Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet åssen jeg kan få rfxcom lan transeiver plugin til å vike på homseer V 2.3.0.19 kommer at jeg må ha homeseer 2.3.0.55 for å instalere pluginen?

Kan du ikke bare oppgradere? 2.3.0.19 begyner å bli veeeeldig gammel...

http://homeseer.com/...loads/index.htm

 

kan oppgradere ja. men vil helst vente med å kjøpe en ny versjon vis homeseer v 3 kommer innen et 1år

 

noen som vet åssen jeg for lagt inn en nexa 3 kanals fjernkontroll i homseer? Bruker rfxcom lan transeiver

Lenke til kommentar

noen som vet åssen jeg kan få rfxcom lan transeiver plugin til å vike på homseer V 2.3.0.19 kommer at jeg må ha homeseer 2.3.0.55 for å instalere pluginen?

Kan du ikke bare oppgradere? 2.3.0.19 begyner å bli veeeeldig gammel...

http://homeseer.com/...loads/index.htm

 

kan oppgradere ja. men vil helst vente med å kjøpe en ny versjon vis homeseer v 3 kommer innen et 1år

 

noen som vet åssen jeg for lagt inn en nexa 3 kanals fjernkontroll i homseer? Bruker rfxcom lan transeiver

Oppgradering fra 2.3 til 2.5 er gratis, så det er ingen grunn til å vente! :)

 

Måten er å bruke RFXCOM-pluginen...

Lenke til kommentar

noen som vet åssen jeg kan få rfxcom lan transeiver plugin til å vike på homseer V 2.3.0.19 kommer at jeg må ha homeseer 2.3.0.55 for å instalere pluginen?

Kan du ikke bare oppgradere? 2.3.0.19 begyner å bli veeeeldig gammel...

http://homeseer.com/...loads/index.htm

 

kan oppgradere ja. men vil helst vente med å kjøpe en ny versjon vis homeseer v 3 kommer innen et 1år

 

noen som vet åssen jeg for lagt inn en nexa 3 kanals fjernkontroll i homseer? Bruker rfxcom lan transeiver

Oppgradering fra 2.3 til 2.5 er gratis, så det er ingen grunn til å vente! :)

 

Måten er å bruke RFXCOM-pluginen...

ok det er bra da for jeg oppgradere :). men er det under input devicess son jeg legger til fjernkontrollen?

 

kontollen har vel 3 ferdig programerte kanaler så er det ikke sånn at jeg må få sendt et signal fra fjerkontrollen ved å trykke på en av kanapene som rfxcomen skal mota og lagre?

Lenke til kommentar

ok det er bra da for jeg oppgradere :). men er det under input devicess son jeg legger til fjernkontrollen?

 

kontollen har vel 3 ferdig programerte kanaler så er det ikke sånn at jeg må få sendt et signal fra fjerkontrollen ved å trykke på en av kanapene som rfxcomen skal mota og lagre?

Hvis kontrollen støtter "self-learning modules" og er uten kodehjul, så legger du den til under Input Devices, ja. :)

Lenke til kommentar

Har en garasje med portåpner. Lurte på om det er noen mulighet og styre denne med homseer?

Noen som har forslag på hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Vel, jeg har gjort det enkelt med Girder. Regner med at Homeseer også kan gjøre dette: På alle garasjedører har du en knapp til å ha inne i garasjen (i tilfelle noen lukker døra med fjernkontrollen mens du står der, antar jeg). Jeg har satt opp en X10-strømplugg (som skal byttes ut med Nexa når jeg får RFXtrx hjemme også). I den sitter det en vanlig 12-volts strømforsyning (biltema har dem til rundt 80 kroner, tror jeg). Denne er igjen koblet til veksleinngangen på et 12 volts relé (samme typen som brukes til ekstralys på biler). Den styrte gjennomgangen til releet er tjuvkoblet inn på kabelen til knappen.

 

Så når jeg trykker på en fjernkontroll i huset, blir strømmen til X10/Nexa-pluggen slått på i et kvart sekund og så koblet ut igjen. Dette får da nøyaktig samme virkning som når man trykker manuelt på knappen.

 

Hva med GLOBAL CACHE ? er det en mulighet og hvordan legger jeg opp denne mot portåpneren...

Lenke til kommentar

ok det er bra da for jeg oppgradere :). men er det under input devicess son jeg legger til fjernkontrollen?

 

kontollen har vel 3 ferdig programerte kanaler så er det ikke sånn at jeg må få sendt et signal fra fjerkontrollen ved å trykke på en av kanapene som rfxcomen skal mota og lagre?

