Gå til innhold

Dual CPU hovedkort?


Pstone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om det finnes som tror jeg ikke alt for mange spill eller prog støtter flere cpu'er så tror nok det ender med drømmen gitt... 1X 920 D0 holder i massevis uansett... kan jo fint klokkes til over 4 Ghz. ikke noe på markedet som krever så mye engang... er det snakk om spill du skal bruke den til så hadde jeg heller kostet på meg 2X 5970 i CF istede, og en stor og god SSD.

Lenke til kommentar
...heller kostet på meg 2X 5970 i CF istede, og en stor og god SSD.

 

Hvem sier at jeg ikke gjør det... i tillegg? ;)

 

Uansett... Greit at dere prøver å redde meg fra meg selv. Men spørsmålet i tråden er om det finnes slike hovedkort. Ikke om det er dumt av meg å kjøpe et...

Lenke til kommentar

For 2x i7 920'er? Nei, det finnes ikke og vil heller ikke finnes... Hvorfor? For Intel har stengt av for dette.

Samme når det gjelder Xeoner som W3520, dette er singel socket Xeon.

Men straks du snakker om dual CPUer så må du ha ECC Registered RAM mest sannsynlig, du kan slippe unna i enkelte tilfeller, også må du ha spesielle CPUer i Xeon klassen.

Og disse koster.

Du har maks flaks om du klarer å tikke inn med total prisen under 20k om du skal ha 2x 4 kjernere, du kan klare det med 2x 2 kjernere da...

 

Men hva er vitsen da med dobbelt sokkel? :p

Lenke til kommentar

Intel lagde jo Skulltrail platformen for spillere. Den støttet to Core 2 Extreme QX9775-prosessorer på samme hovedkort. Kanskje det dukker opp noe etterhvert for i7-prosessorene også? Tviler litt på det for det går vel heller mot 6 og 8 kjerners prosessorer. Men det spørs om ikke dette også er mer rettet mot servere enn spillere. Det er kanskje en mulighet for et nisjemarked for ekstremgamere som ikke er dekket her.

 

Her er det bare å vente å se.

Lenke til kommentar

Ekstremgamere som trenger to ekstremprosessorer? Høres ut som en dårlig ide. Du utnytter kun en relativt liten del av en i7-prosessor når du spiller skikkelig krevende spill, to prosessorer helt på trynet og blir definitivt sett på som en unødvendig pengesluker.

 

Skal du være ekstrem så kjøper du en i9-prosessor (til den tid) og kjører på med flere skjermkort. :)

Lenke til kommentar
Ekstremgamere som trenger to ekstremprosessorer? Høres ut som en dårlig ide. Du utnytter kun en relativt liten del av en i7-prosessor når du spiller skikkelig krevende spill, to prosessorer helt på trynet og blir definitivt sett på som en unødvendig pengesluker.

 

Skal du være ekstrem så kjøper du en i9-prosessor (til den tid) og kjører på med flere skjermkort. :)

 

 

Jeg tenkte ikke på marked for noen som trenger noe, jeg tenkte på markedet for de som vil ha noe. Strengt tatt er det ingen som trenger å spille i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...