Gå til innhold

Trenger litt tips og triks om mulig :)


Anbefalte innlegg

Som tråden sier, lurer jeg litt på diverse tips og triks i MW2 for å oppnå høyt killstreaks og å overleve lengre enn den gjennomsnittlige spiller.

Jeg har en og annen runde som (i mine øyne) er ganske bra, men tingen er at jeg er så "ustabil". En runde kan jeg ha 22-2 i stats, mens neste blit 6-10 osv.

 

Jeg har sett på noen få filmer på youtube. Det som går igjen, er å prøve å holde seg i utkanten av kartet, ligge unna midten, og campe et avgrenset område.

Jeg har prøvd dette, men synes ikke det funker spesielt bra. En annen ting jeg til tider har problemer med, er "dueller" der jeg skyter 1vs1 på avstand. Jeg er som regel vinneren på lengre avstand, men taper ofte dueller på medium avstand.

 

Oppsettet jeg bruker for det meste, er:

Scar-H, Holographic sight

G18, Red dot sight

Claymore

Flash grenade

Scavenger Pro

Hardline

Ninja Pro

 

Det jeg bruker ellers, er stort sett:

ACR, Holographic sight

G18, Red dot sight

Claymore

Flash grenade

Scavenger Pro

Stopping Power Pro

Ninja Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville for øvrig prøvd ut dette settet, dersom du er en camper:

FAMAS, silencer

A-150, grip

Claymore

Flash grenade

Marathon Pro

Stopping power pro

Ninja Pro

 

Pleier som regel å vinne med få deaths, når jeg spiller free for all med dette kitet!

Lenke til kommentar

hva skal du med marathon pro som camper?

 

og personlig synes jeg det er enklere på long range med scar, m4, den først sniperen (vet ikke navnet, og har ikke unlocka den siste) etc

 

 

 

 

du får også sjelden ( i hvertfal jeg) killsteaks av å campe, altid noen som ser på killcam....

 

personsig satser jeg på rush og luck, og maks 2 kills per spot

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri anbefalt camping uansett. Jeg vet spillet på mange måter oppfordrer til det, men det er jo så kjedelig å spille med campere. En ting er å vite at noen kommer rundt en hjørne straks og så taktisk sette seg litt til rette, en annen ting er å løpe til samme jæ**a spot hver gang, sette seg ned og vente på at en eller annen skal løpe forbi.

 

Skal du leve lenger, ikke bli blind for ruten din og ikke sprint så mye, men vær litt forsiktig når du går rundt hjørner eller inn i rom. Man taper mange, mange dueller ved å sprinte rundt, fordi man bruker lengre tid på å få opp våpnet (med mindre du har lightweight PRO, men da har du igjen ulempen av å måtte sette et ekstra skudd eller to før folk ramler om).

 

Blir du whacka av en kar du ikke klarer å se eller få has på, styr temperamentet og drit i å forsøke å ta, men heller ta en annen rute og drep et annet fjols.

 

Og unngå for all del å oppholde deg i synlig deler av store områder hvor man kan bli sett fra flere steder.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal gjøre litt som du sier ja. Prøve å holde meg i utkanten av kartet, kanskje bruke heartbeat sensor(?) og ikke stasjonere meg på et fast sted. Særlig på sub base har jeg fort for å sikre meg et hus med claymores (scavenger pro og legge claymore innenfor 2 dører) og campe fra vinduene. Det er enkelt å bli glad i denne taktikken når vinduene gir overblikk over hele området i midten, samt det er 3 innganger til huset jeg pleier å sitte i, så det er enkelt å få noen kills der. Jeg har vel hatt min lengste streak så langt (17 kills) på sub base tror jeg :)

 

Edit:

Tror jeg driter i heartbeat..Det blir som regel til at man (hvertfall jeg) ser for mye på den lille skjermen og for lite på UAV eller rundt meg.

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar

Min supersniker:

FAL Silenced

SG Silenced

Throwing Knives

Marathon Pro

Lightweight Pro

Ninja Pro

 

Løper konstant rundt, og har nok flest kills med kniv. :)

Har alltid også OK stats, og ligger på rundt 2 i kpd, dog med en del S&D-spilling, hvor KPD generelt ikke blir like høy som i TD/FFA.

