Gå til innhold

Htc Hero eller HD2?


breisladd

Anbefalte innlegg

Lette litt, men fant ingen sammenlikninger mellom disse.

 

Som tittelen sier; hvilken bør jeg velge. Har ingen erfaring med HTC fra før så er fullstendig åpen for alt. Sitter på en Nokia N82 nå.

 

Nokiaen funker greit den, men blir mer og mer sugen på en av de nye Htc telefonene. De ser ganske lekre ut.

 

Noen som har noen tanker om hvilken Htc (andre telefoner er og et alternativ hvis de er til det bedre) jeg bør velge?

 

Kan si på forhånd at jeg har noe over gjennomsnittet teknisk innsikt, foretrekker et godt kamera og god batteritid. Men det er ikke noen "must" hvis andre fordeler oppveier for disse.

 

Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som khaffner påpeker, hvis du er ute etter god batteritid og godt kamera, er ikke stor touchscreen eller HTC veien å gå!

 

Men, hvis du likevel vil ha en (HTC) touch-telefon, og du ikke egentlig har noe hastverk, altså at du må ha ny mobil akkurat nå, vil jeg heller anbefale deg å vente på mer informasjon om Nexus One eller HTC Bravo.

 

Hvis du imidlertid må ha ny mobil i dag, så er HTC HD2 er et ganske godt alternativ akkurat nå sammenlignet med HTC Hero, blant annet på grunn av ganske utdatert hardware. Softwaremessig så er HTC Hero overlegen etter min mening (Windows Mobile med Sense er virkelig ikke så ille som mange skal ha det fram til, igjen etter min mening).

 

Men altså så klarer ikke hardwaren til HTC Hero rett og slett å kjøre software'en så godt som den ville kunne med nyere hardware, og selv med den nyeste oppdateringen til HTC Hero vil den ha noen små frysninger/"lagg" osv. under litt simpel "multitasking" og mer krevende programmer som filmtitting og spill og så videre (jeg sitter med en HTC Hero akkurat nå, så jeg vet hva jeg snakker om.).

 

Den telefonen jeg ville godt for i dag er nok HTC HD2 hvis valget stod mellom HTC Hero og HTC HD2, selvom jeg foretrekker Android som operativsystem. :)

 

Edit: Rettet opp litt rot i innlegget.

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Det har ikke kommet noen indikasjoner på at Nexus One skal selges i Norge, kun nettbutikk i statene foreløpig. Og da må en i såfall importere selv, grunnen til at jeg sier dette er pga at android sin appstore ikke kan ta imot betaling ennå i Norge, samt at telefonen ikke har fått noen distributør ennå. Akkurat som de som kjøper droid fra motorola må kjøpe det ifra land som har en motorola distributør.

 

Ang HTC bravo, er det snakk om andre kvartal(april) i følge diverse kilder.

http://www.techradar.com/news/phone-and-co...ase-date-656598

http://www.boygeniusreport.com/2009/12/08/...n-january-2010/

 

Så om du vil kjøpe en bra mobil idag, se på htc hd2, nokia n900, nokia n97.

Lenke til kommentar
Lette litt, men fant ingen sammenlikninger mellom disse.

 

Som tittelen sier; hvilken bør jeg velge. Har ingen erfaring med HTC fra før så er fullstendig åpen for alt. Sitter på en Nokia N82 nå.

 

Nokiaen funker greit den, men blir mer og mer sugen på en av de nye Htc telefonene. De ser ganske lekre ut.

 

Noen som har noen tanker om hvilken Htc (andre telefoner er og et alternativ hvis de er til det bedre) jeg bør velge?

 

Kan si på forhånd at jeg har noe over gjennomsnittet teknisk innsikt, foretrekker et godt kamera og god batteritid. Men det er ikke noen "must" hvis andre fordeler oppveier for disse.

 

Noen som har noen tanker?

 

 

Lette litt, men fant ingen sammenlikninger mellom disse.

 

Som tittelen sier; hvilken bør jeg velge. Har ingen erfaring med HTC fra før så er fullstendig åpen for alt. Sitter på en Nokia N82 nå.

 

Nokiaen funker greit den, men blir mer og mer sugen på en av de nye Htc telefonene. De ser ganske lekre ut.

 

Noen som har noen tanker om hvilken Htc (andre telefoner er og et alternativ hvis de er til det bedre) jeg bør velge?

 

Kan si på forhånd at jeg har noe over gjennomsnittet teknisk innsikt, foretrekker et godt kamera og god batteritid. Men det er ikke noen "must" hvis andre fordeler oppveier for disse.

 

Noen som har noen tanker?ja

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette gjelder på de nyeste modellene men har fått med meg det at HTC sliter med at det lett kommer støv og rusk under skjermen.

 

Er mange bra alternativer i Samsung stallen med OS som Android (artig), Windows, Symbian osv. Har selv en Galaxy med Android og en S8000 Jet med Samsung sitt eget "OS", bra menyer, en super sylskarp Amoledskjerm + et bra kamera med god blitz. Og så langt har Jet vert strømgjerrig. Er meget fornøyd med de 2.

 

Men Nexus One høres spennende ut. En mobil skreddersydd for Android....må bli bra :dribble:

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg forsket litt (for å holde meg selv til topic i tråden):

 

Jeg har vært og tittet litt på HD2 og Hero, og sammenliknet disse (og mange flere av de "aktuelle" touchtelefonene) i butikk. Konklusjon:

 

HD2 er et monstrum av en telefon, den føltes så stor i hånda at jeg nesten følte meg litt flau over at jeg holdt den (nesten litt "Steve Urkel" nerdete).. Jeg syns og den minner mer om en krympet datamaskin enn en telefon.

Hvis jeg hadde kjøpt en slik og brukt den som en telefon er jeg 100% sikker på at jeg hadde blitt mobbet av alle kjente for at jeg har en slik telefon(hvis jeg hadde fått den opp av lomma).

Forøvrig var den bra og intuitiv. Men størrelsen er en "big issue" for min del ihvertfall. Jeg var på nippet til å bestille en på nettet etter å ha lest tester som lovpriser den, men er glad jeg bestemte meg for å gå i butikken og sammenlikne litt mer før jeg bestemte meg.

 

Hero føltes bare helt genial ut når jeg prøvde den, responsiv og grei. Knekken nederst på telefonen var ikke så fremtrendende som jeg hadde forestilt meg på forhånd. Det kjipeste med Hero er vel stort sett kamera.

 

Det ender nok opp med at jeg kjøper meg en Hero, for så å bytte til N1/X10 når den/de kommer til Norge. Tror nok det er det beste for meg.

Endret av breisladd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...