Gå til innhold

Ny særkategorier i Politikk - hva ønsker dere?


Anbefalte innlegg

Vi kommer nå til å fjerne kategorien "Stortingsvalg 2009". Innleggene blir flyttet. Vi beholder hovedkategorien (som vil få strengere regler) og Oppslagstavlen. Men vi har strengt tatt nok trafikk til å forsvare flere kategorier her. Spørsmålet er hvilke. Vi ser for oss temabaserte kategorier, som kan ta trafikken fra emner som det er mye diskusjon om. Kanskje miljøpolitikk, så slipper all debatten å foregå i et par samletråder. Eller innvandring, som det alltid er mye diskusjon om.

 

Noen har ønsket en egen kategori for konspirasjonsteorier, men det blir litt vanskelig da de færreste innlegg om dette kommer i egne tråder, men istedet kommer i tråder om andre emner. Jeg vil ikke nekte noen å diskutere i resten av kategoriene baset på deres politiske syn.

 

Har dere forslag til kategorier, så kom med dem, så skal jeg lage en poll for å se hva det er mest interesse for før vi bestemmer oss.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det. Bortsett fra at det skaper mange grensetilfeller: Hvor plasserer vi en tråd om norske soldater i Afghanistan? Skal diskusjonen flyttet når det handler om behandlingen av soldatene når de kommer hjem? Hva med innvandring? Er et miljøproblem lokalt eller intenasjonalt? Mullah Krekar?

 

Det er kanskje bedre med mer dynamiske og emnespesifikke kategorier, det vil si kategorier som opprettes etter behov og kan fjernes om behovet blir mindre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er nok et slag i mørket, men det er ikke mulig å ha duplikate tråder (hvor du lenker dem opp mot hverandre i de respektive kategoriene som omhandler temaet), med trådstarters tematikk som utgangspunkt for kategorien(e)? Eller blir det kanskje for mange tråder?

 

Kjenner at det hadde vært deilig med flere kategorier i politikk :)

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar

Muligheten for å linke en og samme tråd til flere kategorier har jeg ønsket meg lenge. Men den finnes desverre ikke i dagens forumsoftware. Ei heller i den nye versjonen som snart skal tas i bruk. Å ha duplikate tråder med linker i dagens software er jeg redd blir forvirrende for folk.

 

Men det hadde vært fint om det var mulig på en ryddig måte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Lag en eget underforum kalt konspirasjoner, det er uansett i vinden for tiden.

Om vi gjør det: Hva skal vi så si til de som peker på antatte konspirasjoner i andre tråder, for eksempel slik det nå skjer i en av innvandringstrådene? Og hva gjør vi med dem som hardnakket påstår at det ikke er de som poster konspirasjoner, det er tvert imot det politisk korrekte som er en konspirasjon...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen myndighet på dette forumet, jeg er ikke i posisjon til å si hva som er en konspirasjon og hva som er gjennomsiktig, men du får iallefall muligheten til å samle "grumset" i en større grad enn hva du nå gjør.

 

Og forresten.

 

Politisk korrekthet er undertrykkende mot ytringsfriheten og derfor en konspirasjon.

Lenke til kommentar

Om det skal deles opp pån denne måten, noe jeg i utgangspunktet var motstander av når de ble foreslått for noen måneder siden, tror jeg det er viktig å ikke gjøre dette for komplisert. For å sette det på spissen kan forumet ikke opprette en kategori for et hvert tenkelig emne.

 

Mitt forslag er derfor:

 

Innenriks

Med eventuelle tilhørende underkategorier

 

Utenriks

Med eventuelle tilhørende underkategorier

 

Oppslagstavlen

Som i dag

 

Enkelt, men likevel dekkende?

Lenke til kommentar

Nå påvirker internasjonale affærer og utenrikspolitikk innenrikspolitikken såpass mye og de overlapper såpass mye at jeg føler ikke det vil være noe givende å dele de opp i de kategoriene.

 

Men det hadde kanskje vært hensiktsmessig å ha en særkategori for internasjonale konflikter. Da altså interstatlige konflikter (herunder også Israel/Palestina-debatten). Men problemet der blir også at mye handler om innenrikspolitikk i de landene og norsk utenrikspolitikk i forhold til det. Men tror det er en langt bedre løsning enn innenriks/utenriks fra norsk synspunkt.

 

Hva med et forum for teoretiske debatter, da gjerne rundt ideologier? Politisk teori? De popper jo opp i tide og utide her.

Lenke til kommentar

Det erikke snakk om å dele opp kategorien i underemner, men å opprette kategorier - gjerne tidsbegrensede - for saker som er spesielt i vinden en tid, for slik å avlaste hovedkategorien. Det er nemlig en smertegrense for hvor mange tråder en kategori orker, blir det for mange og for aktive tråder så konkurrerer de hverandre i senk.

 

Oppslagstavlen har hjulpet en god del, men det er fortsatt rom for flere.

 

Geir :)

 

Hva med et forum for teoretiske debatter, da gjerne rundt ideologier? Politisk teori? De popper jo opp i tide og utide her.

Det kan være en idé.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Aha. Da missoppfattet jeg litt, beklager. Trodde dette var det samme forslaget vi debatterte innad for en tid tilbake.

 

Litt flau for å si dette, men la oss for engang skyld ta VGNett som et godt eksempel. Det største nettforumet i Norge tilhører VG og heter vgd.no. De har følgende struktur for politikk delen av deres "Samfunn" kategori.

  • Politikk - Norsk (alt mellom himmel og jord)
  • Aktuelt (omtrent som vår oppslagstavle)
  • Innvandring, Rasisme og Flerkultur (brennhet kategori som taler for seg selv)
  • Norge og EU (taler for seg selv)
  • Politikk - Internasjonal (internasjonale politikk områder)
  • Midtøsten (faktisk en helt egen kategori for dette og ikke bare en tråd)
  • Media (den har vi)

Vi må under ingen omstendigheter tilstrebe oss å nærme oss dette nettforumet, da det etter min mening holder ussel kvalitet i forhold til Diskusjon.no, men de har en fornuftig oppdeling av samfunn, som det kan være hensiktsmessig og også innføre for vårt forum?

 

e: leif kom og gikk igjen

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Sist jeg diskuterte på vgd var Norge og EU tilnærmet dødt. Midtøsten og Internasjonal overlappet betraktelig, samme med innvandring, rasisme og flerkultur sammen med norsk og aktuellt. Oppdelingene blir fiktive når det er så mange emner som fort havner i begge kategorier.

 

Det blir unødvendig mange kategorier der svært mange felt overlapper hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et klimaforum og et økonomiforum. Et forum for politisk ideologi/filosofi bør også vurderes.

 

Å splitte opp i utenland og innland fører bare til kaos. Et eget konspirasjonsforum vil fungere som en søppeldynge hvor administratorene kaster tråder de mener er useriøse. Hva hvis for eksempel tråder om Climategate blir flyttet dit?

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar

Takk for forslagene. Kom gjerne med flere.

 

Merk at vi bare åpner en kategori hvis vi tror at den i seg selv genererer nok trafikk til at det er noen mening i det. Blir det for mange av dem vil de minst populære dø av "jeg vil ikke være den eneste som poster her"-syndromet.

 

Men jo flere forslag, jo bedre. Så kan vi lodde populariteten i en poll før vi bestemmer oss.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...