Gå til innhold

OL2010:Tråden for Ishockey


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om, var det ikke svenskene som sa at det kun er ishockey som betyr noe i vinter-OL?

 

Det tycker vi fortfarande, även fast vi blev utslagna. För mig är ett OS-guld i ishockey värt mer än alla andra medaljer tillsammans.

 

Sier meg enig i den. OL-hockey > alt annet. And it's not even close. De atletene der er på et helt annet nivå.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, var det ikke svenskene som sa at det kun er ishockey som betyr noe i vinter-OL?

 

Det tycker vi fortfarande, även fast vi blev utslagna. För mig är ett OS-guld i ishockey värt mer än alla andra medaljer tillsammans.

 

Sier meg enig i den. OL-hockey > alt annet. And it's not even close. De atletene der er på et helt annet nivå.

Enig der. Spesielt med svensk far vet jeg hvor mye ishockey betyr.

Tror det var når Sverige røk eksepsjonelt tidlig ut av VM, at Expressen eller en av de store avisene bare hadde en helt svart forside.

 

Pause i NHL nå, ja. Irriterer meg at VM i ishockey er hvert år, da det betyr så lite i forhold til NHL. For de fleste lagene så kommer ikke stjernene før sluttspillet eller dropper det helt. Jeg ville likt at de hadde VM sjeldnere og gjorde en større "deal" ut av det.

Sånn seriøst, det er VM i ishockey i mai.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting, er det pause i NHL mens OL pågår ?

Det pleier det ikke å være når det er VM.

 

Stiller f.eks Canada med sitt aller sterkeste mannskap ?

OL er det største en hockeyspiller kan være med på siden det arrangeres hvert fjerde år. VM derimot arrangeres hvert år, og NHL-sluttspillet foregår i samme tidsrom. Det er en mye større prestisje og vinne OL selv om det er stort sett de samme lagene +/-

Lenke til kommentar

6-0 etter første periode? Jaja Finland.

 

Det var en absurd periode. Alt gikk inn på Kipper, så byttet de inn Backstrøm, og alt gikk inn på han og. Maks flyt på USA, og Kiprussoff og Backstrøm er ikke hvilke som helst...sykt.

 

Men så skal vi heller ikke glemme at dette finske laget ikke er godt nok til gull. S.Koivu og Selanne er way over the top. Olli Jokinen er i sin dårligste periode på mange år. Backene holder ikke god nok kvalitet. Den eneste kvalitetsspilleren Finland har er Mikko Koivu. Kaptein i Wild, og en av de beste allround-spillerne i verden.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Det ble altså Canada - USA. Men herregud for en avslutning i kampen CAN-SLO! Canada leder 3-0 langt inn i tredje periode, før Slovakia reduserer med to kjappe mål. Så starter et bomberegn av sjanser mot Canadas mål. Det hele kulminerer i en superredning av Luongo 10 sekunder før slutt. For et drama!

 

All ære til Slovakia for en utrolig OL-innsats. Håper de gruser de ekle finnene i bronsefinalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...