Gå til innhold

Sukk - Err. 30 har kverket mitt 50D..


Anbefalte innlegg

Men det var jo lukkeren som ble byttet; ikke sensoren :p

 

Jeg pleier alltid å sjekke slikt når jeg får kamera tilbake fra service. Det fikses fort med en blåsebelg.

 

Det er jo max logisk at sensoren må renses etterpå et slikt inngrep i innvollene. Fyren har skrevet "testet" etterpå, men "sjekket" kan han neppe ha gjort. Og tappen som skyver ut minnekortet er og "forsvunnet" etter turen til idioten. Dvs jeg ser den langt inni hulen sin, men ikke pokker om jeg klarer å lokke den ut i friluft igjen, selv ikke med trusler og dirty grep med en skrutrekker. Lurer på hva neste blir? Hele fronten faller av?

 

Nei må til med storrengjøring, her nytter ikke silkehansker og en puslete belg. Er sikker på at hvis jeg snur det med trynet ned så ramler det ut både kvister og sneiper, får bare krysse fingrene og håpe idioten ikke er en snuser atpåtil.

 

Lurer på om jeg skal sende regning?

 

Forresten, noen som vet hvordan lokke ut igjen den skremte tappen?

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kommer jeg hjem etter en dags safari på Norges Navle
Var du i Mandal?

 

Send kameraet tilbake til verkstedet. Du bør ikke reparere noe selv som verkstedet har ødelagt, spesielt ikke med skruetrekker og bending i kameraet for å få delene på plass.

Du får trøste deg med at du har 7D'en å leke deg med mens de fikser reserve kameraet ditt.

Endret av hertugen
Lenke til kommentar
Her kommer jeg hjem etter en dags safari på Norges Navle
Var du i Mandal?

 

Send kameraet tilbake til verkstedet. Du bør ikke reparere noe selv som verkstedet har ødelagt, spesielt ikke med skruetrekker og bending i kameraet for å få delene på plass.

Du får trøste deg med at du har 7D'en å leke deg med mens de fikser reserve kameraet ditt.

 

Mandal? Er langt i fra navlen det :p Alle vet jo at Jæren er Norge og universets egentlige navle ;)

 

Hadde det bare vært alt skrotet på sensoren så kunne jeg tatt en omgang med støvsuger og høytryksspyleren, men når andre saker og dukker opp da gidder jeg ikke hjelpe de engang. Trøsten? For tusan! Jeg har jo kjøpt 2 kamera for å bruke 2 kamera samtidig (jeg er jo meget effektiv), ikke har støvsamlere. Får høre eller burde vel kreve lånekamera nå. Hadde det liksom vært gjort på 3-4 dager og ikke 3-4 uker samt kjøring innlevering i kø og henting osv. Et pokkers styr, og denne gangen er det deres slurv som er årsaken.

 

Tor meget Sur

Lenke til kommentar
Jeg synes jeg har rett på et lånekamera nå, det får være måte på tull og vas. Vet ikke hva reglene er for slikt. Men begriper ikke at de kan drive så slurvete og useriøst.

Hvorfor tror du jeg har kjøpt meg kamera fra andre merker enn Canon? Har hatt mine kanoner på service flere ganger. Altfor mange ganger spør du meg. Og en gang så kom kamera tilbake med ny feil. Er dette via JP?

Lenke til kommentar
Jeg synes jeg har rett på et lånekamera nå, det får være måte på tull og vas. Vet ikke hva reglene er for slikt. Men begriper ikke at de kan drive så slurvete og useriøst.

Hvorfor tror du jeg har kjøpt meg kamera fra andre merker enn Canon? Har hatt mine kanoner på service flere ganger. Altfor mange ganger spør du meg. Og en gang så kom kamera tilbake med ny feil. Er dette via JP?

 

Jo, men det er jo utrolig sløvt (fant nettopp en skrue som jeg skrudde inn med tannpirkeren). Hvis dette er standard så fatter jeg ikke at Canon godtar det og ikke bytter servicefirma. De kan ikke være tjent med kunder som forbanner hele greia til slutt. Kunne vært fristet til å ta det opp med Canon, for det er rent slurv etter min mening.

 

Nei 50D'n ble kjøpt av Lefdal :ninja: (men såpass billig den gangen at jeg tror selgeren lurte seg selv, uten at jeg gråter hans tårer for det)

 

Er det ikke du som har søte drømmer om 5DII? Ettersom jeg etterhvert har lest er den slettes ikke uten feil den heller, og særlig lukkermekanismen ("var" håper jeg) et kjent problem tidligere.

