Gå til innhold

Akambrukernes bilder - januar 2010


Anbefalte innlegg

Mitt første bilde på det forumet her :)

 

Tatt i dag, ikke verdens mest spennende bilde - heller ikke det beste, men tenkte jeg skulle kaste meg på tråden.

 

Kritikk er kanskje ikke nødvendig, siden bildet ikke er av høy standard (samt motivet er kjedelig). Men om noen vil kritisere, så fyr på :)

 

 

"Pusen liker ikke å bli tatt bilde av"

 

503635_1280x1024.jpg

 

Canon EOS 450D - 20mm F/3,5 - ISO 1600 - 1/60sec

Endret av KimG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bilde jeg har tatt for lenge siden som jeg har jobbet litt med i det siste. Har gjort en delvis BW-conversion i LR, samt "malt" litt lys og skygger med brush-tool..

 

post-69665-1262638104_thumb.jpg

 

(Dersom noen lurer, så er det blide av deler av toget som går på Flomsbanen....)

 

Edit:

 

Har lagt til en versjon med litt mer "luft" rundt motivet...

 

post-69665-1262638919_thumb.jpg

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Jeg klarte selfølgelig ikke å holde meg unna kameraet på nyttår. Men det skulle jo bare mangle, når det oppstod en glorie rundt månen?! Mor sier at det er et værtegn, så jeg ble litt skuffa, men resultatet ble OK.

 

Det ble pent ja. Hvordan var fargene på glorien?

Det er et naturlig værfenomen som kommer av at iskrystaller høyt oppe i atmosfæren brytes i månelyset. Mer info om Halo (optical phenomenon).

Lenke til kommentar
Et bilde jeg har tatt for lenge siden som jeg har jobbet litt med i det siste. Har gjort en delvis BW-conversion i LR, samt "malt" litt lys og skygger med brush-tool..

Interessant motiv. Liker nok best versjonen med luft. Det som trekker ned for meg er at refleksjonen til høyre virker utbrent.

Lenke til kommentar
Et bilde jeg har tatt for lenge siden som jeg har jobbet litt med i det siste. Har gjort en delvis BW-conversion i LR, samt "malt" litt lys og skygger med brush-tool..

Interessant motiv. Liker nok best versjonen med luft. Det som trekker ned for meg er at refleksjonen til høyre virker utbrent.

 

Ja, det trekker ned for min del også. Irriterer meg noe grenseløst!

Lenke til kommentar
Ja, det trekker ned for min del også. Irriterer meg noe grenseløst!

Auda! Er alle kanalene utbrent; eller er det mulig å hente inn noe i kanalmikseren?

 

PS. Fikk du negativene dine?

 

Det kommer et tidspunkt der du bør stanse opp og spørre deg selv: "MÅ jeg ut og kjøre i dag?" ...

 

Jeg stilte meg spørsmålet, trenger jeg virkelig den bilen under snøen? Så jeg solgte den billig til lillebroren min og her er han i gang med å grave den frem.

 

Jeg sier bare: Toyota

 

 

... og nytt bilbatteri

 

... ... og garasje; noe jeg desverre mangler. Ikke har jeg noen lillebror å lure heller :p

Lenke til kommentar
Ja, det trekker ned for min del også. Irriterer meg noe grenseløst!

Auda! Er alle kanalene utbrent; eller er det mulig å hente inn noe i kanalmikseren?

 

PS. Fikk du negativene dine?

 

 

Jeg skal jobbe litt med det og se hva jeg får til, men jeg tror alt er utbrent...

 

Jeg fikk negativene, ja. Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Kommer nok ikke til å være så mye online den første tiden framover. Godt nytt år, alle sammen - de var litt tidlig ute, men alt står heldigvis bra til med mor og tvillinger. :love:

Gratulerer med nye motiver :) Du går en slitsom men fantastisk tid i møte. Alt blir mye enklere når de nærmer seg tre måneder, og det går bedre enn du skulle tro å fungere på 4 timers søvn per natt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...