Gå til innhold

Et vesentlig spørsmål: Gir jeg 400 for å spille MW2 online?


Anbefalte innlegg

På grunn av jobb og samboer, spiller jeg knapt data lenger. Men jeg savner et godt spill å kose meg litt med. COD4 er kjedelig, og samme er COD5. Nå har jeg 6-ern(MW2) liggende, men er usikker på om jeg vil åpne forpakningen. Har spilt igjennom hele singleplayer, og halve Spec Ops, men har ikke prøvd online enda. Spørsmålet er da om jeg skal prøve det!

 

Hva tror dere?

 

Min pro/con liste:

 

Pro:

-Ser gøy ut

-"MW expansion pack"

-Masse kule våpen etc.

-Så ikke så ille ut de 5 minuttene jeg så en kompis spille.

 

Cons:

-Mange som virker VELDIG misfornøyd

-Få spillere per map

-Kan ikke velge hvilket map en vil spille

-Potensielt 400 kroner i dass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du burde prøve MP. Hvis du likte SP og SO så burde du også like MP. Det kan være litt irriterende å ikke kunne velg map når man kommer inn på samme map for 3 gang på rad osv. men ellers er det veldig bra. 12-18 spillere er også helt greit for størrelsen på maps. Det kan bli litt lite på store maps som Afghan og Wasteland, men over all så er 12-18 spillere perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg hater mw2, men jeg har fortsatt spilt det i 80+ timer pga jeg har blitt lei av alle andre online fps spill.

 

Men det handler hovedsaklig om hva du er ute etter? Vil du bare poppe innom en server i ny og ne og spraye til you drop så why not. Men hvis du er interessert i klanspill (som meg) osv så vil du bli veldig skuffet.

 

Kan si det sånn her:

Hvis du synes at det er gøy med fly og chopper i lufta, noobtubes, shotguns som kan skyte folk på 100 meter avstand, superpistoler som dreper deg på to millisekunder, lagg som alltid vil fucke opp spillet (hvis du ikke har en SUPER linje som gjør at du blir valgt til host hver gang...) og du ikke har noe imot å tilbringe 50% av spilletiden i lobbyen (hvis du er i et party) så vil du elske mw2!

Endret av sureup
Lenke til kommentar
På grunn av jobb og samboer, spiller jeg knapt data lenger. Men jeg savner et godt spill å kose meg litt med. COD4 er kjedelig, og samme er COD5. Nå har jeg 6-ern(MW2) liggende, men er usikker på om jeg vil åpne forpakningen. Har spilt igjennom hele singleplayer, og halve Spec Ops, men har ikke prøvd online enda. Spørsmålet er da om jeg skal prøve det!

 

Hva tror dere?

 

Min pro/con liste:

 

Pro:

-Ser gøy ut

-"MW expansion pack"

-Masse kule våpen etc.

-Så ikke så ille ut de 5 minuttene jeg så en kompis spille.

 

Cons:

-Mange som virker VELDIG misfornøyd

-Få spillere per map

-Kan ikke velge hvilket map en vil spille

-Potensielt 400 kroner i dass

 

Det med at mange er veldig misfornøyde skal du ikke bry deg om. Det er også VVEELLDDIIGG mange som er KKJJEEMMPPEEFFOORRNNØØYYDDEE.

Det med at det er få spillere for hvert brett var jeg også skeptisk til da jeg måtte gå over til cod4 på ps3 istedenfor på pc fordi pc-en rett og slett blei for sliten. Men jeg synes det var en forbedring.

De to siste punktene kan jeg ikke si noe om, fordi jeg ikke skjønner hvordan de kan være problemer. Ja, jeg skjønner jo at det er kjedelig å ha brukt 400 kroner på noe du kanskje ikke liker. Men jeg skjønner ikke den biten med at du må betale for multiplayerdelen når du allerede har kjøpt spillet. Er det noen rare greier med Steam eller noe?

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner jo at det er kjedelig å ha brukt 400 kroner på noe du kanskje ikke liker. Men jeg skjønner ikke den biten med at du må betale for multiplayerdelen når du allerede har kjøpt spillet. Er det noen rare greier med Steam eller noe?

Koster ikke ekstra for multiplayer nei. Det er vel heller slik at han har spilt en såkalt "piratkopi" i singleplayer men vurderer å levere tilbake/bytte spillet siden han ikke har brukt keyen som trengs til multiplayer. For å si det slik: Om du har spilt gjennom hele SP campaign er det vel en selvfølge at man betaler for spillet?

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å vente lenger, og i går kveld "poppa" jeg pakningen. Det tok vel 5 min eller noe før jeg kom inn i et spill, og det lagget riktignok ganske mye, men det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Når det ikke lagget, så var det en ganske så god opplevelse, og problemet med lyd og rekyl som noen snakker om, hadde jeg ingen problemer med. Men nå sitter jeg riktignok med en 40" LED og to massive Gladiator44-høyttalere foran meg. Blir ganske bra detaljer da :)

 

Jeg er ikke i noen klan, og det har jeg ingen planer om å være heller, så jeg får ikke relatert noe til det.

