Gå til innhold

Styr Linux-helikopteret med Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok derfor dette firmaet konsentrerer seg om å utvikle for Apple-produkter. Da har de bare en stor plattform å forholde seg til, ikke mange små.

 

Så det som definerer en smarttelefon er ifølge deg multitasking?

Apple har mulititasking, og iPhone mulititasker helt fint. Det at Apple ikke har åpnet for full multitasking for 3.parts programmer er selvsagt noe de burde ha gjort for lenge siden.

 

Min w200i kan kjøre musikkspilleren samtidig som den kjører noe annet, det er fortsatt drøyt å kalle det for multitasking, det er også begrenset hva iphone kan kjøre samtidig.

 

engelske wikipedia:

According to David Wood, EVP at Symbian Ltd., "Smart phones differ from ordinary mobile phones in two fundamental ways: how they are built and what they can do."

 

Jeg vil også si at programmene kan få tilgang direkte til hw på telefonen, akkuratt som på en pc, for at det skal være en smarttelefon. I tillegg skal den støtte alt vanlige telefoner gjør, (det er fortsatt morsomt at første iphone ikke hadde mms). Dette går også i iphone, men for min del så mangler den fri tilgang til programvare, og ordentlig multitasking for å bli "the real deal".

 

EDIT: på min over 3 år gamle mobil, kan jeg ta et 5mp bilde, vise det direkte opp på en tv, samtidig som jeg kjører en virtuell windows 95 i bakgrunnen, eller kanskje spotify og et eller to spill, uten noen større problemer. Den har også 3g, super-3g, bt, ir. Den kan telle skrittene mine, ha over 3000 sms i inboksen (for dem som liker slikt), avansert kalender og alarmsystem, en godt utfyllende telefonbok med støtte for 6-7 nummere per kontakt i tillegg til email og adresse. Innebygget gps med navigasjon har den og (ikke a-gps)

 

Den ble annonsert/lansert i 2006, og en smarttelefon burde ha samtlige funksjoner i dag (trenger ikke nødvendigvis ha like bra kamera, men resten av funksjonene burde være tilstede, eller lett kunne installeres, akkuratt som på en pc).

 

Vet du i det hele tatt noe om iPhone?

Den ble lansert i 2007, og kan lagre 75 000 sms-meldinger etter 1.1.3.

Hver kontakt kan ha mange forskjellige telefonnummer samt mail, adresse, bilde osv.

Vet du hvilke iPhone modell som kom uten super 3G eller fullverdig GPS, egentlig?

Du kan jo forklare forskjellen på AGPS når det gjelder iPhone og vanlig GPS.

Lenke til kommentar

Prøv å bruke a-gps i et område uten dekning, la oss si, på sjøen.

 

Den første iphone kom uten 3g, uten mms, uten gps.

 

Og om vi skal diskutere de modellene som har det, som kom ut i midten av 2008, så kan man forvente en hel del oppgraderinger på et år, eller hva synes du? Som for eksempel, multitasking. Når den ble oppdatert så ble det strengt tatt bare lagt til funksjoner som man forventer fra telefoner i den prisklassen i dag (3g, mms). I mine øyne burde de tilført noe nytt etter et år.

Lenke til kommentar

Så du vet litt om den likevel, eller du søkte det opp nå ;)

 

Men iPhone har både AGPS og vanlig GPS, så det å bruke den midt ute på sjøen uten dekning er ikke noe problem?

 

Den hadde også super 3G fra den kom med 3G i 2008.

 

Funksjoner som MMS ble lagt til softwaremessig, men av en eller annen grunn så ikke Apple behovet for å la 1. generasjonen få det. Kanskje for at den var hovedsakelig solgt i USA?

Lenke til kommentar
De aller fleste telefoner som har AGPS har en GPS-brikke. Jeg er blitt fortalt at det finnes noen fra blant annet Nokia som ikke har det. Jeg har ikke sjekket selv da de har et utall modeller :)

 

Det er det jeg har hørt også, derav misforståelsen.

 

Savner dog fortsatt fri multitasking :p

Lenke til kommentar

He he joda, men jeg hacker og modifiserer det meste jeg eier, men trangen til å jailbreake iPhonen er ikke sterk nok (enda) :)

 

Speaking of hacking. . .dette helikopteret er jo skapt med det i tankene. En ledig funksjon/kanal og en liten airsoftmekanisme samt å male et lite trådkors på linsen på kameraet burde bli morsomt :)

Lenke til kommentar
dette helikopteret er jo skapt med det i tankene. En ledig funksjon/kanal og en liten airsoftmekanisme samt å male et lite trådkors på linsen på kameraet burde bli morsomt

 

Du min venn, er en nerd :p Hehehe

 

Jeg skjønner ikke bæret av det du skrev der!

 

Fest airsoft på helikopteret, fest på sikte på kameralinsen slik at du får sikte gjennom videokameraet, skyt :p

Lenke til kommentar

Hæ?? Nerd, jeg? Bare for at jeg har en replika av Luke Skywalkers lyssabel på hyllen rett foran meg? Verste jeg har hørt :whistle:

 

Jeg har en komplett airsoft mekanisme fra en 1/24 radiostyrt tanks liggende, men den blir nok for tung for dette helikopteret.

 

Er svært spent på utsalgsprisen på dette vidunderet dog :)

Lenke til kommentar

iPhone er ikke en smarttelefon. Den kan lagre mye, men er fortsatt ikke en smarttelefon. Min KU990 kan gjøre akkurat det samme som en iPhone, men den er ikke en smartphone. Den har ikke de riktige funksjonene standard. Greit dere har en apple store som har mange ti tusen forskjellige små programmer. For at det skal bli en smartphone må du laste ned utallige av disse.

 

Det jeg kan si er at det eneste som er bra med iPhone er akselermeoter, nettleser og at den er rask + multi touck. Alt ellers er ikke så ekstraordinært. Det som gjør meg mest kvalm er at alle iPhone fanboys mener iPhone var den første touch telefonen, den med mest teknologi og ingenting kan slå den. Dette er så feil. KU990 har touch, super-3G enklere system og kom før Iphone 3G. iPhone trengte også software, igjen fra den elendig overfylte apple store, for å sende mms. Jeg kommer ikke til å kjøpe iPhone uansett hvor mye jeg kanskje får lyst på det pga. hvor tungvindt det er. For å laste ned en simpel fil trengs det innlogging, iTunes og gudene veit hva mer.

 

(Ja, jeg har erfaring med iPhone!!!)

 

Men litt on-topic så ser dette veldig fett ut. Et mulig kjøp ved release til andre OS en iPhone...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...