Gå til innhold

Ser etter en stillegående Spill- og HTPC


Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 5-6 årene bare hatt laptoper, og nå i det siste en Mac. Jeg ønsker å sette opp en HTPC til projektoren min som også vil være ansvarlig for å laste ned ting, slik at laptopen i større grad blir "frigjort". Siden jeg de siste årene har hatt Mac vil jeg også ha noe som vil passe til litt spilling (igjen, på projektoren. 720p, så 1280x720. Alternativt en 24" LCD).

 

Så, mine "krav" er:

  1. Stillegående.
  2. Fungerer til spilling i 720p.
  3. HTPC/Seedbox (igjen til 720p).
  4. Stillegående.

Utdatert konfigurasjon; se lenger ned i tråden

Akkurat nå ser jeg på Kompletts "Komplett Crazy Christmas Gamer" med følgende modifikasjoner:

  • Cooler Master Sileo 500 Midi Tower (lyddempet)
  • Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 (opp fra 2gb)
  • PowerColor Radeon HD 5750 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "SCS3" (passiv kjøling; DX11)
  • Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB , Sata 3 Gb/s (opp fra 500gb)

Uten W7 kommer den på 5200,- pluss frakt.

 

Nå har jeg ikke fulgt med på hva som har skjedd Hardwaremessig siden rundt 2002, så jeg flyr blindt. Er dette god valuta for pengene? Ville noen av dere anbefalt noe annet? At PCen gjennom komplett vil ha 3 års garanti er fint, men hvis det er mye å spare eller oppnå ytelsesmessig ved å ordne den på noen annen måte er jeg åpen for det.

 

Spillene jeg ønsker å spille er L4D, MW2 pluss annet ymse. Hovedsaklig vil den bli brukt til filmer og tv-serier.

Endret av flippant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips: hvis du er ute etter value for money, les deg opp om hardware og bygg din egen pc. Blir et bedre resultat hvis du setter deg inn i det. Jeg brukte riktig nok 1 år på å lese meg opp på nødvendig litteratur, men jeg tok meg god tid, skal ikke kjøpe min HTPC før om noen måneder.

 

Hvis du har en lommebok som trenger å slanke seg, kan du kjøpe en ferdigbygd HTPC. De fleste har slike løsninger, ogås komplett.

 

Edit: Ser også at det eneste du har fokusert på er skjermkortet. Du har en svært treg RAM, og du har sikkert også den E7400 prosessoren. Ikke nødvendig med et slik skjermkort når du ikke skal oppgradere noe annet.

Endret av vonkane
Lenke til kommentar

Definer stillegående. Hvis du mener nær lydløs er det rimelig vanskelig å få til en god spill-PC. Uansett vil projektoren din bråke mer enn PCn, og stereoen mer enn den igjen.

 

Med hvilemodus og en ellers kjapp oppstart er ikke støy et stort problem lenger, det har forandret seg siden 2002 :thumbup:

 

Tenker du på et HTPC-kabinett eller et vanlig stående kabinett? For det førstnevnte synes jeg Silverstone har mye pent å tilby.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig for meg å ha et HTPC-kabinett. Jeg har ikke noe stereomøbler og foretrekker noe som er så diskret som mulig. Mest sannsynlig vil PCen stå mellom en sofa og en vegg, helt skjult.

 

Etter å ha lest litt og sett litt rundt har jeg forsøkt å konstruere noe på Netshop.no, igjen med fokus på støy.

  • Grafikkort: ASUS Radeon HD 5770 1GB GDDR5 (1195,-)
  • CPU: 2,9Ghz AMD Athlon II X3 435 (669,-)
  • CPU Kjøling: H50 Hydro Series CPU Kjøler (599,-)
  • Hovedkort: ASUS M4A785TD-M, Socket-AM3 (795,-)
  • RAM: ASUS DDR3 2GB Kit 2x1024MB brikke (1333mhz) (x2, 4GB totalt) (590,-)
  • HDD: Western Digital Caviar GP 1,5TB S-ATA II Green Power (795,-)
  • PSU: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W (589,-)
  • Kabinett: Fractal Design Miditower, "Define", Sort (745,-)

Totalt kommer dette på rundt 6300 inkludert montering. Håper dette er balansert ytelsesmessig i forhold til hverandre. Kabinettet har 8 plasser til harddisker og er godt lyddempet, så jeg håper det vil være helt stille. Siden den vil være på 24 timer i døgnet og jeg bor på ett rom valgte jeg vannkjøling til CPU og så stillegående komponenter som mulig.

 

Virker dette som et bedre alternativ enn det første?

Endret av flippant
Lenke til kommentar

Da er den bestilt. Jeg endret på et par ting.

 

Hovedkort til ASUS M4A78T-E. Det var 200,- dyrere, men vil la meg kjøpe et (billig) HD5770 i fremtiden og kjøre det i Crossfire med det gamle.

 

Harddisk til Samsung Spinpoint T166 640GB S-ATA II. Jeg har uansett mye plass på eksterne disker, og fikk det for meg at denne skulle være mer stillegående.

 

Totalt kom det på snaue 6500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...