Gå til innhold

Kjøling av 9700 pro


Anbefalte innlegg

BTW; jeg tok av shimmen nå nettopp (nervepirrende prosess) og jeg merker at jeg ikke kan klokke noe særlig mer nå :roll: ser på mange her som har fått 9700np korta sine langt oppi 370 e.l mens mitt ikke går lengere enn til 345 på core :( noe jeg gjør feil eller? bruker pstrip. noe annet jeg kan gjøre for å oc mer? (ikke kom med forslag om vmod, skal kanskje gjøre dette etterhvert som jeg får råd) vil ekstra kjøling hjelpe??

 

Har du fjernet thermal paden og lagt på vanlig goop isteden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å skremme Crucial 9700pro kortet mitt litt. Når core clock er over 360MHz får jeg artifacts, memory på 310MHz. Vil bedre kjøling gjøre at jeg kan klokke høyere, i så fall hva ?

 

Vann kjøling er ikke aktuelt Vapochill blir det nok en gang i fremtiden hvis vi lager sveitserost av Barenthavet = mer penger i kassa til en fattig oljearbeider :lol:

 

:o en FATTIG oljearbeider?

 

tjener ikke dere fett da?

Lenke til kommentar
BTW; jeg tok av shimmen nå nettopp (nervepirrende prosess) og jeg merker at jeg ikke kan klokke noe særlig mer nå :roll: ser på mange her som har fått 9700np korta sine langt oppi 370 e.l mens mitt ikke går lengere enn til 345 på core :( noe jeg gjør feil eller? bruker pstrip. noe annet jeg kan gjøre for å oc mer? (ikke kom med forslag om vmod, skal kanskje gjøre dette etterhvert som jeg får råd) vil ekstra kjøling hjelpe??

 

Har du fjernet thermal paden og lagt på vanlig goop isteden?

 

jepp... :roll: har smurt på ny kjølepasta endel ganger på kjøleren før, så thermalpaden er borte for lengst :)

Lenke til kommentar
BTW; jeg tok av shimmen nå nettopp (nervepirrende prosess) og jeg merker at jeg ikke kan klokke noe særlig mer nå :roll: ser på mange her som har fått 9700np korta sine langt oppi 370 e.l mens mitt ikke går lengere enn til 345 på core :( noe jeg gjør feil eller? bruker pstrip. noe annet jeg kan gjøre for å oc mer? (ikke kom med forslag om vmod, skal kanskje gjøre dette etterhvert som jeg får råd) vil ekstra kjøling hjelpe??

 

Har du fjernet thermal paden og lagt på vanlig goop isteden?

 

jepp... :roll: har smurt på ny kjølepasta endel ganger på kjøleren før, så thermalpaden er borte for lengst :)

 

Mulig du har vært uheldig og fått en som ikke er så villig.. du kan jo prøve med litt kraftigere kjøling om du har det... en gammel cpu kjøler feks.

Lenke til kommentar
Zalman heatpipecooler er altså ikke vannavkjøling!? Hva er det da og hvordan skal man feste en vifte på den greia. Og hvordan får man av den pokkers shimmen :grumpy:????

 

Zalman Heatpipe er ikke vannkjøling nei. Om du kikker litt på hjemmesiden dems så finner du fort ut hvordan den fungerer. Selve prinsippet er veldig enkelt. Viften er kansje ikke så lett å montere direkte på kjøleribba... tror kanskje det blir bedre montere den rett over.

 

Shimen er limet så man må bruke et tynt skrujern, barberblad eller noe i den duren for å få den av.

Lenke til kommentar
Zalman heatpipecooler er altså ikke vannavkjøling!? Hva er det da og hvordan skal man feste en vifte på den greia. Og hvordan får man av den pokkers shimmen :grumpy:????

 

http://www.overclockers.com/articles714/ der ser du hvordan det gjøres, det tok meg ca 1 min å få den av med den tynneste kniven jeg fant :) start i hjørnet, og press kniven under shimmen (pass på at du ikke skjærer i selve coren) og vipp opp. da skal såogsi halve jobben være gjort, så fører du kniven langs kanten rundt hele, og vips så er den av :smile: lykke til :D

Lenke til kommentar

Virker som det er veldig opp å ned hvor mye man kan oc disse kortene. Jeg kjøpte mitt med en gang de ble tilgjenglige, og jeg kan kjøre mitt gjennom 3dMark på 400Core 700Mem. Er litt nervøs angående temp. så jeg kjører det som 360Core 660Mem til dagligdags. Merker ikke noen problemer da. Får da rett over 19000 i 3DMark2001, og rett over 6000 i 3DMark2003. Må si det er skikkelig futt i de nye 875 kortene :smile:

 

Men er jo ikke så mye spill man kan utnytte dette med da. Venter i stor spenning på HL2 og Doom3 :smile:

Lenke til kommentar

Nå er det gjort. Absolutt alt som finnes av garantier er borte nå. Swiftec MCX370CR2 CPU kjøler på GPU. Letter modda Satte drillen i min flett nye CPU kjøler etter at jeg hadde delt Zalman Northbridge kjølerne i to for å passe på RAMen :lol: . Har ikke testa så mye enda men 375/325 gikk fint . Kun den nederste PCI sloten kan brukes

Lenke til kommentar
Nå er det gjort. Absolutt alt som finnes av garantier er borte nå. Swiftec MCX370CR2 CPU kjøler på GPU. Letter modda Satte drillen i min flett nye CPU kjøler etter at jeg hadde delt Zalman Northbridge kjølerne i to for å passe på RAMen  :lol:  . Har ikke testa så mye enda men 375/325 gikk fint . Kun den nederste PCI sloten kan brukes

 

Bilde da man.. bilde!!!! :)

Lenke til kommentar
Har tenkt å skremme Crucial 9700pro kortet mitt litt. Når core clock er over 360MHz får jeg artifacts, memory på 310MHz. Vil bedre kjøling gjøre at jeg kan klokke høyere, i så fall hva ?  

 

Vann kjøling er ikke aktuelt Vapochill blir det nok en gang i fremtiden hvis vi lager sveitserost av Barenthavet = mer penger i kassa til en fattig oljearbeider  :lol:

haha! :wink: jeg kjører min sapphire radeon9700 np på 390/283

btw, jeg har fjernet shimen

dette er med standard kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...