 

EDIT: Vi kan jo gjøre dette til en pro/con-liste for folk som vurderer å kjøpe spillet? Kom med fordeler/ulemper, så oppdaterer jeg førsteposten!

Endret av vonLime
Lenke til kommentar
 Smaken er som ræven:)

 

Rød med hvit tupp? :w00t:

 

 

 

On-topic:

Jeg spiller ikke klanspill, men har glede av å spille mot og med andre mennesker framfor datastyrte motstandere, så multiplayerdelen er liksom mw2 for meg :) syns det er gøy selv om jeg savner dedikerte servere innimellom.

 

Må si meg enig i at det er litt ubalansert med tanke på at jo høyere level du er jo mer fordeler har du, matchmaking systemet kunne vært bedre i form av at du blir "paret" med folk i din egen levelrange på en bedre måte.

 

Men MW2 multiplayer er min spillfavoritt for tiden, uten tvil :)

Lenke til kommentar
 Smaken er som ræven:)

 

Rød med hvit tupp? :w00t:

 

 

 

On-topic:

Jeg spiller ikke klanspill, men har glede av å spille mot og med andre mennesker framfor datastyrte motstandere, så multiplayerdelen er liksom mw2 for meg :) syns det er gøy selv om jeg savner dedikerte servere innimellom.

 

Må si meg enig i at det er litt ubalansert med tanke på at jo høyere level du er jo mer fordeler har du, matchmaking systemet kunne vært bedre i form av at du blir "paret" med folk i din egen levelrange på en bedre måte.

 

Men MW2 multiplayer er min spillfavoritt for tiden, uten tvil :)

 

Er ikke helt enig i at hvor høyere level du er har du flere fordeler. Du starter med flere gode våpen som M4, Famas, UMP45, Barret (mine favoritter), ja perks kan være litt værre men får vel de fleste perksa før lvl 30 også.

Lenke til kommentar
 Smaken er som ræven:)

 

Rød med hvit tupp? :w00t:

 

 

 

On-topic:

Jeg spiller ikke klanspill, men har glede av å spille mot og med andre mennesker framfor datastyrte motstandere, så multiplayerdelen er liksom mw2 for meg :) syns det er gøy selv om jeg savner dedikerte servere innimellom.

 

Må si meg enig i at det er litt ubalansert med tanke på at jo høyere level du er jo mer fordeler har du, matchmaking systemet kunne vært bedre i form av at du blir "paret" med folk i din egen levelrange på en bedre måte.

 

Men MW2 multiplayer er min spillfavoritt for tiden, uten tvil :)

 

Jeg må si jeg er overrasket over hvor mange ganger jeg som lavlevel (akkurat kjøpt meg MW2) rett og slett gruser horden av kids på level 60-70. Er det noen form for boosting eller noe? En masse fancy perks er for meg like spennende som en pakke tyggegummi. Så om det er en spesiell kjempefordel, vet jeg ikke, annet enn mer spilletid. Har du skills, får du kills :)

Lenke til kommentar
Ser ikkje problemet med Clan. Eg og 8 andre venner sitter å gaimar i clan. Det beste er at me møter ofte eit heilt anna clanlag. Supergøy :D

 

Uansett, du gjorde eit godt valg! Mange misfornøgde, men enda fleire fornøgde!:)

 

Det er stor forskjell mellom å spille public sammen med en klan (og av og til møte en annen klan) og det å spille "competetively" klan vs klan. Det siste er dessverre ikke mulig med mw2 og det er det jeg er interessert i.

Lenke til kommentar

Pro:

-Ser gøy ut

Det er gøy

 

-"MW expansion pack"

Kanskje ikke helt enig, selv om det er en del likheter har de også åpnet for mye nytt.

 

-Masse kule våpen etc.

Ja.

 

-Så ikke så ille ut de 5 minuttene jeg så en kompis spille.

Det er gøy, som sagt.

 

Cons:

-Mange som virker VELDIG misfornøyd

Sytere. Det er ikke så ille, selv om det kan være en del lag en gang i blandt.

 

-Få spillere per map

Det er egentlig bare et pluss. Hvem vil vel spille HQ 15 mot 15? Det er bare SPAM!

 

-Kan ikke velge hvilket map en vil spille

Det er dumt, ja, men det er ikke nok forferdelige maps til at det hodler for å ikke kjøpe spillet.

 

-Potensielt 400 kroner i dass

Nei.

 

 

Hvis du har noen kompiser som spiller det ville jeg kjøpt det. Jeg har totalt 200 timer ingame(på steam, altså inkludert lobby osv), og har fortsatt ikke gått lei. Pleier å game på LAN(hvor vi bare er 6, pga MW2), noe som er fantastisk.

Min konklusjon er:

Hvis du har 3+ venner som spiller spillet, KJØP!

Hvis du IKKE har venner som spiller det ville jeg tenkt meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...