Gå til innhold

Kosthold for deff i 6mnd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut noe skremmende i dag når eg skulle regne sammen kaloriene for all maten eg har spist,

og det kom på skremmende 1231 :ohmy:

Det er halvparten av det eg skal ha, men om eg spiser dobbelt så mye som det eg gjorde i dag så kommer det til og bli veldigt dyrt for moren min.

Så her må det justering til.

Noen råd eg kan gjøre for og få opp kalori intaket?

Lenke til kommentar

Frukost 07:00 - 08:00( en tid mellom der)

2 skiver med leverpostei + frukt

Dette er det eg har tenkt og leve på i en god del mnder framover no:

 

Lunch 1 ( 10 )

2 skiver med leverpostei + frukt

 

Lunch 2 (12)

3 skiver med leverpostei + frukt

 

Pre-workout ( 14 - 15 )

100g kyllingfille, eller noke annet sunt kjøtt + diverse grønsaker

 

After workout

Proteindrikk 500ml 53g protein + 2bananer

 

Middag

Fisk/kylling/Storfe/Småfe/Svin + grønnsaker

 

Kvelds 21:00

Omelett av 4 egg til 2 pers.

 

Håper på tilbakemeldinger på dette, både positive og negative.

Målet mitt er og gå ned i vekt og fett%.

Lenke til kommentar

Bær, frukt og grønnsaker bør være dine primære kilder til karbohydrater. So cut the crap (altså skivene). Du kan jo seff ha 1-2 skiver om dagen med MASSE PÅLEGG!

Det som er litt dumt med nordmenn i dag (famillien min) er at de har 2/3 av fattet med poteter/ris og 0,5/3 av fatet med grønnsaker og 0,5/3 med kjøtt/fisk.

Fett og proteiner er esielt, noe karbohydrater ikke er. Kroppen kan lage karbohydrater selv (til en viss mengde). Det er heller ikke fult så sunt å kutte ut alt av karbohydrater, men begrens det. Til frokost og etter trening kan du spise litt ekstra karbohydrater, men resten av dagen holder du det på moderat.

Lenke til kommentar
Er det nødvendig når det er forsåvidt bare fett% som skal ned?

Tomat-suppe til kveld, går det fint?

 

Karbohydrater har mye å si om du skal ned i vekt eller opp i vekt. Trikset er å akkurat fylle kroppen opp med karbohydrater, ikke for lite og heller ikke for mye. Som i seg selv, for lite karbohydrater terrer på blodsukkeret (? er litt usikker) som ikke er så veldig bra, for høyt gjør at kroppen utløser isulin som ihvertfall ikke er bra når du har tenkt å gå ned i vekt. Så lenge du fyller på med karbohydrater til riktige tider så går nok det bra og ligger i underskudd av kalorier.

 

Patmaster; Jeg vet ikke hva nutrilett er, kunne du poste næringsinnhold og indegrenser? Og hvorfor spiser du det?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Det spiller på mange fakotorer når du skal ned i vekt. Å ha en kropp som produserer isulin 12/7 er ikke bra. Husk på at isulinet fører karbohydrater og fett inn i fettcellene. Fett kan du faktisk spise så mye som du vil av (of course uten å overstige kaloriintaket), fett og isulin = NOT GOOD!

Jeg har en lav isulinfølsomhet. Jeg kan så godt leve på ganske lite karbohydrater, får humørsvinginger hvis jeg får i meg for mye. Så derfor fylle jeg alltid opp med nødvenig karbohydrater, ikke for mye.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Til TS:

Hvis du sliter med å spise for mye, så prøv å spis egg, laks og majoness til frokost. Også 1-2dl med appelsinjus eller noe annet som inneholder karbohydrater.

Jeg holdt meg mett i 4 timer, på brød er det maks 2 timer. Og så fylte jeg på med karbohydrater til lunsj, og etter skolen var det kylling og grønnsaker og minimalt med karbohydrater. Fikk en knalløkt på treningen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Til TS:

Hvis du sliter med å spise for mye, så prøv å spis egg, laks og majoness til frokost. Også 1-2dl med appelsinjus eller noe annet som inneholder karbohydrater.

Jeg holdt meg mett i 4 timer, på brød er det maks 2 timer. Og så fylte jeg på med karbohydrater til lunsj, og etter skolen var det kylling og grønnsaker og minimalt med karbohydrater. Fikk en knalløkt på treningen.

 

Spiser for lite det som er problemet, og det er ca 100kcal i kver skive så derfor blir det nok.

Og det er lett og lage og ta med seg på skulen.

Vurderer og kjøpe MealTech måltidserstatter.

Lenke til kommentar

Måltidserstatter?

 

Hør her.

2 skiver med 5 osteskiver på hver (200+351kcal, 27g protein)

4dl melk (264kcal, 12g protein)

350g banner (267kcal, 60g karb)

 

= 1000kcal

 

350g baner kan alt være fra 1 banan til 2 baner, 10 skiver ost er ca 50-100g (vet egentlig ikke). Skal du ha mer protein, så fjern bananene og bytt ut kaloriene med melk. Wolla, der har du din egen måltidserstatter. Blanding av kvalitets myse og kasein, med pure carbs from banana.

 

Spiser du 3 sånne måltider om dagen har du fått i deg alt du trenger av kalorier.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Bare å regne ut og se hvor mye 100g sinke inneholder på proteiner og fett. Ikke like mye som osten tror jeg.

Du må huske at du må ha tilstrekkelig med proteiner på en deff.

 

Fant ut at det ikkje var karbohydrater i skinkeost på tube, så tror eg kommer til og spise det en god del framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...