

Disken får ikke eget stasjons navn, og vet egentlig ikke helt hva eg skal gjøre. Brker win vista, og det er WD my book

 

OPPDATERT: disken lyser ett blått lys, så strømmen er på...Kan heller ikke finne disken under datamskinbehandling. Kan også nevne at usb porten(e) funker.

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv disken på en annen PC.

Eksterndisker er generellt ganske upålitelige, er mange som opplever slike problemer.

 

Prøvde dette hos dama også. men fant den ikke der heller(hun har også vista). Disken jobber når eg plugger den i, men det kommer ikke opp noe icon i windows.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pusher litt på denne, jeg, for jeg har samme problemet!

 

Hvis jeg starter opp maskinen (uansett maskin) så stopper den opp, og jeg får beskjed om at maskinen har funnet disken, men ikke får tilgang. Jeg må restarte maskinen UTEN harddisken tilkoblet. Hvis jeg plugger den i mens maskinen er i gang, finner jeg den ikke. Strømforsyninga er OK, det lyser nemlig i harddisken. Når jeg plugger den i hører jeg den jobbe. Jeg har også prøvd en annen USB-kabel, og flere forskjellige USB-porter.

 

Jeg har en Maxtor 3200 på 300 GB.

Lenke til kommentar
Ok, så da har du altså 2 eksterne disker tilkoblet maskinen ?

 

Isåfall prøv å koble fra den disken (Truls) , og koble til den som ikke vises i samme port.

Har selv opplevd USB porter som upålitelige.

 

Funka ikke.

 

Kjærestens eksterne harddisk funka ikke på min USB-kabel (fikk samme problemet som meg når han brukte min), men min funker heller ikke på hans (feil med USB-kabel + harddisk?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...