Gå til innhold

[Løst]får ikke kopiert fra intern hdd->ekstern hdd: parameterfeil


Anbefalte innlegg

Har filer på dataen jeg ønsker å ta back-up av og da spesielt større filer(4gb->). Når jeg prøver å kopiere de over til den bærbare hdd(en WD 500gb, er ledig plass) så får jeg opp beskjeden: "cannot copy "filnavn": the parameter is incorrect."

 

Vet ikke helt hva paramter er, men muligens F: i dette tilfellet? Går forresten greit å kopiere mindre filer som f. eks bilder, men ikke så store som 4gig og oppover. Hva kan være feil?

 

(hvis dette er feil plassering av topic så må en moderator gjerne flytte den til en mer passende plass).

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den ekstene disken formatert med FAT? Om det er tilfelle støtter den ikke filer større enn 2GB.

Konverter den til NTFS om du kjører en kurant versjon av Windows.

 

Du gjør det ved å åpne et kommandovindu (Start, Kjør, cmd)

 

skriv så i kommandovinduet:

 

Convert F:/FS:NTFS (enter)

 

Det tar en del tid, avhengig av hvor mye data du har på den eksterne disken, men du mister ikke noe data.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

hmm.. kjører winxp professional og her er greia: når jeg høyreklikker på mybook og trykker formater så står det først størrelsen(465gb) og deretter file system. Når jeg kjører ms-dos vinudet(eller hva det heter nå til dags) og skriver inn det du skriver ovenfor får jeg opp at det er FAT32.

 

Deretter står det at jeg må skrive "volume label" og skriver da "my book". Får deretter opp info ang disken, men til slutt står det "This drive is dirty and cannot be converted. You will need to clear the dirty bit by running CHKDSK /F or allowing AUTOCHK to run on it the next time you reboot."

Lenke til kommentar
hmm.. kjører winxp professional og her er greia: når jeg høyreklikker på mybook og trykker formater så står det først størrelsen(465gb) og deretter file system. Når jeg kjører ms-dos vinudet(eller hva det heter nå til dags) og skriver inn det du skriver ovenfor får jeg opp at det er FAT32.

 

Deretter står det at jeg må skrive "volume label" og skriver da "my book". Får deretter opp info ang disken, men til slutt står det "This drive is dirty and cannot be converted. You will need to clear the dirty bit by running CHKDSK /F or allowing AUTOCHK to run on it the next time you reboot."

 

Da må du kjøre chkdsk f: /f , maskinen vil kanskje starte på nytt og du må ta convert prosedyren på nytt etter den har startet. Da bør det virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...