Gå til innhold

Brukt 30.000 siden 9. klasse?


EMS15

Anbefalte innlegg

Hei ;)

 

I 9.klasse som folk flest komfirmerte jeg meg. Jeg fikk 23.202kr.

 

Til jul av min bestemor fikk jeg 5000.

 

Til sammen hadde jeg rundt 30.000 på kontoen.

 

Jeg har nå tenkt å bruke disse pengene på TV og Playstation 3. Og min mor sier at "Jeg har brukt alle pengene".

 

Hvordan er dette mulig?

 

Hun sier at hver gang jeg vil ha noe litt mer enn bare popkorn - tar hun av kontoen min.

 

Jeg er ikke snobb, jeg går for det meste i joggebukse, gjerne litt dyrere T-skjorter... 3-400kr.. Boksere for 200 osv.

 

Til sammen har jeg kanskje hatt klær for.. 6000 MED boblejakken siden 9.klasse.

 

Jeg har en liten lap top for 8000 som jeg fikk lenge før konfirmasjonen.

 

Jeg har jobbet det siste året og tjener 2200 i måneden.

 

Hvordan kan jeg ha brukt 30.000 siden 9.ende da?

 

Jeg bruker ikke mer penger enn vanlige folk. Jeg kjøper nesten aldri noe. Jeg har ikke noe spesielt (Motorsykkel, TV, dyr datamaskin, dyre klær osv.)

 

Vet ikke helt om denne tråden passer her. Men, men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er liksom 16 år så jeg har ikke greie på en dritt annet en hva som står på kortet :p

 

Jeg er veldig på å kreve tilbake det jeg låner (vi snakker ikke en tier til en cheeseburger).

 

Jeg vurderer å kjøpe meg pengeskap elns så jeg kan ha pengene der. Men er det ikke mulig for meg å få min egen nettkonto hvor JEG kan ha kontroll før jeg er 18?

Lenke til kommentar
Hvis jeg er 16 er det vel to år siden tenker jeg :)

Godt mulig, penger går ut fort som faen!

 

Jeg fikk nettbank når jeg var 13, ikke noe stress.

Men hvis du ikke har nettbank så skal det komme bankutskrift noen ganger i året (?) kontroll på disse?

 

edit: leste at du tjener 2200 i mnd i et år nå? over 23-24k, da blir dette regnestykket ganske rart. og du sier at moren din tar fra kontoen din?

Endret av Jonhe008
Lenke til kommentar
Hvis det er konfirmasjonspenger, så synes jeg det er litt merkelig at din mor har brukt disse på ting til deg? Er det bare jeg som tenker det?

Nei, du er ikke alene om å tenke det. Har infoen om at hun har tatt fra din konto vært noe du har visst om helt siden du fikk alle pengene, eller noe som du fikk beskjed om nå når du spurte?

Lenke til kommentar

Jeg har bare tjent rundt 14000 på jobben. Men disse har jeg kontroll over.

 

Hun sier at jeg får tilbake pengene når jeg har bedre kontroll over hva jeg bruker / ikke bruker.. men det er bare random. Fordi jeg bruker jo så absulutt ikke mye penger! Bruker ikke 50% av lønna mi engang!

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

Forutsatt at "litt mer enn popkorn" ikke betyr at du betaler for kost og losji selv burde det vel være temmelig vanskelig å bruke 30.000 på helt vanlig forbruk. Særlig hvis du også har tjent penger det siste året. Da burde du ha penger på kontoen. Særlig hvis du fikk penger nå til jul.

 

Altså til sammenligning, så lever jeg som ikke så veldig moderat student som bruker mye penger på kost og losji og alt mulig tullball ved siden og klarer allikevel å leve ganske lenge på 30k.

 

Du bør undersøke hvor mye som er på konto.

Lenke til kommentar
Hvis det er konfirmasjonspenger, så synes jeg det er litt merkelig at din mor har brukt disse på ting til deg? Er det bare jeg som tenker det?

Nei, du er ikke alene om å tenke det. Har infoen om at hun har tatt fra din konto vært noe du har visst om helt siden du fikk alle pengene, eller noe som du fikk beskjed om nå når du spurte?

Spurte om jeg hadde penger nok i banken til en ny TV og Playstation 3. Jeg har alltid fått lov til å bruke penger på det jeg vil. Og jeg har nok til sertifikatet så det er null problemo. Satt av ;)

 

Og hun svarte nei. Og sa at hun hadde tatt litt i ny og ne og brukt på meg?

 

Fortsatt bare bullshit. Vi mangler jo ikke penger eller noe sånt. Nettop kjøpt dusj til 29000.. Veeent nå litt...

Lenke til kommentar

Du har ikke bare gått mystiskt mye på butikken da?..

Da går penga med en gang uten at du trur du har brukt noe. Trodde selv jeg hadde MINST 2k på kortet nå etter litt små kjøp, men altfor ofte. Så hadde jeg 3 spenn :p

 

Ellers så legger jeg den siste 3 kroninga mi på at morra di sier det er lite igjen på kontoen din for at du ikke skal få spontane anfall og gå til kjøp impulsive kjøp av ny stasjonær eller bil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...