Lenke til kommentar

For å få bra killstreaks må du jo ganske ofte campe. Løper du jo rundt vil du nesten alltid bli plaffa ned av en eller annen sniperdude. Jeg har selv campet mange ganger, og etter å ha fått et par kills flytter jeg meg til ett annet sted i tilfelle de ser på Killcam.

Hvis du spiller på Estate for eksempel, bør du campe inni hovedhuset og plassere claymores (Bruk Scavenger) ved de dørene fiendene som regel kommer inn av. Har fått Nuke to ganger av å gjøre det. På Terminal for eksempel, bør du som regel holde deg ute og rundt/under flyet for å få en god killstreak.

Bruk disse tipsene til å finne deg diverse bra spots på de andre mapsa. Du bør også bruke Scavenger og Claymore siden du da kan få flere å plassere ut.

Lenke til kommentar
For å få bra killstreaks må du jo ganske ofte campe. Løper du jo rundt vil du nesten alltid bli plaffa ned av en eller annen sniperdude. Jeg har selv campet mange ganger, og etter å ha fått et par kills flytter jeg meg til ett annet sted i tilfelle de ser på Killcam.

Hvis du spiller på Estate for eksempel, bør du campe inni hovedhuset og plassere claymores (Bruk Scavenger) ved de dørene fiendene som regel kommer inn av. Har fått Nuke to ganger av å gjøre det. På Terminal for eksempel, bør du som regel holde deg ute og rundt/under flyet for å få en god killstreak.

Bruk disse tipsene til å finne deg diverse bra spots på de andre mapsa. Du bør også bruke Scavenger og Claymore siden du da kan få flere å plassere ut.

På estate pleier jeg å snipe på toppen av drivhuset og garasjen som har god oversikt over huset.

Jeg har funnet en del spots som er ok, men jeg blir som regel drept likevel, gjerne 1 kill før jeg får kill streak reward >.<

Lenke til kommentar
På estate pleier jeg å snipe på toppen av drivhuset og garasjen som har god oversikt over huset.

Jeg har funnet en del spots som er ok, men jeg blir som regel drept likevel, gjerne 1 kill før jeg får kill streak reward >.<

Når du mangler en kill, bør du som regel ta det rolig og ikke bare løpe rett mot fiendene. Jeg har også ligget oppå drivhuset før, og når jeg mangler den siste killen, hopper jeg ned derfra og løper inn i drivhuset hvor jeg venter på den sisite killen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg gjør akkurat som du sier, altså at jeg gjemmer meg og venter på en sikker kill like før jeg har kill streak. Veien fra 5 til 11 kill streak er ikke vanskelig, det er veien fra 0 til 5 som er verst for meg >.<

Bruker forøvrig Predator Missile, Harrier Strike og Chopper gunner.

Lenke til kommentar

Finn deg våpen som du liker godt og perk comboer (som passer til din spillestil). Lønner seg også å bli godt kjent med maps og finne ut hvor folk ofte camper så du er ser godt etter før du krysser veien/stien (eller hva det nå måtte være)

 

Som sagt over tror jeg ikke camping er veien å gå hvis du vil bli god. Prøv heller å dominer ett område på kartet eller hold deg i utkanten av kartet. Det at du blir drept før du får killstreak er jo at de du har drept finner ut hvor du er og kommer å dreper deg, derfor beveg deg fra plass til plass.

 

Selv liker jeg å ikke synes så mye, så ett av mine oppsett er:

 

UMP45 Silencer & Red dot

G18 Akimbo & silencer

Stun & Semtex

Bling (pro)

Cold blooded (pro)

Ninja (pro)

 

Dette funker fjell for meg som spiller mest objective gamemodes.

