Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eksperiment: Begynne med snus etter 3 måneders opphold.


# offline

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å røyke våren 1993. Begynte med snus i 1998, men har "selskaps-røkt" hele tiden(fester, pauser på jobb og skole, besøk etc.)

Jeg klarte å slutte ganske lett med snus for litt over 3 måneder siden. Har røkt litt, f.eks. i jula, av og til i pausene på jobb. Røyking har heldigvis ikke tatt over for snusinga. Men jeg har gått opp 7-8kg i vekt og alt legger seg på vomma! Er blitt litt plaget av dårlig mage, sure oppstøt etc. p.g.a. at jeg spiser mye mer og hele tiden. Jeg føler meg i værre form nå som jeg er snusfri og livet er så mye kjedeligere.

 

Edit: Byttet emnetittel fra; Vurderer å begynne med snus igjen. Dumt eller greit?

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du greier å holde deg unna snusen er jo dette bedre, ta med brødskiver på jobb, tren mer, i stedet for å tenke på snus tar du deg en joggetur.

 

Jeg vet det ikke høres lett ut, men jeg er oppi det selv, vært røykfri noen uker nå og holder på å bli kvitt snusen, hva man dytter i seg er viktig og tenke på, spesielt hvordan du trener.

 

20-50 situps når du våkner, gjør du dette en stund og øker vil du merke forskjell :)

Lenke til kommentar
Viss du greier å holde deg unna snusen er jo dette bedre, ta med brødskiver på jobb, tren mer, i stedet for å tenke på snus tar du deg en joggetur.
Greier fint å holde meg unna snusen. Er arbeidsledig nå, trener ikke, tenker ikke på snus og jeg eier ikke joggesko(+ at jeg jogger ikke når det er 14 minus ute).

 

Jeg vet det ikke høres lett ut, men jeg er oppi det selv, vært røykfri noen uker nå og holder på å bli kvitt snusen, hva man dytter i seg er viktig og tenke på, spesielt hvordan du trener.

 

20-50 situps når du våkner, gjør du dette en stund og øker vil du merke forskjell :)

Det er lett å slutte med tobakk, men det er ikke like lett å bytte kosthold og starte med trening.

 

Har vurdert å begynne med sit-ups, men det har ingenting med snus å gjøre. Det har faktisk ikke trening heller. Det er mange snusere som spiller fotball i tippeligaen eller driver med annen idrett.

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på trening for å veie opp for det du spiser ekstra etter at du har sluttet med tobakk.

 

Har du vilje og vil være sunn greier du å endre kosthold og starte å trene.

Etter min mening virker det ikke som at du har vilje, jeg har jogget i 25- her like utafor Oslo, dette er for å nå noen av mine mål og for å få motivasjon til å trene mage + styrke.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet for å spare penger, ikke for å bli sunn eller leve lenger. Men det hjelper lite når man bruker de pengene på mat og diverse godt.

 

Man kan snuse og være sunn samtidig.

 

Jeg har tenkt over dette siden jeg kjøpte den 10pk. med sigg forrige uke. Det siste jeg vil er å begynne med røyk.

 

 

Dette kan bli et morro eksperiment :)

 

Sluttet med snus etter 12år og ble plaget av følgende:

Overspising som førte til "overvekt", mageproblemer, sure oppstøt

Søvnproblemer

Ising i tenner (hull? aldri hatt dette før)

Rastløshet, men får ikke gjort noe positivt med den. Før kunne jeg plassere en pris under leppa og sette igang med husarbeid og oppvask, nå er alt så jævla kjedelig :(

 

Vil ting bli bedre nå som jeg starter med snus etter 3mnd. med opphold?

Skal på Rimi å kjøpe en boks Løs snus.

 

Edit: Første bakesnus på over 3mnd. :love:

Det svir litt, men det er utrolig godt! Kjøpte Röda Lacket og General, begge løs. Det blir vell en handletur til Sverige snart ;)

 

 

To be continued...

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar

Hehe evig bra! Grattis med første snusen på 3 mnd.

 

Jeg har selv vært av og på med snusen, og det eneste jeg har merket er følgende: Når man slutter med snus begynner man (les: jeg) å spise mye dritt for å ha noe digg i stedet for snusen, derfor har jeg stort sett alltid en boks hjemme, slik at jeg kan ta en liten pris på kvelden/etter måltid/ når jeg har lyst på noe digg. Dette er med på å holde fettprosenten i sjakk...

 

Av de andre tingene du nevner så har jeg også opplevd ising i tennene etter at jeg sluttet å bruke snus fast, men jeg noterte det som en tilfeldighet, og forklarte det med at snusen svekker beskyttelseslaget rundt tennene - lang bruk fører til dårligere tenner - dårlige tenner inntraff når jeg sluttet. (citation needed)

 

Hold oss oppdaterte på eksperimentet!!! glhf

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering...

 

Har brukt snus i 10 dager nå. :yes:

 

Overspising som førte til "overvekt", mageproblemer, sure oppstøt

Søvnproblemer

Ising i tenner (hull? aldri hatt dette før)

Rastløshet, men får ikke gjort noe positivt med den. Før kunne nå kan jeg plassere en pris under leppa og sette igang med husarbeid og oppvask, nå er alt så jævla kjedelig

Lenke til kommentar

Er utruleg sant dette med at ein koser seg med snusen.

Det er utruleg godt, når ein ikkje har noko betre å gjere. Unngår mykje eting og dritt av den grunn. Mykje derfor eg byrja frå start av. Det får suget vekk fra noko anna.

Uansett kor farleg det er, så får det berre vere. Eg kjem ikkje til å leve evig, og for alt eg veit kan eg døy på veg til skulen på mandag. Livet er faen meg for kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...