 

Tor

Lenke til kommentar
Jo, men det er jo utrolig sløvt (fant nettopp en skrue som jeg skrudde inn med tannpirkeren). Hvis dette er standard så fatter jeg ikke at Canon godtar det og ikke bytter servicefirma. De kan ikke være tjent med kunder som forbanner hele greia til slutt. Kunne vært fristet til å ta det opp med Canon, for det er rent slurv etter min mening.

Dette høres ekstremt ut. Dette bør du ta opp med Canon direkte.

 

Nei 50D'n ble kjøpt av Lefdal :ninja: (men såpass billig den gangen at jeg tror selgeren lurte seg selv, uten at jeg gråter hans tårer for det)

Jeg kjøpte min 350D hos FotoVideo som har service hos ServicePrroffen. Det var det aldri noe tull med;ok litt ventetid innimellom, men det er noe som man må leve med. Jeg kjøpte min 30D hos JP, som bruker noen andre, og der var lukkeren på trynet etter en service, og jeg måtte sende 30D-en inn på nytt.

Er det ikke du som har søte drømmer om 5DII? Ettersom jeg etterhvert har lest er den slettes ikke uten feil den heller, og særlig lukkermekanismen ("var" håper jeg) et kjent problem tidligere.

Joda, det blir en 5D MkII på meg utpå våren. Lukker-problemene skal være fikset; samtidig så er mine motiver av en helt annen art; så jeg tar ikke på langt nær så mange bilder som dere fugle-"fantaster" ;) En annen positiv ting med 5D Mk II er at den ikke har innebygd blits; for det er det eneste jeg egentlig har hatt problemer med på Canon.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jo, men det er jo utrolig sløvt (fant nettopp en skrue som jeg skrudde inn med tannpirkeren). Hvis dette er standard så fatter jeg ikke at Canon godtar det og ikke bytter servicefirma. De kan ikke være tjent med kunder som forbanner hele greia til slutt. Kunne vært fristet til å ta det opp med Canon, for det er rent slurv etter min mening.

Dette høres ekstremt ut. Dette bør du ta opp med Canon direkte.

 

Nei 50D'n ble kjøpt av Lefdal :ninja: (men såpass billig den gangen at jeg tror selgeren lurte seg selv, uten at jeg gråter hans tårer for det)

Jeg kjøpte min 350D hos FotoVideo som har service hos ServicePrroffen. Det var det aldri noe tull med;ok litt ventetid innimellom, men det er noe som man må leve med. Jeg kjøpte min 30D hos JP, som bruker noen andre, og der var lukkeren på trynet etter en service, og jeg måtte sende 30D-en inn på nytt.

Er det ikke du som har søte drømmer om 5DII? Ettersom jeg etterhvert har lest er den slettes ikke uten feil den heller, og særlig lukkermekanismen ("var" håper jeg) et kjent problem tidligere.

Joda, det blir en 5D MkII på meg utpå våren. Lukker-problemene skal være fikset; samtidig så er mine motiver av en helt annen art; så jeg tar ikke på langt nær så mange bilder som dere fugle-"fantaster" ;) En annen positiv ting med 5D Mk II er at den ikke har innebygd blits; for det er det eneste jeg egentlig har hatt problemer med på Canon.

 

Jeg har klaget til canon nå i dag på forholdet og Serviceproffens måte å håndtere det hele. Har ikke levert huset inn igjen enda, vil først se hva canon sier..

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Canon ønsker å gi Serviceproffen en sjanse til, jeg er ikke enig, men må forholde meg til lovverket når det spisses til, og det sier at de skal ha 2 sjanser. Så da får jeg bite i den sure sviske og levere huset inn igjen med et sviende skriv med capslock'en på og i font 20 med feite typer..

 

Jeg fikk og en mail fra Serviceproffen via Canon, de (Servicproffen) var kjappe der. Selvsagt beklager de i det vanlige standard bla & bla formatet, men viser på slutten til lovverket de og.

 

Jeg klaget og på Canon til Canon, dvs fordi jeg fikk en haug med idiotiske automailer hele tiden om ditt og datt i dobble og triple duplikater, og stadige ønsker om å få vite om jeg var fornøyd med kundebehandlingen eller ikke. Jeg svarte på den siste av de at det visste jeg pokker ikke, for jeg hadde ikke enda hørt et kvekk fra annet enn en autosvarer som gikk amokk, men da ble det sus i svampen..

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...