 

Edit: Ser en del har sagt camping funker og ser du prøver det. Hvis du skal campe burde du være obs på:

Hvor dine fiender spawner

Hvor de kan komme / skyte fra

Hvilke veier det er inn til der du camper

Sjekk rundt deg jevt og trutt

Endret av Wabakki
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, kan vel anbefale et oppsett jeg synes er ganske greit, er selv kommet opp til Prestige 3 uten boosts eller cheats.

 

Det jeg liker å bruke for å oppnå lengre killstreaks er som regel:

 

Perks:

*Bling pro

*Ninja pro

*Stopping power pro

 

-M16A4.

*Holographic sight

*Tube (Eventuelt FMJ om du ikke liker tube (kan være veldig grei mot shields))

-Spas-12.

*Grip

*FMJ

-Semtex.

-Flash/ stun grenade.

 

M16A4 har burst med høy dmg, som gjør at du fint kan drepe flere stykker samtidig og treffe folk som løper. Spas-12 er en utrolig bra hagle som selv kvitter seg med folk som bruker painkillers på nært hold ;)

 

Spas-12 med litt trening vil nok også gjøre at du kommer vinnende ut av en del 1vs1 situasjoner, men generelt krever dette bare litt mer game-time. Det man ofte taper på er at man ikke er rolig nok (evt komfortabel) med 1vs1 situasjoner og bommer ofte mer enn motstander. Er man roligere vil man i tillegg som regel reagere raskere ;)

Endret av TheXin
Lenke til kommentar

Spas er elskbar og på grensen til OP. Jeg har hatt noen syke distansekills med den hagla. Blir pumpaction kjappere med SoH eller er det kun reloadinga som blir det?

 

Tips for lenger KS i dette spiller er vel alltid å la fienden komme til deg. Ikke nødvendigvis campe, men holde seg bak ditt eget lag. Løper du i spissen er sannsyneligheten for å runde et hjørne og treffe på 3 stk stor, og da skal du ha mye skill og mer flaks for å komme seirende ut. Domi/Demo er gametypes som gir deg større mulighet for å gjennomføre denne taktikken da spawns er kjente og du kan ha mesteparten av laget ditt mellom deg og spawn til enhver tid. Verre med TDM der spawn skifter i hytt og pine. Blir du liggende for langt unna ditt eget lag kan du banne på at du plutselig står midt i fiendes spawn.

Flanking er også en mulighet, men innebærer større risk da du plutselig står i spawn. Kommer du til rett tid kan det ende med gledesrus, kommer du til feil tid forbanner du deg over 6 killstreaken du hadde for 2 sek siden. Ellers er det ikke alltid en fordel å bevege seg rett mot den møljen med røde prikker du ser på minimapet. Av perks kan du jo bruke hva du vil, men i mine øyne er SP og Ninja Pro > All.

Lenke til kommentar

For å få bra killstreaks må du jo ganske ofte campe. Løper du jo rundt vil du nesten alltid bli plaffa ned av en eller annen sniperdude. Jeg har selv campet mange ganger, og etter å ha fått et par kills flytter jeg meg til ett annet sted i tilfelle de ser på Killcam.

Hvis du spiller på Estate for eksempel, bør du campe inni hovedhuset og plassere claymores (Bruk Scavenger) ved de dørene fiendene som regel kommer inn av. Har fått Nuke to ganger av å gjøre det. På Terminal for eksempel, bør du som regel holde deg ute og rundt/under flyet for å få en god killstreak.

Bruk disse tipsene til å finne deg diverse bra spots på de andre mapsa. Du bør også bruke Scavenger og Claymore siden du da kan få flere å plassere ut.

Camping funker ikke i det lange løp, som regel, folk ser hvor du er på killcam viss du dreper dem 4 ganger på rad. Jeg liker å ligge i gresset på Quarry,legge claymore rundt hjørnet og sette sentry gun bak meg, da er en tac nuke close! Ellers er jeg veldig glad i tacknife, å løpe mot noen mens de spammer skudd mot deg for så å knife gir en god følelse. I tillegg er du uforutsigbar og jeg springer og vender meg i hytt og pine. Slik opprettholder jeg overraskelses momentet. 10-15 killstreak utelukkende med knife er ikke vanskelig i de rette banene og når du vender deg til måten å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...