Gå til innhold

Reklamasjon (Defekt etter levering)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hadde et 8800GTS 320mb som jeg betalte 2600kr for som ble defekt etter 2år. Har sendt det inn til komplett, og dem har nå sendt meg et GTS 250 i retur. Greit nok, det yter kansje litt bedre men prisen er 1000kr..

 

Har jeg rett på pengene tilbake i dette tilfellet? Syns det er litt irriterende å få noe som er verd 1000kr når jeg allerede har betalt 2600 for et produkt som ble ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sålenge det kortet har samme funksjoner(utganger etc) samt er bedre på alle punkter burde du være fornøyd med det ;)

 

Du har som sagt ikke krav på noe som er like dyrt

Skrevet (endret)

Du har fått et bedre eller tilsvarende produkt.

Hadde du solgt kortet i dag til markedpris hadde du kanskje fått maks 250kr for det, vær glad du har fått noe som er verdt 1000kr.

Endret av Malvado
Skrevet

Ok, takker for svarene :)

 

Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort :p

Skrevet

Du har rett til å få fikset problemene eller få byttet i tilsvarende produkt. Reklamasjonsretten er ikke en rett til gratis oppgradering av PC.

Skrevet
Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort :p

 

Dersom du hadde formidlet det til selger med en gang så kunne du sikkert fått betale mellomlegget, dersom det er dyrere.

Skrevet
Du har rett til å få fikset problemene eller få byttet i tilsvarende produkt. Reklamasjonsretten er ikke en rett til gratis oppgradering av PC.

 

Må si forbrukerkjøpsloven er særdeles klar på dette punktet.

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering).

 

Det er kun når selger ikke kan gjennomføre avhjelp (retting eller omlevering). Enten ved at avhjelp ikke kan gjennomføres i det hele eller man ikke har klart å rette/omlevere ved to forsøk man kan kreve å heve avtalen og få pengene tilbake.

Skrevet
Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort :p

 

Dersom du hadde formidlet det til selger med en gang så kunne du sikkert fått betale mellomlegget, dersom det er dyrere.

 

Var ganske fornøyd med ytelsen på 8800GTS kortet. Var et 320mb så blir nok fornøyd med det nye jeg får nå. Så oppgradering orker jeg ikke. Men alt jeg kan si er at jeg er stor fornøyd med servicen til komplett. Tok dem kansje litt tid å få testet det, men så har det vært ferie osv så kan ikke klage :)

Skrevet

Har Personlig opplevd veldig god Service hos komplett, noe som gjør at de så og si alltid er førstevalget så lenge det ikke er snakk om den enorme prisforskjellen.

 

Har aldri hatt noe problem med angrerett , reklamasjon eller garanti og er veldig fornøyd med dem, kan ta litt tid innimellom men skal garantere at du får som regel det du har krav på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...