Gå til innhold

Så DU på solformørkelsen?


Anbefalte innlegg

Krypp - i forhold til annoseringene var det INGENTING

 

Så bilder fra det her nå, og det var akkurat som jeg så det gjennom

sveisebrillene mine ..kanskje LITT grønnere da, men what the f.. :D

 

Det sier seg jo selv, det er jo ikke annet enn den skyggen som kommer foran kula, og ferdig med det. Det ER jo ikke noe s-p-e-s-i-e-l-t utover det...?

Her satt folk i tv studio og lagde big point utav det derr - noen hadde reist verden rundt for å se flere sånne - skrullinger :lol:

 

Noe som ER et syn er av og til når fullmånen kommer opp i øst - sett det? Den (ser hvertfall ut som den) er dobbel så nærme som vanlig - ser kratere/detaljer osv med blotte øye.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i et annet innlegg, hadde det vært total solformørkelse, kunne det blitt veldig bra. Da blir det omtrent helt mørkt, og du kan se stjernene. Det ville utvilsomt hevet stemningen betraktelig. Eller må jeg si meg enig i månen som fint titte-objekt. Man ser mange detaljer med en vanlig kikkert :yes:

Måneformørkelser har jeg forresten sett endel av, og de er jo ganske pene.

Lenke til kommentar

Enig med dei fleste her at det var skuffandes. Hørte på forhånd at det var snakk om at det skulle bli så mørkt at gatelys ville skru seg på og greier, så eg hadde jo store forventningar. Det einaste eg merka var temperaturforskjell og et merkelig lys, i tillegg til det eg såg i sveisemaska mi.

 

Vil vel sidestille opplevelsen med den formørkelsen som var sommaren 1999, men då skjedde det jo midt på dagen.

Lenke til kommentar
Nei eg gidder ikke stå opp bare på grunn av en solformørkelse, var bedre i sengen min :yes:

oleredv: Hvilket nummer hadde du på sveise glasset siden du kunne se via den? din6 eller din8.

 

Har ikkje peiling.... var sveisemaska til fattern. Gikk i allefall fint å sjå det gjennom den.

Lenke til kommentar

 

Noe som ER et syn er av og til  når fullmånen kommer opp i øst - sett det? Den (ser hvertfall ut som den) er dobbel så nærme som vanlig - ser kratere/detaljer osv med blotte øye..   :yes:

 

Det som er litt morsomt er at dette ikke skyldes en optisk effekt, men er av psykologisk art. Hvis du dekker til horisonten med en eller annen gjenstand og kun ser månen, vil den plutselig har "normal" størrelse.

Lenke til kommentar

Jo...det var en solformørkelse i år 2000 tror jeg...men da dekket ikke månen mer enn 60% av sola her i Norge. Men for dere som var i spania fikk 100% solformørkelse :D ah det hadde vært digg å sett en fullstendig solformørkelse *misunnelig på en kompiss som var i spania* :)

Lenke til kommentar
Som jeg sa i et annet innlegg, hadde det vært total solformørkelse, kunne det blitt veldig bra. Da blir det omtrent helt mørkt, og du kan se stjernene. Det ville utvilsomt hevet stemningen betraktelig. Eller må jeg si meg enig i månen som fint titte-objekt. Man ser mange detaljer med en vanlig kikkert :yes:

Måneformørkelser har jeg forresten sett endel av, og de er jo ganske pene.

 

Dra deg opp på fjellet du.. da kan man se stjernene hveeer natt ;)

Lenke til kommentar

Var ute hos onkelen og tanten min, og vi dro ut rundt klokka fem eller noe, opp på en haug for å se på denne skiten. Eneste plusset var kakao og frokost midt på natta.

 

Så ikke mye nei, eneste skyen på himmelen var selvfølgelig rett foran sola.

 

Men såklart, det var OK, siden du har noe å fortelle barna, barnebarna .. eller noe slik..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...