Gå til innhold

Hvilke spill håper vi på neste 5-10 årene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er evig optimist og håper på et online rollespill med ordentlig ferdighetsbasert kampsystem og en dyp, engasjerende historie som blir fortalt med både cut-scenes og dialog med stemmeskuespill. Få generiske quester, og så vil jeg føle at jeg bidrar med noe, og ikke at jeg er én av mange hundretusen som gjør det samme

 

Age of Conan er faktisk spillet som har kommet nærmest dette idealet, men det er fortsatt milevis igjen å gå. Kanskje kan Biowares Star Wars: The Old Republic få til noe her, men tror det ikke før jeg får se det.

 

Ellers håper jeg at utviklere av sandkassespill følger malen til GTA4 og Mafia 2, og lager flere historietunge og realistiske sandkassespill. Er kanskje i mindretall her, men meningsløs herjing ala Saint's Row blir fort kjedelig for min del.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

-Et skikkelig realistisk militær-spill. Litt som ArmA2, bare bra.

 

Battlefield 3 :dribble:

 

Har lyst at EA og DICE skal lage Battlefield 3 med tanke på det du nettopp sa!

 

De lager Battlefield 3 etter det jeg har lest av lekkasjer på nettet.

 

EX-Utvikler røpet det http://www.itavisen.no/836253/battlefield-3-vil-blaase-deg-av-banen

 

med Frostbite 2.0 eller 3.0 og grafikken blir PC standard siden det ikke blir konsollifisert.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
GTA V

Men for Guds skyld; La oss slippe den grå og kjedelige byen Liberty City. Gi oss enten noe ala Vice City eller noe helt nytt. Moskva på 1980-tallet?

Ja, for du tror det blir det motsatte av mørkt og kjedelig? :tease:

 

Haha.

Trenger ikke bli kjedelig da ^^

 

GTA V

Men for Guds skyld; La oss slippe den grå og kjedelige byen Liberty City. Gi oss enten noe ala Vice City eller noe helt nytt. Moskva på 1980-tallet?

Ja, for du tror det blir det motsatte av mørkt og kjedelig? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er evig optimist og håper på et online rollespill med ordentlig ferdighetsbasert kampsystem og en dyp, engasjerende historie som blir fortalt med både cut-scenes og dialog med stemmeskuespill. Få generiske quester, og så vil jeg føle at jeg bidrar med noe, og ikke at jeg er én av mange hundretusen som gjør det samme

 

Age of Conan er faktisk spillet som har kommet nærmest dette idealet, men det er fortsatt milevis igjen å gå. Kanskje kan Biowares Star Wars: The Old Republic få til noe her, men tror det ikke før jeg får se det.

 

Ellers håper jeg at utviklere av sandkassespill følger malen til GTA4 og Mafia 2, og lager flere historietunge og realistiske sandkassespill. Er kanskje i mindretall her, men meningsløs herjing ala Saint's Row blir fort kjedelig for min del.

Veldig enig.

 

Punkt 1. MMORPG uten levels, uten grind, uten item-fokus; men med god historie, dynamiske og balanserte roller ("klasser"), masse events - bare bra laget (ikke bare et stort monster som hele serveren må gå sammen for å ta, men mer ala ny politisk ledelse i landet der spillerene må velge side, og dermed bestemme retningen for serveren videre), og dynamiske oppdateringer basert på spillernes valg (f.eks. hvis det er mye meningsløs player-killing, bestemmer lederen at det må slås ned på, og kan gi enkelte grupper ekstra mydighet for en periode, og så eventuelt straffe de hardt ved misbruk. En litt "urettferdig" verden der en må være smart, og kanskje danne undergrunnsgrupper for å ha en sjanse mot makteliten, og dermed kan utgiverene lage Thieves guild eller lignende basert på spillernes handlinger/ønsker, ikke ha det fra starten). *phew*

 

Punkt 2. Age of Conan virket faktisk som et bra spill de første timene av en karakters liv. Men det dalte rakst til å bli et generisk level/item-grind med latterlige quests og dårlig balansert spillmekanikk. Krysser fingrene og håper på The Old Republic!!!!!

 

Punkt 3. Jeg vil ha sandkassespillene mer i realistisk retning, ja. At du ikke kan herje villt uten konsekvenser. Tror Mafia 2 treffer spikeren på hodet. Elsket 1'ern!

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Half Life 3

Call Of Duty: Modern Warfare 3

World Of Warcraft 2

Guild Wars 2

Battlefield 3

 

Oppdatering av Age Of Conan hadde vært digg (vet dette ikke er et helt nytt spill, men kanskje en liten revamp)

 

Største ønske må være Half Life 3, spilte dette spillet som en liten knøttunge, og jeg elsker det fortsatt, dyp og innovativ og rett og slett helt min smak.

 

Savner Half Life serien, rundet alle spillene dusinvis av ganger.

 

CoD:MW3: (vet ikke helt om dette er en spoiler, men whatever)

 

 

 

 

Den (nesten) altfor åpne slutten på MW2 gjorde det nesten garantert at MW3 kommer, gleder meg, så bra FPS skal man leite lenge etter! :)

 

 

 

 

 

Mvh Xerius987!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Halo 4

Half-Life 3

Half-Life 2: Episode 3

Fallout 4

Borderlands 2

Condemned 3 ..denne gang mer lik det første spille.