Hvis kontrollen støtter "self-learning modules" og er uten kodehjul, så legger du den til under Input Devices, ja. :)

vet ikke om den støtter selv learing modules men regner med det. Er den kontollen som følger med nexa start settet og motakerene er har selv learing modules.

 

Er ikke kodehjul på den. men vet ikke åssen kontrollen velger hvilken kode den bruker men regner med at den kan endre koder. men får ikke lakt den inn i Input Devices. kommer bare opp termostat sensor

 

så går vel kansje ikke an å legge denne type kontoll inn i homeseer

 

siden den har tre forskjelige kanaler uten å vite hvilken kode de har.

Lenke til kommentar

Hva med GLOBAL CACHE ? er det en mulighet og hvordan legger jeg opp denne mot portåpneren...

Global Caché er i hovedsak for infrarød kommunikasjon. Tviler på at garasjeporten din bruker IR.

 

 

Er ikke kodehjul på den. men vet ikke åssen kontrollen velger hvilken kode den bruker men regner med at den kan endre koder. men får ikke lakt den inn i Input Devices. kommer bare opp termostat sensor

 

så går vel kansje ikke an å legge denne type kontoll inn i homeseer

 

siden den har tre forskjelige kanaler uten å vite hvilken kode de har.

Du må selvfølgelig trykke på en av knappene før du trykker på "Add". Og du finner RFXCOM flere enheter, så kan du bla nedover i den øverste comboboxen (der IDen står).

Lenke til kommentar

Hva med GLOBAL CACHE ? er det en mulighet og hvordan legger jeg opp denne mot portåpneren...

Global Caché er i hovedsak for infrarød kommunikasjon. Tviler på at garasjeporten din bruker IR.

 

Denne her har jo rele utganger, må kunne gå ann og koble disse til portåpneren..

http://www.globalcac...ach/wf2ccspecs/

Ja, det er en mulighet. Du spesifiserte ingen enhet, da antas vanligvis IR kommunikasjon. ;)

Lenke til kommentar

Hva med GLOBAL CACHE ? er det en mulighet og hvordan legger jeg opp denne mot portåpneren...

Global Caché er i hovedsak for infrarød kommunikasjon. Tviler på at garasjeporten din bruker IR.

 

Denne her har jo rele utganger, må kunne gå ann og koble disse til portåpneren..

http://www.globalcac...ach/wf2ccspecs/

Ja, det er en mulighet. Du spesifiserte ingen enhet, da antas vanligvis IR kommunikasjon. ;)

Har du en garasjeport som du betjener gjennom hs?

Lenke til kommentar

Hva med GLOBAL CACHE ? er det en mulighet og hvordan legger jeg opp denne mot portåpneren...

Global Caché er i hovedsak for infrarød kommunikasjon. Tviler på at garasjeporten din bruker IR.

 

 

Er ikke kodehjul på den. men vet ikke åssen kontrollen velger hvilken kode den bruker men regner med at den kan endre koder. men får ikke lakt den inn i Input Devices. kommer bare opp termostat sensor

 

så går vel kansje ikke an å legge denne type kontoll inn i homeseer

 

siden den har tre forskjelige kanaler uten å vite hvilken kode de har.

Du må selvfølgelig trykke på en av knappene før du trykker på "Add". Og du finner RFXCOM flere enheter, så kan du bla nedover i den øverste comboboxen (der IDen står).

Takk moskus :) fikk det til nå. hadde vist trykt etter at jeg hadde kommet inn.og prøvd med en kanal som ikke var i bruk.

Lenke til kommentar

Kontrollere lyset i kjellerstua med Nexa innebygde moduler og en ekstern fjernkontroll og Tellstick. Installerte nettopp android appen Remotestick, og lurer på hvilke temperaturmålere som er kompitabelt med denne setupen? Hadde vært morsomt å kunne styrt varmen mobilt.

Lenke til kommentar

Kontrollere lyset i kjellerstua med Nexa innebygde moduler og en ekstern fjernkontroll og Tellstick. Installerte nettopp android appen Remotestick, og lurer på hvilke temperaturmålere som er kompitabelt med denne setupen? Hadde vært morsomt å kunne styrt varmen mobilt.

Se under sensorer:

http://www.telldus.se/products/compability

 

Om det støttes av "RemoteStick" har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar

hei Moskus

 

jeg lurte på hva trur du er beste løsning. jeg har 6 lamper med nexa motaker som jeg har stilt inn på samme kanal i homeseer. som skal samtidig av og på men det hender at den ene lampen ikke skrur seg av. Vet ikke om det er på grund av at antenen ikke er bra nokk eller om det har en sammen heng med at alle matakerene er på samme kanal.

 

så jeg lurte på er det best og ha 6 separete kanaler eller er det best at alle er på samme kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...