CoD: Modern Warfare 3 ..med co-op story

Black 2

Conker 2

Rage

Crysis remake til konsoll

Stalker til konsoll

nytt Rainbow Six

Doom 4

MTX Motortrax 2

halo 4 komer ikke det er den siste med halo men dei lager store addons med mange misson f.ex halo reach dei he lagd halo 3 odst

Lenke til kommentar

Har lyst på et MMO-FPS i moderne krigføring jeg da, hvor man kan bli med i 2 fraksjoner. USA og Afghanistan. I tilegg vil jeg ha mulighet for å kunne få bedre og bedre våpen etter som man får høyere level. Alt av farger og utstyr på våpenet er selvfølgelig utbyttbart.

Ettersom man spiller går man høyere opp i level og man tåler mer, får bedre aim og er generelt sett bedre i det meste.

Quests kunne være å undersøke "Insert random afghan city* uten å bli oppdaget å få ta i fiendens papirer for eksempel.

Boss kunne være noe at en gruppe på 5 som er infanteri må slå ut en T90-MBT.

 

Noe sånt hadde vært artig, men skjer nok aldri :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Just Cause 3.

Red Alert 4 med Company of Heroes lignende Motor. (vil ha tilbake det mørke og skumle med eneren, spillet skal ha tilbake 18 årsgrensen)

HomeWorld 3

Ett bedre LOST spill.

GTA V

Spore 2

Red Dead Redemtion 2

Tropico 4

Stronghold 3

Mount & Blade 3

Silent Hunter 6

Far Cry 3

WoC 2

Ny orntlig tombraider uten dustete monster.

Left 4 Dead 3

Battlefield 3 (Og bad company 3)

CoH 2

Unreal tournament 4

Gears of War 3

Uncharted 3 helst også uten monster.

Crysis 2

Sins of a Solar Empire 2

Call of Duty modern warfare 3 med mp modus med boter slik Cs har men mer intelligent.

Ny Hitman

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

- Et krigs spill som battlefield bare at det foregår i moderne byer, med skikkelige hus, skikkelige nabolag, biler som brukes til daglig i disse tider. Altså krig på steder vi bor nå der sjansen er minimal at det skal bli krig :dribble:

 

- Nytt hitman spill som er kraftig forbedret fra hitman blood money

 

- Bilspill som test drive unlimited, bare mye bedre, altså enda mer realistisk kjøring, samtidig mulighet for å style bilene. Og denne gang ikke i hawaii, men et sted i usa med skikkelige landveier

 

- Motorsykkel spill som motorcross madness 2, med ny grafikkmotor, nye baner osv... Dere som har spilt det vet hva jeg mener :cool:

 

- Bilspill som de gamle need for speed, med politijakt og landveier og sportsbiler

 

- James bond spill som er like bra / bedre som james bond spillet på ninteno64

 

- Flyspill som er så bra at det er verdt å kjøpe flyjoystick. Store baner, og heftig krig online.

 

- Battlefield vietnam 2, med store brett og 64 ++ spillere, eksklusivt for PC

 

- Theme hospital 2 ?

 

- Black 2, synes black den første var sykt bra, men litt for kort.

 

Håper ihvefall 2 av de de ønskene mine kommer innen 5år :love:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Har lyst på et MMO-FPS i moderne krigføring jeg da, hvor man kan bli med i 2 fraksjoner. USA og Afghanistan. I tilegg vil jeg ha mulighet for å kunne få bedre og bedre våpen etter som man får høyere level. Alt av farger og utstyr på våpenet er selvfølgelig utbyttbart.

Ettersom man spiller går man høyere opp i level og man tåler mer, får bedre aim og er generelt sett bedre i det meste.

Quests kunne være å undersøke "Insert random afghan city* uten å bli oppdaget å få ta i fiendens papirer for eksempel.

Boss kunne være noe at en gruppe på 5 som er infanteri må slå ut en T90-MBT.

 

Noe sånt hadde vært artig, men skjer nok aldri :)

 

Greit nok. Hørtes ikke så altfor dumt ut, faktisk. Men hva mener du med "blir bedre"? Mener du at man blir bedre av seg selv, eller at spillet gir bedre aim-assist f. eks?

 

Virker for øvrig som at mange ønsker mer og mer realistiske kriggspill framover. Underholdende med FPS, men der bør de også holde seg. Hvorfor ha det så utrolig forbanna realistisk? Realisme er for de ekte soldatene som er der nede og har det dritt, ikke for oss tullinger som sitter her hjemme.

 

Men basert på utviklingen de siste årene, tror jeg det blir flere og flere spill som tar satse på karakterutvikling, litt mindre action, men samtidig en sterkere og dypere historie og massive onlinespill. Heavy Rain gjorde det ekstremt bra med oppsettet deres, så det er godt mulig at det vil komme flere slike spill framover også.

 

Flere Battlefield spill og mer Fallout er det jeg håper mest på. Battlefield gir god underholdning, tilbyr en utrolig flott multiplayer osv.

 

Også håper jeg selvfølgelig på at Rareware går tilbake til Nintendo og begynner å lage kvalitetsspill igjen.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...